עכשיו הטלפון יכול לצלצל ובצד השני בשורת האימוץ

המפגש האחרון של סדנת האימוץ היה מרגש, ועכשיו נותר רק לחכות… וגם: בשביל אומץ צריך לגדול ובשביל להחליף פקידת סעד צריך רק לבקש

חדשות כיפה תהילה מגן 19/09/17 15:13 כח באלול התשעז

עכשיו הטלפון יכול לצלצל ובצד השני בשורת האימוץ
המסע למשפחה

כל משתתפות הסדנה ביקשו ממני את התפילה מהטור הקודם, חלק שיתפו אותי בכוונתן להגיד את התפילה לאחר הדלקת הנרות. אחרי חוויה שכזו שאלתי את אסף מה זה אדם חילוני ואם יש כאלה בכלל. 

לקראת סיום, ונוכח האווירה המדהימה שנוצרה בקבוצה, המנחות למודות הניסיון אמרו לנו שתמיד יהיה את הזוג שיקבל ראשון ותמיד יהיה את הזוג שיקבל אחרון...  כשהמפגש האחרון נגמר רשמית, היה צריך לגרור אותי משם כמעט בכוח כי לא רציתי להיפרד מגל וריקי וחוי ואורלי, הרגשתי שלא התחלנו לדבר כלל. בסוף כשהחיבוקים היו בעיצומם והדביקיות נמאסה לגמרי על הבעלים, תמה סבלנותם. החלפנו ניידים וכתובות ומיילים והמשכנו בדרכנו.  

לא דומים החיים שלפני הסדנה לחיים שאחריה. אחרי הסדנה, הטלפון יכול לצלצל ובצידו השני הבשורה הכי מדהימה של החיים מחכה רק לך. ממלאים טופס ''ציפיות'' ואז נכנסים לרשימת המתנה אמתית, כזו ששמות נשלפים ממנה ברגע.

דבר אחד היה ברור: את המשך המסע אנחנו לא עושים עם נילי, פקידת הסעד שמלווה אותנו עד כה. לא נכון לנו שתהיה שם ברגע הכי מרגש בחיים. יכולנו לבלוע את הביקורתיות והשיפוטיות עד כאן, אבל מעכשיו הנפש זקוקה למישהי מכילה יותר שהידיים לא מתחילות לרעוד כל פעם שהיא מתקשרת. אז אזרנו אומץ, פנינו למנהלת השירות למען הילד במחוזנו וביקשנו פקידת סעד אחרת תוך הסבר לבקשה בנוסח ''זה לא היא זה אנחנו''. למרות החשש שיסמנו אותנו כבעייתיים, האומץ בהחלט השתלם  וזכינו בתמר - פקידת סעד מקצועית ואדם מקסים. לפעמים בשביל אומץ צריך לגדול, עובדה שעברו יותר משלוש שנים מאז שנרשמנו לאימוץ ועד הסדנה. 

תמר הנחתה אותנו איך ממלאים את הטופס שבעצם משקף את הרצונות והיכולות שלנו. מתוך כנות גמורה עם עצמנו ועם המסוגלות שלנו בשלב הזה של החיים, נדרשנו לסמן וי או איקס לצד הסעיפים הבאים: מין הילד, אחים,  גיל, פגות, בעיות התפתחות, רקע נפשי או רקע של פיגור (של אחד ההורים), תסמונת גמילה מסמים או מאלכוהול, מוצא שונה, צבע עור שונה ותינוק שזקוק לגיור.

זהו, עכשיו נותר רק לחכות.  

 

לטורים הקודמים
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן