מכתב לאחות הרווקה

אחותי הבכורה טרם זכתה להקים משפחה, הכנס החדשני בענין שימור פוריות של המרכז הרפואי הדסה בשיתוף מכון פוע"ה, גרם למשפחה שלה להיות אמיצה ולפנות אליה ישירות

חדשות כיפה מיכל. בשיתוף מכון פוע"ה 11/02/18 11:51 כו בשבט התשעח

מכתב לאחות הרווקה
תינוק , צילום: pixabay

"בבקשה אל תשתפי את הפרסום על הכנס בענין הקפאת הביציות בקבוצה של המשפחה",פונה אליי אחי, "זה יכול להכאיב לחגית" הוא מסביר. 

חגית היא אחותנו הבכורה שטרם זכתה להקים בית משלה. חגית תמיד היתה המצליחנית של המשפחה. היא היתה המקובלת של השכבה, קומונרית מבוקשת בבני עקיבא, סיימה בהצטיינות תואר ראשון במדעי המחשב, מצאה עבודת חלומות ושכרה דירה בשותפות בשכונת קטמון שבירושלים. ואז משהו נעצר.


החברות סביבה התחתנו, נכנסו להריון , ילדו, שוב נכנסו להריון וילדו והיא עדיין אפילו לא הגיעה לשלב החופה. כשהיתה מקבלת הזמנות לשבתות מהמשפחה המורחבת, העדיפה לא להגיע כדי לא לענות על השאלות שעליהן לא היו לה תשובות. ההצלחה שבעבר היתה חלק מחייה שינתה את פניה למשהו אפרורי וחסר תכלית. היא בחרה להתעטף בחברות חדשות שהיו בסטטוס דומה לשלה, בחורות מצליחניות ורווקות. ככה פחות מרגישים את הפערים.


אחי מעדיף לא לדבר עם חגית על הנושאים הכואבים. כאילו שאם לא מדברים אז זה לא קיים.
אני נחשבת ליותר אמיצה מבין שנינו. לכן, אני שולחת לחגית הודעה בפרטי על הכנס לשימור הפוריות שקיבלתי אתמול בוואצאפ מחברה ומבקשת ממנה לא לכעוס עלי רק בגלל שאכפת לי.

אכפת לי שתזכה להקים בית משלה, אכפת לי שיהיה לה עדר ילדים משלה, אכפת לי שהדברים יבואו לה יותר בקלות.
ההודעה ששלחתי נשמעת מבטיחה. כנס של המרכז הרפואי הדסה ושל מכון פוע״ה, שיעסוק כל כולו בשימור הפוריות עבור מי שעדיין רווקות.
הלכתית זה מותר. אין כל מניעה לעשות זאת. ברמה המעשית, קצת חקרתי אודות מה שמציעים בשירות לשימור פוריות בהדסה,  וראיתי שמדובר בהליך די פשוט- זה לא ממש לקחת תרופה ולשכוח. מדובר בהליך מוכח במדינות אירופה ובשנים האחרונות ההליך נכנס וצובר תאוצה גם בארץ. אבל כן עניין שחגית הנחושה שלנו תעבור בקלות ועם תמיכה מכולנו. 
כשהבנתי שלכל התהליך בהדסה נלווה הפיקוח הצמוד של מכון פוע״ה, אז כבר הייתי רגועה. ידעתי שאני ממליצה לאחותי על ״חבילה״ אחת - שלמה ובטוחה. 
מה עוד אפשר לעשות כדי להבטיח שכאשר תמצא את בחיר ליבה, יהיו לה ביציות מוקפאות ואפשרות אמיתית להקמת משפחה? מה עוד אפשר להציע לה, כדי שתגשים את האמהות שעליה היא כל כך חולמת? 
חגית משיבה לי בהודעה, שראתה את הפרסום ואפילו נרשמה לכנס.
יששש! אני מחייכת לעצמי ויודעת שחגית תצליח! כי כזאת היא, חגית המצליחנית. מבטיחה לעדכן אתכם בענין!

כנס שימור פוריות של המרכז הרפואי הדסה בשיתוף מכון פוע"ה, יתקיים ביום שלישי כח שבט (13/2) החל מהשעה 18:30,  במרכז הרפואי הדסה עין כרם

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן