מחפשים שליחים לשבת ארגון? למה לא שליחות?

כולנו מכירים את השליחים של בני עקיבא שמגיעים לשבת ארגון, מחזקים ומעבירים תכנים שונים. למה שליחות בנות הן כל כך נדירות? ואיזה מסר זה מעביר לחניכות התנועה? תהל שטובר מספרת על היוזמה החדשה שלה

חדשות כיפה תהל שטובר 05/11/17 13:58 טז בחשון התשעח

מחפשים שליחים לשבת ארגון? למה לא שליחות?
סניף בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

במשך שנים השתרש מנהג חביב בסניפי בני עקיבא, להזמין זוג תלמידי ישיבה להוביל את שבת הארגון. המטרה הראשונית היתה להדגיש את היותו של הסניף הבודד חלק מתנועה גדולה, אך עם הזמן הפכו השליחים לדמויות נוספות שיוצקות תוכן בשבת במקרה הטוב, או קוריוז שמטרתו להקל על המדריכים העייפים במקרה הפחות מוצלח. 

לפני כמה שבועות, הסתובבתי בבית המדרש והרהרתי במנהג הזה. לא הצלחתי להתעלם מהמחשבה שחזרה לראשי שוב ושוב - מדוע, בכל שנותיי הרבות בבני עקיבא, לא נתקלתי בזוג שליחות? 
נזכרתי שבשנה שעברה שמעתי על כמה חברות שהיו שליחות פורצות דרך ובאותו הרגע החלטתי שבשבת ארגון הקרובה, יהיה לפחות סניף אחד בארץ בו תהיה שליחה. 

הסתובבתי בין ספסלי בית המדרש וחיפשתי חברות שיצטרפו אלי. שיצרו איתי את המהפך הקטן הזה. די מהר הצטרפה אלי חברה והתחלנו לחפש סניף שיהיה מוכן לשנות, במעט, את אותו מנהג ידוע. 

צפיתי מראש שלא יהיה פשוט למצוא סניף, אבל לא הערכתי נכון את תוכן התגובות שקיבלנו, שהיה פחות או יותר כזה: "הרעיון באמת מקסים וחשוב, אבל בכנות, בנות לא יצליחו לסחוף או להשתלט על הסניף כמו בנים. וזה כמובן לא אישי. בהצלחה!"

לא, באמת לא נעלבתי באופן אישי. הרי זה לא עניין אישי. וזו בדיוק הנקודה. 

נעלבתי בשם כל המדריכות הרציניות והקומונריות המשקיעניות לדורותיהן, שמובילות סניפים במשך שנים ולמרות עבודתן הגדולה, עדיין חושבים שבנות לא יכולות לסחוף סניפים. התעצבתי במחשבה על כל החניכות, שבשבת ארגון הקרובה יראו תפקיד, שבגלל שהן בנות, לא יוכלו להגיע אליו בעתיד, לא משנה כמה חכמות או כריזמטיות הן. 

כי אם בנות 'לא יכולות להשתלט אפילו על סניף', אז מי מופתע שאין מספיק נשים בעמדות מפתח? הרי אם הן לא סוחפות סניף, ברור שלא יצליחו לסחוף עיר, חברה או מדינה. 
כל כך חבל שזה המסר שאנחנו ממשיכים להעביר לחניכים ולחניכות שלנו, אפילו בלי לשים לב.

בכל אופן, עדיין לא התייאשנו. מאז פרסום טור זה בפייסבוק, קיבלנו פניות רבות מסניפים משמעותיים שמוכנים לשדר לחניכים ולחניכות שלהם מסר אחר. שמחפשים שליחות שאכפת להן, שמגיעות כדי לתת את כל כולן. 

אנחנו מחפשות עוד סניפים רבים כאלו, שמוכנים להצטרף למהלך הגדול שאנחנו יוצרים ויוצרות יחד השנה. 
במידה ואתם מעוניינים שיגיעו אליכם שליחות - בבקשה צרו איתנו קשר.
כמו כן, נשמח שיצרו איתנו קשר גם בנות שרוצות להפוך את שבת הארגון שלכן השנה למיוחדת ולהיות שליחות


תהל שטובר, לומדת במדרשת לינדנבאום, לשעבר חניכה ומדריכה בבני עקיבא, בוגרת ארגון LEAD לפיתוח מנהיגות

ליצירת קשר - Tahel.shtober@gmail.com, או Tahel shtober בפייסבוק
    


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן