החצאיות הפכו ללא צנועות הלקוחה תפוצה

לקוחה דתיה שמסרה חצאיות לניקוי יבש הופתעה לגלות שהן התקצרו באופן משמעותי, וכעת היא אינה יכולה להשתמש בהן מבחינת צניעות. בית המשפט קיבל את טענתה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/08/15 11:41 טז באלול התשעה

החצאיות הפכו ללא צנועות הלקוחה תפוצה
shutterstock, luanateutzi, צילום: shutterstock, luanateutzi

השופטת יעל טוויסטר־ישראלי, מבית משפט השלום ברחובות, הופתעה לפני כשבוע כשבדיון שעסק באורכה של חצאית, הדגימה מי שרכשה את החצאיות כי מעצם היותה שומרת מצוות אין היא יכולה ללבוש אותן. "מסרתי חצאיות שנשים דתיות לובשות וקיבלתי חצאית מיני", אמרה לשופטת, וזו קיבלה את טענותיה בסופו של דבר והורתה לפצותה ב־1,400 שקלים, כך דווח ב'ידיעות רחובות'.

לתובעת היה כבר ניסיון בעייתי עם אותה מכבסה אליה מסרה בתחילה ז'קט וכשקיבלה אותו חזרה מצאה עליו כתמים לבנים. בעל החנות החליט לפצות את האישה ב־200 שקלים על הנזק שנגרם לז'קט. האישה שהייתה מרוצה מהפיצוי מסרה לחנות עוד ארבע חצאיות שהיו מיועדות לניקוי יבש. ימים אחדים לאחר מכן, כשהגיעה האישה לחנות לקבלן, גילתה כי הן התכווצו והתקצרו במידה ניכרת ובעצם הפכו ללא שימושיות בעבורה.

לטענת התובעת, עוד לפני שפנתה לבית המשפט, הייתה בטוחה כי תקבל את הפיצוי על הנזק שנגרם לחצאיות, אולם בעל המכבסה ביקש ממנה לערוך בדיקות עם החנות שקנתה בה את החצאיות, בטרם יפצה אותה. בעל המכבסה טען כי בבירור שערך עם החנות נמצא כי החצאיות לא התכווצו, משום שהבטנה שלהן עשויה מחומר סינטטי שאינו מתכווץ בכביסה והן היו בגודל הזה מלכתחילה.

אלא שגרסה זו לא שכנעה את השופטת, שהתפלאה כי אף לא אחת אחת מהעדות שציין בעל החנות לא הגיעה למסור את גרסתה לפניה. "החצאיות נמצאות ברכב, אני יכול להביא אותן", אמר לשופטת, והיא הורתה לו להביאן. התובעת, מצדה, הדגימה בעזרתן כי לעומת החצאית שהיא לובשת בעת ההדגמה הן קצרות במידה ניכרת, על אחת כמה וכמה לאישה הלובשת בגדים צנועים.

"גרסתו של הנתבע פתלתלה ובלתי מהימנה", קבעה השופטת. "לאחר שראיתי את החצאיות ולאחר שהתובעת הניחה אותן על מותניה, ניכר כי אלו התקצרו, שכן אורכן היום אינו מאפשר לאישה דתייה ללובשן". כאמור, תביעתה של האישה התקבלה, וסכום הפיצוי שתקבל עומד על 1,400 שקלים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן