תחפושות לפורים למי שלא אוהב להזמין

עם ישראל כבר החל להזמין מחו"ל תחפושות לפורים, מה שהביא את יצרני התחפושות הישראליים להציג כבר את להיטי תשע"ח. אז מה צפוי לנו השנה? היכנסו וגלו!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/01/18 10:35 כז בטבת התשעח

תחפושות לפורים למי שלא אוהב להזמין
פורים, צילום: שאטרסטוק

שאלה: מה עכשיו תחפושות כשעוד לא אפילו ט"ו בשבט?

תשובה- עידן הקניות אונליין לימד את הציבור שאם רוצים שהתחפושת תגיע בדואר לפני שמכים את המן ולא לפני שקוראים על עשרת המכות, חייבים להזמין אותה חודשים מראש. אז גם ייצרני התחפושות המקומיים כמו החברה המובילה והגדולה שבהן, "שושי זוהר תחפושות", מציגים את להיטי פורים תשע"ח כבר עכשיו.

תחפושות

תחפושותצילום: נעמי גוטקינד גולן

שאלה: תחפושות של גיבורי המגילה הם עדיין אין?

תשובה: באולם הענק שבו ניצבו על בובות תצוגה בשבוע שעבר 800 התחפושות הטרנדיות מבית שושי זוהר, היו המון נסיכות ודוכסיות, ליידי'ס (ליידי באג), ובנות ים, גיבורות-על ומיני מאוס, ובל, זהבית ופזית, אבל שום מלכת אסתר. כך גם אצל הבנים, מעוז זהבי ב"שלושת המוסקטרים", צבי הנינג'ה ושודדי הקריביים ועד הפרעונים, אבל לא מרדכי היהודי.

 

תחפושות

תחפושותצילום: נעמי גוטקינד גולן

 

מי כן יהיו כנראה הכוכבים של תחרויות התחפושות בבתי הספר ובמסיבות פורים השנה?

תחפושות של סטטיק ובן אל ונועה קירל. סמכו על שושי זוהר שהיא יודעת לאן נושבת הרוח. זה לא אומר שלציבור החרדי אין מה לחפש ואין למה להתחפש. ישר בכניסה לתצוגת התחפושות הענקית בה ביקרתי, ניצבו חסיד ברסלב עם כיתוב ענק של נח – נחמ – נחמן על הציצית וכיפת ענק לבנה ועליה רשום נחמן מאומן, לידו תחפושות של הראשון לציון (מי אמר הרב עובדיה ולא קיבל), ותלבושות של נשים ממאה שערים ובני ברק עם שביסים וחסידים בשטריימל וקפוטה זהובה.

תחפושות

תחפושותצילום: נעמי גוטקינד גולן

תחפושת

תחפושתצילום: נעמי גוטקינד גולן

מה לא ראיתי שם? תחפושות עם כיפות סרוגות...

והנה תובנה סוציולוגית- מגזרית – מגדרית, שאי אפשר להתעלם ממנה כשמדובר בתחפושות: שהציבור הישראלי נחלק לשני שבטים הרחוקים באופן מבהיל זה מזה, כבר אמרתי. פה חסידי מסורת ישראל, ושם חסידי סטטיק ובן אל. אבל גם אי אפשר להתעלם מהכישלון של כל הקמפיינים נגד הסללת והחפצת נשים, למען הלגיטימיות של בעלות המידות הגדולות, למען

אידיאל יופי שונה מזה של הדוגמניות וכוכבניות התשדירים בטלוויזיה. על כל מאה בובות תצוגה של בלונדיניות מצאתי אחת ששערותיה שחורות. בדרך כלל עם תחפושת של מכשפה, מלכה רעה או שלגיה. זה לא באשמת יצרנית התחפושות – זה כנראה מה שהבנות ואימהותיהן מבקשות. כאלה הן עדיין "המקובלות" בכיתה, בספנצ'ט ובאינסטגרם.

עוד משהו: אף בובת תצוגה לא הייתה מתולתלת. מקסימום קומץ של בעלות שיער גלי. כולן בשיער בהיר וחלק, ומובן מאליו שכולן דקיקות. מלאות? לא בבית ספרנו.

תחפושות

תחפושותצילום: נעמי גוטקינד גולן

אגב, בלי קשר לאיזו תחפושת תקנו ומה הילדים הפרטיים שלכם מעדיפים, חשוב לבדוק לא רק תפירה איכותית ובדים עמידים אלא גם האם יש לתחפושת תו תקן ישראלי 562.

גם עבור תינוקות ופעוטים יש עשרות אופציות, אחת המרנינות שבהן היא כפולת תחפושות זהה – לתאומים (בישראל נולדים בשנים האחרונות יותר תאומים מאשר בכל מדינה אחרת במערב). כמובן 50 אוברולים רכים של בעלי חיים, וגם חדי קרן, דוכסים, נהגי מרוץ, מלכת הקלפים, רקדנית סלסה וקליאופטרה