שוקו, לחמניה ו-"הלכות מלכים" ברמב"ם

אחרי קייטנת חלל, קייטנת תיאטרון וקייטנת 'הישרדות' קבלו את הלהיט שיכבוש את הקיץ: קיטנה שתשלב את לימודי הרמב"ם היומי: "בכל יום מימי הקייטנה ילמדו על ספר אחד מתוך 14 הספרים של המשנה תורה לרמב"ם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/17 08:12 כו בסיון התשעז

שוקו, לחמניה ו-"הלכות מלכים" ברמב"ם
יצירה בקייטנה, צילום: shutterstock

מכירים את השיחה בקרב בני הנוער בבתי הספר או בבית הכנסת לאיזה קייטנה הם ילכו השנה? איזה לחמנייה או שלוק הם יקבלו? מי יהיה המדריך או הרכז שלהם? ועוד שאלות רבות העולות בכל שנה במסגרת התרגשותם טרם ההגעה לקייטנה, לדילמה הזו נכנסה דילמה חדשה כלל ארצית אך ברורה לכל הילדים.

"ברמב"ם היומי" הגו רעיון מושלם העונה לכל הדילמות - קייטנת "רמב"ם יומי"! בחופשה הארוכה של הקיץ הילדים יהנו הן בתחום החינוכי, הן בתחום הערכי לימודי והן בכללי.

לראשונה בקיץ הקרוב יפעלו קייטנות קיץ במגוון בתי הספר היסודיים  של החמ"ד,  במתכונת מלאה. בכל בוקר יפתחו הילדים את היום בלמידה חווייתית ופעילות חברתית סביב ספרו הגדול של הרמב"ם הנלמד כל השנה ע"י עשרות אלפי תלמידים ותלמידות, מנויים ומנויות הלא הוא "היד החזקה".

לומדים רבים פנו לאנשי הרמב"ם היומי וביקשו "תעשו קייטנות עבור ילדינו יחד עם לימוד רמב"ם". במהלך השנה האחרונה נלקחו הבקשות ברצינות ולאחר עבודה מאומצת נפתחים סניפים רבים ברחבי הארץ ללימוד הרמב"ם.

אילן דרמון, סמנכ"ל התפעול "ברמב"ם היומי" מספר: "הפקנו חוברת מיוחדת המשלבת למידה וחוויה. בכל יום מימי הקייטנה ילמדו על ספר אחד מתוך 14 הספרים של המשנה תורה לרמב"ם. הילדים ילמדו הן על הדמות, הן על תורתו והן על מוסר ההתמדה בלימוד והקפת התורה כולה, דגל שאנו מניפים לאורך כל השנה. אני מתרגש שלראשונה קייטנה כזו יוצאת לפועל עם מאות תלמידים צעירים וכבר חושבים על שנה הבאה."