מבלים בחופש הגדול - חלק 2

לקראת החופש והילדים המטפסים על הקירות, אספנו לכם אטרקציות באזורים שונים בארץ, שהילדים שלכם בטוח יאהבו. כיף!

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/17 13:28 יט בתמוז התשעז

מבלים בחופש הגדול - חלק 2
אטרקציות לקיץ, צילום: shutterstock

פיקניק אמנות - בילוי קיץ משפחתי חינם במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית מזמין משפחות עם ילדים להשתתף בסדרת אירועי קיץ יצירתיים לכל המשפחה: "פיקניק אמנות". הכניסה לאירועי הפיקניק היא בחינם, על המשתתפים להצטייד בארוחת הפיקניק.

פיקניק אמנות יתקיים בימי חמישי בחודשים יולי אוגוסט, בגן הפסלים של המוזיאון, החל מהשעה 17:00. האירוע יכלול סדנאות יצירתיות ומופע סביב נושא קיצי, בין הנושאים: קרקס, צבעים, צעצועים, בועות, גדול קטן ולבוש. הסדנאות יתקיימו בין השעות 17:00 ועד 18:15. בשעה 18:15 יוזמנו המשתתפים להיכנס למופע בנושא האירוע באמפיתאטרון של המוזיאון.

להלן פירוט התאריכים, הנושאים והמופעים:

6.7.2017 פיקניק קרקס

סדנאות להכנת פסלי שיווי משקל, התנסות בציור בתנועה, ויצירה עם הרבה הומור

מופע: קרקס No problem  - אורי ונועה וייס

13.7.2017 פיקניק צבעים

סדנאות ציור וערבוב צבעים, הכנת צבעים, והדפסי גיר צבעוני

מופע: "צבעי המוזיקה" – רותה קליימן

20.7.2017 פיקניק צעצועים

הכנת צעצועים בשילוב חומרים ,פיסול בצעצועים וסדנא לתיקון צעצועים ישנים 

מופע: להקת על הבמה- המיטב – המסע לארץ הצעצועים, כדורגל זה לא משחק לבנות ועוד 

 27.7.2017 פיקניק בועות

יצירת בועות דיבור, ציור בבועות סבון צבעוניות, ופיסול בועת דמיון 

מופע: אופרת סבון- סימפוניית בועות  מטורפת

3.8.2017 פיקניק גדול  קטן

סדנאות לפיסול מיניאטורות, ציור ענקי משותף ומשחקי מצלמה

מופע: עוץ לי גוץ לי - תאטרון חוצפה קטנה

10.8 פיקניק לבוש 

הדפסי בדים, חידוש חולצות ישנות ובובות גרביים 

מופע: הסנדלר והגמדים - תאטרון חוצפה קטנה

 

האירועים פתוחים  לקהל ואין צורך בהרשמה. הכניסה לפעילויות ולמופעים  חינם.

פיקניק אמנות

פיקניק אמנות צילום: יח"צ

פסטיבל קטיף הליצ'י בחוות 'להתאהב בטבע' סמוך לקיבוץ מצובה 

מיזם 'אוצרות הגליל', מזמין לחוויית קטיף לכל המשפחה בחווה החקלאית-תיירותית "להתאהב בטבע", של משפחת החקלאים-סולימני, בסמוך לקיבוץ מצובה שבגליל המערבי. פסטיבל קטיף הליצ'י יפתח ביום רביעי- 12.7 ויימשך עד אמצע אוגוסט (הערכה לסיום קטיף היבול העונתי), במהלכו ייהנו המבקרים מחוויית קטיף עצמי, היישר מעצי הפרי העסיסיים ואכילת הפירות מיד עם קטיפתם.

יריב המאירי, מנכ"ל אוצרות הגליל אומר, כי הליצ'י ( Litchi chinensis) עץ פרי טרופי, במקור מדרום מזרחי אסיה, גדל בהודו, יפן וסין, מדרום סין וכי מזג האוויר הדרוש לגידול ליצ'י הוא אזור טרופי חם ולח, ולכן אזור הגליל המערבי סמוך לים מתאים מאוד לגידולו. "העלים בתחילה אדומים ולבסוף מפתחים את צבעם הירוק. פירות הליצ'י קטנים בצבעי ירקרק, אדמדם וצהבהב בקוטר של 3 ס"מ. הפרי בעל קליפה מחוספסת, אותה מסירים באכילה. פרי הליצ'י בריא, מלא ויטמין סי וויטמינים מקבוצת בי. הפרי עצמו בשרני ולבן ומתוק מאוד, זו הנאה גדולה לקטוף את הפרי הישר מהעץ ולאכול אותו בשטח" מוסיף המאירי.

את המבקרים מקבל ביאליק סולימני, מבעלי החווה (ששמו הפרטי על שם המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק) בסככת צל ענקית, בה שולחנות פיקניק ופינת קפה ותה חופשית. ביאליק מסביר על פירות החווה ועל פרי הליצ'י, ארץ מוצאו, סגולותיו הרפואיות ואופן גידולו בחווה. בהמשך מקבלים המבקרים סלסלה לקטיף הליצי'. במהלך הפעילות החווייתית ניתן לטעום ולאכול מהליצ'י בשטח ללא הגבלה. 

החווה משתרעת על שטח של כ- 100 דונם, בה נטועים  כ-30 זני עצים בהם עצי זית עתיקים, גפנים מניבי פרי, ליצ'י, פסיפלורה, עצי תות מזן 'בכות', עצי תות פקיסטני שאורך פירותיו כ-12 ס"מ, תות שמי, וזנים נוספים ומגוונים. שבילי החווה מסודרים וסלולים ובשטחי הקטיף הוקמו אזורים מוצלים עם מקומות ישיבה וברזיות מים. עוד בחווה- פינת ציור, פינת חי, מתחם לפיקניק עם סככה מוצלת ודוכן למכירת פירות ומוצרי החווה.

חוות "להתאהב בטבע" ממוקמת על כביש 70, בין צומת כברי לשלומי, בסמוך לקיבוץ מצובה. 

באמצעות  Waze- 'קטיף עצמי להתאהב בטבע'

שעות הפעילות: ראשון-שישי, בין השעות 09:00-17:00

מחיר כניסה לאדם מעל גיל 3- 30 ₪ מחיר ק"ג ליצ'י שנקטף- 25 ₪

מחיר כניסה במבצע לחברי הפייסבוק של אוצרות הגליל ומדפיסי קופון באתר הבית- 25 ₪.

בחווה קיימת גישה לנכים.

למידע נוסף על פסטיבל הליצ'י וחופשה בגליל המערבי 077-9964628

קטיף ליצ

קטיף ליצ'י בחוות להתאהב בטבע צילום: עודד טרי

מה עושים האריות בלילות? פעילויות קיץ מסביב לשעון בגן החיות התנ"כי בירושלים

מופעים, סדנאות, להטוטים ומפגשים עם מטפלים בשעות אחר הצהריים, סיורי שקיעה מרתקים מאחורי הקלעים עם טורפים, ג'ירפות ופילים

והזדמנות מיוחדת לבלות לילה בגן החיות מוקפים בבעלי חיים שלא פעילים בשעות היום.

ירושלים תמיד הייתה מקום מפלט מן החום של חודשי הקיץ, ובשעות אחה"צ, הערב ואפילו הלילה מזג האוויר הופך נעים במיוחד. בגן החיות התנ"כי בעיר, החגיגה היא כפולה, גם בריזה נעימה וגם חוויה ייחודית בה פוגשים בעלי חיים שלא פעילים בשעות היום.

במהלך חודשי הקיץ יתקיימו בשטחי הגן מגוון פעילויות מהנות ומפגשים מרתקים עם מטפלי גן החיות, סיורי שקיעה חווייתיים אל מאחורי הקלעים של בעלי החיים וגם סיורי לילה מיוחדים בהם שקי השינה יפרסו בין האריות, הקרנפים, הפילים והלמורים, השעון המעורר הוא עשרות זני הציפורים המצייצות עם בוקר.

בשעות אחה"צ, לאחר שהחום נשבר מתעורר לחיים גן החיות, ומציע מגוון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה:

בכל יום רביעי בשעות 17:00 ו-18:15, יתקיים מופע ג'אגלינג סוער -  "להטוט ברוח שטות" מבית "קרקסום" ובימי שלישי ביולי בשעות 17:15 ו-18:15 יתקיימו קונצרטים יחודיים -"כשמוצרט פוגש את ביונסה" המשלבים מוסיקה קלאסית ופופולארית, בניצוחה של תזמורת הרחוב הירושלמית.

בסדנת "יורדים אל הים", שיתקיים לקראת פתיחתו של אקווריום ישראל, ירושלים, מכירים את הים והיצורים המרתקים החיים בו.

עוד יתקיימו במהלך חודשי הקיץ: מפגשים מודרכים על בעלי חיים ידידותיים מדי יום בשעות 15:00-18:00, "סודות מאחורי הקלעים" - מפגשים מרתקים עם המטפלים במחלקות השונות, בימים א'-ה', באודיטוריום הממוזג ו"מעגל החיים באפריקה" - עמדת מידע על הטורפים והנטרפים באפריקה פעילה בימים א'-ה' בשעות 10:30-13:30, 15:30-19:00 ובימי ו' בשעות 13:30 -15:00.

איך נראה בית של ג'ירפה, מה עושה נמר בערב שגרתי ומה אוכל פיל לארוחת ערב - סיורי שקיעה בגן החיות

ג'ירפות ולישון - סיור שקיעה במחלקת אוכלי העשב. מהיכרות עם היחמורים והיעלים בארץ חיות התנ"ך ועד לסיור יוצא דופן מאחורי הקלעים בבית הג'ירפות והקרנפים. בסיור מכירים את עולם הטיפול בג'ירפות, בקרנפים ובאחרים. 

שקיעה בדגש טורפים - סיור שקיעה בדגש היכרות עם מחלקת הטורפים של הגן. יוצאים לראות את הטיפול בטיגריסים מאחורי הקלעים וממשיכים לראות את שגרת הערב בתצוגות הדובים, האריות או הנמרים. 

שקיעה עם פילים - במהלך סיור חופשי בגן החיות פוגשים את צוות מחלקת הפילים לסיור מקיף ומרתק בבית הפילים. הצוות יספר כיצד מאמנים את הפילים, מה הקשר המיוחד בין הפילים למטפליהם ומה הייחודיות של הפילים בגן החיות התנ"כי בירושלים. בסיור מבקרים גם בבית הפיל הזכר ושומעים כיצד מטפלים בבעלי חיים חזקים וחכמים אלו. בתום הסיור רואים כיצד אוכלים הפילים ארוחת ערב בבית.

סיורי השקיעה מיועדים לגילאי 6 ומעלה,  בעלות של 58 ₪ לאדם ו-38 ₪ למנויי הגן. המחיר כולל כניסה לגן החיות.

יש להתעדכן בתאריכים ושעות הסיורים באתר. בהרשמה מראש בלבד בטלפון 02-6750116

ישנים עם זאבים, לוקחים רכבת לילה ל"אפריקה" ומכירים בעלי חיים שלא פעילים במשך היום - סיורי ערב ולילה 

הזדמנות בלתי נשכחת לבלות לילה בגן החיות. סיור הלילה כולל תצפיות על חלק מבעלי החיים שבגן הפעילים בלילות ועל אורחי הלילה המגיעים לגן - עטלפים, קיפודים, דורסי לילה ועוד. בשעות הלילה המאוחרות מקיימים קומזיץ עם פיתות ותה, ולאחר שינה קצרצרה מתעוררים הישר אל סיור ב"ארץ הלמורים", שם צופים בהאכלה בחצר הפינגווינים ובמטבח הגן המתעורר. לחליפין, מטיילים בארץ חיות התנ"ך וחוזים בספירת הבוקר של היעלים והיחמורים וצופים בחצר האפריקאית המתעוררת. לקינוח אוכלים ארוחת בוקר קלילה, יחד עם הברבורים, על שפת האגם.

הסיור מתאים למבוגרים וילדים מעל גיל 6. ילדים יכולים להגיע לסיור רק עם הוריהם. יש להביא שקי שינה. מומלץ להביא אוהלים.

מחיר הכרטיס: 149₪ למנויי הגן: 133₪. הסיור יתקיים בימי ה', ובנוסף גם בימי ב' החל מה-17 ביולי. בשעות 20:30 בערב ועד 08:30.

רכבת לילה אל המרחבים

הסיור יתקיים בימי ג' בתאריכים 4, 11, 18, 25 ביולי בשעות 18:45 – 21:30, הסיור בנסיעה ובהליכה רגלית, כולל כיבוד.

מתחילים בנסיעה ברכבת הגן לאזור החצר האפריקאית בה פוגשים את הקרנפים, הזברות וההיפופוטמים. רואים כיצד החושך יורד על עדרי היחמורים, הצבאים והיעלים וממשיכים למפגש עם בעלי החיים פעילי הלילה שבגן.

הסיור מתאים לכל המשפחה (מעל גיל 5) וכולל גם כיבוד קל. מחיר הכרטיס :58 ₪. למנויי הגן: 38 ₪ כולל כניסה לגן החיות.

 לילה לבן - סיורי לילה

הסיור מתקיים בימי ב' בחודשים יולי ואוגוסט, החל מה-10 ביולי בשעות 20:00 – 22:30, בהליכה רגלית

הזדמנות קרירה וייחודית לסיור לילה בו רואים כיצד בעלי החיים בגן מעבירים את הלילות. נכנסים לביתן חיות קטנות לתצפית בתצוגת הלילה החדשה, פוגשים את פעילי הלילה כמו הקנגורו, צופים בעטלפים הפעילים ברחבי גן החיות בשעות הלילה ורואים את עדרי אוכלי העשב המעבירים את הלילות בשטח. מדובר בסיור המשלים את חווית הביקור ביום. הסיור מתאים לכל המשפחה – ילדים מעל גיל 5.

מחיר הכרטיס :58 ₪. למנויי הגן: 51 ₪.

כל הסיורים בהרשמה מראש בלבד בטלפון 02-6750116

גן החיות התנ"כי בלילה

גן החיות התנ"כי בלילה צילום: יערה פרוסט תמרי

טיולי קיץ מודרכים בימי שישי למעיינות בחבל בנימין – חינם!

כשבחוץ חם וקייצי זה בדיוק הזמן לטייל בשבילים ירוקים, לטבול בבריכות טבע נקיות ולבקר במעיינות סודיים. בחבל בנימין שנמצא בין ירושלים לראש העין חבויים מעיינות נובעים, בריכות שכשוך ומסלולי טיול עם נופים פורחים. 'תיירות חבל בנימין' מזמינה מטיילים ומשפחות להצטרף לארבעה טיולים מודרכים בימי שישי בחודשים יולי-אוגוסט, ליהנות מאוויר צלול בפינות חמד מוצלות, לטבול בבריכות של מי מעיינות נקיים בין נופי התנ"ך הקדומים של חבל בנימין – ללא תשלום!

"המוציא מים מן הסלע" - מעיינות ופינות חמד, סיור עם התנ"ך ביד במערב חבל בנימין | 14/07. 

במסגרת הסיור מבקרים בין מעיינות ופינות חמד עם התנ"ך ביד ומשכשכים רגליים במים.

מפגש: 08:30  בצומת שילת

אתרים: הסיור מתחיל בהליכה של כשעה וחצי בשביל המעיינות בפארק גיבורות התנ"ך – שבע נביאות שמספרות את סיפורן של שבע נביאות. הסיור ממשיך אל עינות ענר, פינת חמד מקסימה ובה שרידים ארכיאולוגיים מסתוריים ומעיינות שווים. הסיום בתצפית אל הסביבה לרגלי גבעת היקבים.

סיום משוער: 12:30 במתחם בית הקפה "בד בבד".

