אפליקציה תאפשר לכם לדעת מדוע התינוק בוכה

אפליקציה שפותחה על ידי בית חולים בטיוואן מתיימרת לדעת מדוע התינוק שלכם בוכה בדיוק של 92% לאחר בחינת 200 אלף קולות בכי של תינוקים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 04/01/16 12:48 כג בטבת התשעו

אפליקציה תאפשר לכם לדעת מדוע התינוק בוכה
shutterstock, 06photo, צילום: shutterstock, 06photo

יש אפליקציה כמעט לכל דבר, אך מעטות הן האפליקציות שמתיימרות להעניק לכם הורות רגועה יותר, או תלוית טכנולוגיה תלוי את מי אתם שואלים. מומחים מטאיוואן פיתחו אפליקציה ייחודית שמזהה את קול הבכי של התינוק, ומתרגמת אותו לשפת בני האדם.

האפליקציה פותחה על ידי מדעני בית החולים האוניברסיטאי בטאיוואן. החוקרים בדקו במשך שנתיים 200 אלף קולות מ-100 תינוקות, וניתחו אותם. ניתוח של תדרי הבכי סייעו לחוקרים לפענח את האקוסטיקה השונה של כל בכי ובכי, ולפרש אותה.

האפליקציה אמורה לזהות בתוך כ-15 שניות את הבכי ולדווח להורים האם מדובר בבכי אופייני לרעב, שינה, כאב, או חיתול מלא.

האפליקציה מגיעה לדברי המפתחים לדיוק של 92%. לטענתם, האפליקציה מדויקת ביותר אצל תינוקות בני שבועיים, אך עם הזמן דיוקה הולך וקטן. הם טוענים כי בגיל שבועיים עד חודשיים אחוזי הדיוק מגיעים ל-85% ובגיל 4 חודשים הדיוק מגיע ל-77% עד גיל חצי שנה אז הדיוק הולך ופוחת בשל העובדה שהתינוק מושפע יותר ויותר מסביבתו.

המפתחים מציינים בהוראות כי אם התינוק ממשיך לבכות גם לאחר הטיפול על פי האפליקציה יש לפנות לטיפול רפואי.

כדי לדעת מה הבכי של ילדיכם תצטרכו להשקיע מעט גם כסף, את האפליקציה The Infant Cries Translator ניתן להוריד בחנות האפליקציות של אפל וגוגל, ועלותה כשלושה דולרים.

רוצים להוריד את האפליקציה? App Store - לחצו כאן אנדרואיד - לחצו כאן

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן