ארגון השידוכים "ישפה" פועל להכפלת כוחו

הארגון יצא במבצע רחב היקף לגיוסם של 300 מתנדבים חדשים, במטרה לשפר את הגישה האישית אל הרווקים והרווקות. "דווקא עידן הפייסבוק הביא לעלייה במספר הפניות אלינו", מספרת מנכ"לית הארגון

חדשות כיפה אורי פולק 16/05/11 00:00 יב באייר התשעא

ארגון השידוכים "ישפה" פועל להכפלת כוחו
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ארגון השידוכים הציוני-דתי "ישפה" פועל להכפלת כוחו: במבצע גיוס רחב היקף פועלים ב"ישפה" לגיוסם של כ-300 מתנדבים חדשים לשורות הארגון, במטרה לשפר את הגישה האישית אל הרווקים והרווקות הפונים לקבלת שירות לשידוכם.

כיום פועלים 220 מתנדבים ולדברי שירת מלאך, מנכ"לית "ישפה", המטרה בארגון היא להגיע אל סדר גודל של 700 מתנדבים זמינים עבור הפונים אל הארגון. "אנחנו מעוניינים להעניק שירות אישי לכל רווק או רווקה המגיעים כדי לשידוך", אומרת מלאך בשיחה עם כיפה. לטענתה, "השירות אישי נחוץ במיוחד כדי שנוכל לדייק בהצעות ולהתאים באופן ספציפי יותר בין כל רווק לרווקה לבין המועמדים הפוטנציאליים". מעבר לכך, ב"ישפה" מקווים כי הגיוס הנרחב יסייע לא רק בהתאמת הזוגות כי אם גם בסדנאות הקבוצתיות ואירועי הפנויים והפנויות המאורגנים על ידי הארגון.

מלאך מספרת כי ב"ישפה" מקווים לגייס דווקא מתנדבים צעירים יותר, המחוברים אל השטח והמסוגלים ליצור קשר אישי ואמיתי עם קהל הפונים. טווח הגילאים נע בין 25 ל-45, כשב"ישפה" מקווים לגייס לשורותיהם מתנדבים מכל קצוות הקשת הציונית דתית. "הגיוון חשוב לנו", אומרת שולי מועלם, האחראית על מבצע גיוס המתנדבים, "אנחנו מעוניינים לגייס את כל מי שמגדיר עצמו כציוני דתי. זה מה שיכול לתת שירות טוב מבחינת ההזדהות של הפנויים והפנויות".

מחפשים שדכנים רגישים ואמפטים

ב"ישפה" מציינים כי מאז תחילת הקמפיין בסוף השבוע שעבר, פנו מאות מתנדבים למיון ראשוני. "אנחנו מחפשים אנשים עם כישורים בין-אישיים חזקים, רגישות ואמפתיה מבלי לשפוט, מתוך מקום של כבוד אל הרווקים והרווקות. המטרה היא לתת את השירות האישי המגיע לרווקים ולרווקות שנרשמים", אומרת מלאך.

מבצע הגיוס הנרחב, הנחשב לגדול ביותר בתולדות "ישפה", מתבסס על סיועו של ח"כ אורי אורבך, אשר מלווה את הארגון ומדרבן את הפעילות למען השידוכים. מעבר למילים החמות מעביר ח"כ אורבך תקציבים וסיוע כלכלי ל"ישפה", כך שבארגון מקווים כי קידום המתנדבים יסייע גם לגיוס תרומות לארגון.

"במגזר נוהגים בדרך כלל לקטר על תופעת הרווקות המאוחרת, או בעיקר לדבר על שידוכים. מעטים מחליטים להתגייס ולעשות", מסבירה מלאך. לדבריה, "חלקים גדולים מהמגזר מתגייסים לטובת העניין, אך עושים זאת בעיקר בקרב המעגלים החברתיים שלהם - ולא באופן מקצועי או מסודר. אנחנו מעוניינים לגייס דווקא את האוכלוסיות הצעירות, שמכירות את הנושא, כדי שיבואו ויתנו כתף מקצועית כדי לסייע לנו במימוש המשימה".

ב"ישפה" טוענים כי דווקא עידן האינטרנט והרשתות החברתיות, אשר הביא את השידוכים אל זירת הפייסבוק, מצליח לקדם באופן משמעותי את סך הפניות אל הארגון. "ישנה אוכלוסייה גדולה מאוד שיש לה כמיהה לטיפול האישי והפרטני - ולא בחלון הראווה הציבורי", טוענת מלאך, אשר מציינת כי "מאז עידן הפייסבוק אנחנו מרגישים עלייה משמעותית בפנייה אל "ישפה". מדי חודש נרשמים כחמישים גברים ונשים המעוניינים להסתייע בנו לטובת שידוך אישי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן