אחרי 4 שנים של טיפולי פוריות, לליהי ואשר יש תאומות ובן

"התחושה שלנו היא שללא המרפאה הזו לא היו לנו ילדים, לפחות לא ביולוגיים". הסיפור של ליהי ואשר בדרך לילדים

חדשות כיפה בשיתוף מרכז ברטוב 01/08/17 14:37 ט באב התשעז

אחרי 4 שנים של טיפולי פוריות, לליהי ואשר יש תאומות ובן
הילדים בזכות מרכז ברטוב, צילום: מרכז ברטוב

"הגענו לפרופ' ברטוב ב-2007, אחרי שעברנו ארבע שנים של טיפולי פוריות", מספרת ליהי קדן. "הייתי מאוד צעירה ובאיזשהו שלב הרגשתי שהטיפולים לא מביאים אותנו לשום מקום. ידענו שמדובר בבעיית זרע, אבל בטיפולים הסטנדרטיים הטיפול נעשה על האישה. זה לא נראה לי הגיוני".

ליהי, שכבר עייפה מאוד מטיפולי הפוריות המפרכים, החליטה לבדוק ברשת האם ישנו טיפול שנעשה דווקא לגבר. כך היא הגיעה לפרופ' בנימין ברטוב, מומחה עולמי בתחום המורפולוגיה של תאי הזרע ומי שעוסק ב-40 השנים האחרונות בשיטות חדשות בפוריות הגבר ובפיתוח תרופה לשיפור איכות זרע האדם.

השיטה אותה פיתח פרופ' ברטוב היא להסתכל בתאי הזרע באמצעות מיקרוסקופ בהגדלה של למעלה מפי 6000. "ההגדלה על ידי מיקרוסקופ מאפשרת לנו לראות פרטים מאוד עדינים בתאי הזרע", מסבירה ד"ר רעות ברטוב שיפמן. "כך אנחנו בוחרים את תאי הזרע עם התאים במבנה התקין ביותר. את התאים הללו אנחנו מזריקים לאחר מכן לביציות".

"בדרך זו אנחנו מכפילים את שיעור ההריונות ומצמצמים את שיעור ההפלות", מוסיף פרופ' ברטוב.

ליהי ובעלה אשר חובקים כיום תאומות ובן. "התאומות נולדו לאחר הטיפול הראשון שעברנו אצל פרופ' ברטוב, אחרי ארבע שנים שבהן לא השגנו הריון", מספרת קדן בחיוך רחב. גם בנם הקטן נולד אחרי טיפול אצל פרופ' ברטוב. "התחושה שלנו היא שללא המרפאה הזו לא היו לנו ילדים, לפחות לא ביולוגיים", היא מסכמת

 

מוטרדים בתחום הפוריות? תנו ל'מרכז ברטוב' לעזור לכם. לפרטים נוספים הקליקו >>