ארבעה בנים, ארבעה טיולים

כנגד ארבעה טיולים דיברה התורה – אחד רטוב ורועש, אחד יבש ושקט. אחד ארוך ומאתגר, אחד קצר ונוח. צאו מהבית

חדשות כיפה שירה רביד בשיתוף אשכולות 23/04/16 22:41 טו בניסן התשעו

ארבעה בנים, ארבעה טיולים
אשכולות, צילום: אשכולות

פסח בפתח, וזה הזמן לנצל א ימי חג החירות ולצאת עם המשפחה לחיק הטבע. חול המועד ארוך במיוחד השנה, כך שמשפחות רבות מחפשות פתרונות טובים לבילוי משפחתי איכותי, ערכי ומוצלח. אתרי הבילוי והאטרקציות מזהים את המצב וחלקם מייקרים את מחיר כרטיס הכניסה במיוחד לכבוד חג החירות. לדוגמא, בלונה פארק תל אביב תאלצו להפרד מ125 שקלים לכל אחד, חשבו לבד את העלות למשפחה בת חמש נפשות, לפני שדיברנו על עלויות אוכל, נשנושים ועוד שאר מיני ירקות. כאשר לוקחים רעיון כמו הלונה פארק בתל אביב, כדאי לקחת בחשבון את הפקקים בדרך ואת עלויות החניה, לפעמים לא מדובר בסכום זניח.

מחוץ לעיר, תוכלו למצוא שפע של אפשרויות טיול במגוון אפשרויות, בעלות נמוכה בהרבה. מלבד היערות והחניונים, ניתן לצאת גם לטיול רגלי שיהיה מותאם לצרכים וליכולות של המשפחה. השנה, מוביל פורום אשכולות שמאגד תחתיו מרכזי סיור בכל רחבי הארץ, פרוייקט במסגרתו יפתחו שנים עשר מוקדים שמהם יצאו בחול המועד טיולים מודרכים ללא עלות, מספר פעמים בכל יום. "חשוב לצאת לטייל, במיוחד עכשיו", אומר מנכ"ל אשכולות צחי דיקשטיין. "אנחנו יוצאים לטייל לא למרות המצב, אלא בגלל המצב, מתוך הבנה שחלק מהריבונות בארץ כלולה במשפחות שיצאו לטייל בה. השנה, ניתן לצאת לסיורים המודרכים גם ללא עלות."

המסלולים שונים ומגוונים, ובאדיבות מדריכי אשכולות, נציג כאן ארבעה מסלולים. אחד בצפון, השני בדרום. אחד ארוך למטיבי לכת, הרביעי קל ומתאים לבעלי מוגבלויות.

(צילום: מדרשת הגולן)

אחד רטוב ורועש: טיול משפחתי רטוב ומאתגר בנחל ג'ילבון

מה המשותף ליודה, יודן ויהודה ?
כולם שמות של אותו אדם בתקופת המשנה והתלמוד.

בכפר דבורה נמצאו כתובות יפיפיות המספרות על בית מדרשו של רבי אלעזר הקפר.

באחת הכתובות נמצא שם של אדם לא מוכר שנקרא יודה, כנראה שיהודה קיבל קיצור בכתובת האבן. בדרום הגולן נמצאה כתובת נוספת ובה נכתב: 'יודן', גם הוא אותו יהודה.

בנחל ג'ילבון, נרד לנחל, נחצה את הערוץ הרטוב. נספר על הנחל ועל הכפר התלמודי כפר דבורה. נמשיך לכיוון המפל הגבוה והיפה ונעפיל בטיפול לכיוון החניון .

הנחל מלא במים והמפל הוא מהגבוהים בארץ וזרימתו שופעת כול השנה .

מדריכי מדרשת הגולן ימתינו לכם בחניון קצביה לטיול משפחתי אתגרי בימי חול המועד, ההדרכה חינם! (כל יום יצא טיול אחד בשעה 11:30 )

משך ההליכה: 3.5 שעות

אורך: 3 קמ' עם עליה מאתגרת בסופו - לא מתאים לעגלות .

מצריך נעלי הליכה גבוהות כובע ביגוד מתאים

ו 2 ליטר מים למשתתף .

הסיור ניתן בחינם בימי חול המועד פסח. לפרטים והרשמה: 026268727

אחד יבש ושקט: הרי ירושלים - נחל דולב

בחול המועד פסח מומלץ לצאת לטיול באחד הנחלים הפחות מוכרים, אך מהיפים שבהרי ירושלים - נחל דולב. עלו בכביש 3866 מבית שמש אל עבר המושב נס הרים. לאחר כשלושה ק"מ, תראו מצד ימין שביל עפר המסומן בצבע שחור, שם תחנו את הרכב בזהירות ותתחילו את המסלול. השביל השחור יוריד אתכם אל ערוצו של נחל דולב. בשל העובדה ששמורת הנחל נחשבת למקום פחות מטויל הוא נחשב למאוד נקי. תוואי הנחל יוביל אתכם בתוך חורש ים תיכוני קסום מתחום הרי ירושלים אל שפלת יהודה. בנחל עצמו ישנם קטעים מעט קשים למעבר, אך בהחלט אפשריים. סך הכל מדובר במסלול מומלץ מאד ושקט שמבטיח שלווה למטיילים בו. תסיימו את המסלול בכביש 38, אל מול אחת הכניסות לבית שמש.

(צילום: אשכולות)


אחד ארוך ומאתגר: מסלול צרידה

מדובר במסלול באורך 5 ק"מ המתאים למיטיבי לכת. סעו על כביש 5 ועברו את מחלף נחל רבה. אחרי 4 ק"מ פנו ימינה וסעו בהתאם לשילוט לפדואל, עד כיכר אלימלך. בכיכר פנו שמאלה וסעו עד שער הכניסה לפדואל, שם החנו את הרכבים והתחילו את הסיור. טיילו בין שרידי הטרסות העתיקות, עצי הזית ושאר השרידים הארכיאולוגיים, ותיהנו מהנוף המרהיב לנחל שילה שמלווה את המסלול.

אחד קצר ונוח: שביל 'אוצרות כחל'

מדובר במסלול בדרגת קושי קלה שאורכו כ-3 קילומטרים והינו מותאם לבעלי מוגבלויות. המסלול מכונה 'אוצרות כחל' משום שבמאה ה-19, חלק מכלי המקדש הוטמנו באזור, ואנשים רבים מחפשים אחריהם עד היום. המסלול מתחיל בחניון המרכזי בראש פינה. סעו על פי השילוט לנחל ראש פינה והגיעו לתחילת המסלול. מראש המצוק תוכלו לראות את טבריה ואת הכנרת במלוא הדרה.

באדיבות מדריכי מדרשת הגולן, מדרשת שומרון ומרכז סיור אורות הגליל, הפועלים במסגרת 'אשכולות - פורום מרכזי סיור ותודעה ישראלית' המפעילים את פרוייקט 'פסח בחינם', שנים עשר מוקדי טיולים מודרכים ללא עלות בימי חול המועד. מוקד מידע והרשמה: 026268727

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן