שבת ארגון אחת לכל סניפי עזרא

עד היום חנוכה היה חלק מחודש ארגון של תנועת עזרא. לאחרונה הוחלט להקדיש את חנוכה למשפחה, ולערוך שבת ארגון מאוחדת לכל הסניפים. אז איזו שבת נבחרה? והאם עזרא היה מכבי? התשובות בסרטון הבא. צפו!

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/17 14:20 יב בתשרי התשעח

שבת ארגון אחת לכל סניפי עזרא
שבת ארגון - עזרא, צילום: צילום מסך יוטיוב

לראשונה מאז קום התנועה, תנועת עזרא הזיזה את שבת ארגון. השנה, שבת הארגון תתקיים בשבת פרשת "וישלח" - לכל סניפי התנועה במקביל, ולא כפי שהיה נהוג עד כה בשבת פרשת "מקץ".

 שאול דה מלאך, מזכ"ל התנועה מסביר את המהלך: "מסורת התנועה מזה שנים היא לקיים את שבת הארגון בשבת פרשת מקץ - בחנוכה. ברמה המעשית יש לכך יתרונות רבים, אך בשנים האחרונות הולכים ומתרבים הקולות המבקשים מאיתנו לחשוב מחדש על מועד חודש הארגון: החל מבתי ספר שנאלצים לתמרן בין חודשי ארגון של כל התנועות המתפרסים על שבועות רבים, דרך הורים המבקשים לחגוג את חנוכה עם כל המשפחה, וסניפים רבים שבהם המסורת היא לציין את שבת הארגון בשבת שלפני או אחרי בגלל אילוצים אלו. ועל כן החלטנו השנה לעשות מהלך אמיץ ולהזיז את שבת הארגון לשבת פרשת "וישלח". כך כל סניפי התנועה יציינו את שבת הארגון באותה שבת, חג החנוכה יוכל להיות חג משפחתי, ובתי הספר יוכלו לתמרן בקלות רבה יותר בין התנועות". עוד ציין דה מלאך "אנו רואים חשיבות רבה במהלך זה, ואף הפקנו סרטון מיוחד ומעט הומוריסטי המסביר את המהלך ומזמין את הסניפים המעוניינים בכך, לפגוש אותנו אנשי ההנהלה כדי לשוחח על העניין. מעבר לעניין הפנים תנועתי, ישנו כאן מסר ציבורי שתנועת נוער אינה חיה בתוך בועה, אלא היא חלק בלתי נפרד מקהילות, משפחות ומוסדות חינוך המרכיבים את חייהם של חניכנו ומדריכנו המסורים. אנו מאמינים שעל אף שינוי המסורת, יהיה מהלך זה לברכה לתנועה ולמעגלים הרבים והחשובים המקיפים אותה".