המומחים לשימור פוריות: ניתן להגשים את חלום ההורות

כנס מוצלח ופורה בנושא שימור פוריות - הקפאת ביציות, של המרכז הרפואי הדסה בשיתוף עם מכון פוע"ה. משתתפת בכנס: "הערב הבנתי שמדובר בפרוייקט שהוא חשוב ובהחלט בר ביצוע גם מהפן הכלכלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/18 15:49 ג באדר התשעח

המומחים לשימור פוריות:  ניתן להגשים את חלום ההורות
הרב קליין בכנס, צילום: יחצ

כנס ייחודי בהחלט נערך השבוע, בהובלת מומחי השירות לשימור פוריות במרכז הרפואי הדסה ומכון פוע"ה, האירוע זימן אליו מאות נשים שהגיעו לשמוע ולהתעדכן בחידושים הרפואיים, כמו גם בנהלי הליווי ההלכתי, המתאפשרים עבור רווקות ומבטיחים להן שימור פוריות לתקופה ארוכה, על מנת שלא לפספס את הגשמת החלום להקמת משפחה בעתיד ולהיות הורים.

בהדסה מקפיאים ביציות בשיטה חדשנית "הקפאה מהירה". הקפאה בשיטה הזו, מורידה את טמפרטורת הביצית השאובה מ37 מעלות למינוס 200 מעלות, מה שמאפשר שמירה על איכותה בזמן ההקפאה, בשונה מהשיטה הישנה (הקפאה איטית) בה עלול להצטבר מים בהליך ההקפאה הפוגעים בשרידות הביצית. בהדסה, לפני הכניסה להליך, כל אישה נפגשת עם צוות אחיות, עובדות סוציאליות ורופאים מומחים אשר לאחר מכן מתכנסים לדיון בכל בקשה להקפאת ביצית, דבר המעניק ביטחון רב למטופלת שבעצם קבלה את הייעוץ הכי מדויק עבורה.

הרב בורנשטיין בכנס

ד״ר טל עימבר, מנהל השירות לשימור פוריות בהדסה והרב בורנשטייןצילום: יחצ


ואכן, במהלך הכנס קיבלו המשתתפות סקירה רחבה לנושא מבחינה רפואית, הלכתית וחברתית. פאנל רב תחומי בהשתתפותה של ח"כ ציפי חוטובלי שחיזקה את באות הכנס מתוך נסיונה האישי כאישה שנישאה בגיל מבוגר ("אם את יודעת מראש שגבר שמוצע לך- אינו בשבילך ולא מתאם לך - אל תצאי איתו"), חוטובלי הודתה להדסה ולמכון פועה שהרימו את הכפפה והקלו את תהליך הקפאת כלכלית ובירוקרטית.
עוד הרצו באירוע: יפית, שעברה את תהליך שימור הפוריות בהדסה, ריתקה את המשתתפות והמחישה את הצורך והיתרונות החשובים שבביצועו, ושיתפה את הנשים: "אני ממליצה לעבור את התהליך דרך בית חולים הדסה הפועל בשיתוף מכון פוע"ה, ששניהם גופים אחראיים ביותר – בידיעה שיש פיקוח של כולם לאורך כל הדרך ושאני יכולה להיות בטוחה ורגועה שהביציות הן שלי". 
הרב משה קליין, רב המרכז הרפואי הדסה, אשר פתח את הכנס, אמר כי "מדובר על המהפכה החשובה שהיא שילוב מנצח של רפואה והלכה בתחום הפוריות". ד"ר טל עימבר, מנהל השירות לשימור פוריות בהדסה, הסביר בהרצאתו על ההליך בהיבט הרפואי ועל הנדרש מאותן נשים המבקשות להתחיל בתהליך. ההסבר המחיש כי מדובר בהליך פשוט יחסית, שאינו כואב ואינו מסובך. ד"ר קרן פרידמן, מאמנת אישיות לתחום פוריות, המפעילה סדנאות גוף ונפש למטופלי פוריות בהדסה, הציגה למשתתפות כלים שיסייעו להן בהתמודדות עם ההליך. הרב מנחם בורשטיין, ראש מכון פוע"ה, שדיבר על חשיבות ההליך, אמר: "מדובר באחד האירועים המכוננים של השנה שיביא אחריו ברכה בתחום הילודה. בסיום הערב נהנו הנשים ממופע הומוריסטי מבית "פלייבק פפריקה" אשר הציגו את נושא הרווקות המאוחרת מזווית שונה ומשעשעת ביותר.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי ההיענות הגבוהה של המשתתפות אשר גדשו בהמוניהן את האולם, עד אפס מקום, מראה כי ההתעניינות בהליך הקפאת ביציות הולכת וגדלה בקרב הציבור הדתי וכי מדובר בהליך שעתיד להביא למהפכה בתחום הפוריות. 

במכון פוע"ה מדווחים על גידול פי שלושה במספר הפניות הישירות בעקבות החשיפה לנושא. "אין ספק שהעלאת מודעות בקרב הרווקות היא זו שהביאה להחלטה לפנות ולברר על ההליך" – אומר הרב ליאור שגב, יועץ ופוסק במכון. 

כנס מכון פועה

כנס מכון פועהצילום: יחצ

כנס מכון פועה

כנס מכון פועהצילום: יחצ

כנס מכון פועה

כנס מכון פועהצילום: יחצ

הרב משה קליין

הרב משה קלייןצילום: יחצ