סיור קייצי בין מקורות מים לאורך כביש אלון | 28/07 

מים הם חיים, ובמיוחד כשנמצאים במדבר. נחל פרת שבמדבר בנימין הוא ללא ספק מקור המים הזורם הכי משמעותי באזור ירושלים. עין מבוע שמזרים אליו את מימיו הוא "מעיין פועם" – תופעת טבע ייחודית הגורמת לבריכה שלצדו להתנהג בצורה מאוד מעניינת. גם לאחר שמקורות המים הטבעיים נוצלו עד תום, למדו בני האדם למצוא מים באמצעים שונים מימי קדם ועד לעידן המודרני, את חלקם ניתן לראות במהלך הטיול הרטוב הזה. הסיור מתחיל בהליכה במים ומסתיים בשכשוך בבריכה אקולוגית. בין לבין מבקרים ב"סבונטו"- מפעל חברתי ייחודי לייצור סבון משמן זית עם מינרלים מים המלח וצמחים בעלי סגולות מרפא.

מפגש: 08:00 במאפיית עלמא שי, תחנת הדלק צומת כפר אדומים

אתרים: עין מבוע – קטע הליכה במים, מעיין ובריכה נהדרת לשכשוך,  ביקור במפעל "סבונטו", וסיום הסיור בטבילה צוננת בבריכה אקולוגית בישוב כוכב השחר.

סיום משוער: ב-13:00 בישוב כוכב השחר

מים ויין בעמק שילה- סיור מיוחד לכבוד ט"ו באב| 11/08 

עמק שילה הוא המקום שבו נוצר החג העברי הקדום ט"ו באב. בעמק הפורה נטעו אבותינו כרמי יין משובחים לפני יותר משלושת אלפים שנה וכאן גם מתחיל אגן הניקוז המרכזי של אקוויפר ההר ואגן הירקון -  מקור המים החשוב ביותר של מדינת ישראל.

מפגש: 09:00 בקפיטריה בשילה הקדומה

אתרים: מעיין הגבורה, חלקת המחקר של ד"ר ישי נצר- על הקשר שבין השקיה לאיכות היין, ביקור אצל רועה צאן מקומי, בור המים 'גל יוסף' ליד קידה, ולסיום שיכשוך במים בעין עוז – מעיין עם בריכה לבוגרים ובריכה נפרדת לילדים.

סיום משוער: 12:30 בעין עוז. למעוניינים ניתן להמשיך לטעימות יין ביקב גבעות (בתשלום- 35 ₪ לאדם)

"בין אפק לגופנא"- סיור בדרך העתיקה ובמקורות המים שלאורכה | 25/08

כביש 465 "חוצה בנימין" מתפתל על גבי שרידי הדרך העתיקה שבין "אפק" ומקורות הירקון לעיר המקראית 'גופנא' שעל הדרך לירושלים. לצידי הדרך פזורים מפעלי מים מרתקים ממגוון תקופות היסטוריות, הזדמנות נהדרת לעבור ביניהם, לטבול רגליים ולשכשך תוך כדי שמיעת סיפורי האתרים.

מפגש: 8:45 בתחנת הדלק רננית ליד אריה

אתרים: מעיין מאיר – בוסתן קסום עם שלוש בריכות ועוד אחת נסתרת (כולל הפסקה קצרה לארוחת בוקר), גבעת ההליסטון – שרידי מפעל קדום לייצור יין מתוק ובתוכו מפעל מים בריטי, ולסיום מעיין עטרת – עם בריכות לגדולים ולקטנים.

סיום: 13:00 בתחנת הדלק רננים.  

הסיורים מתקיימים ברכבים פרטיים בהובלת מדריך מוסמך ומלווים בקטעי הליכה קצרים. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש בטלפון 1-800-34-54-54.

נחל פרת

נחל פרת צילום: רונית יהודאי מימון

בית הבד של הגולן

"בית הבד של הגולן", מפעל אקולוגי לייצור שמן זית, מזמין אתכם ביולי-אוגוסט למסע בעקבות הזית – מהעץ אל הצלחת והגוף.

בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו, פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם במהלך חודשי יולי-אוגוסט למסע בעקבות הזית- הכניסה חופשית! סיור בתשלום סמלי בלבד. בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן. 

הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על "סיפור הבראשית" של בית הבד של הגולן. המבקר מתרשם ממכונות השמן העתיקות ועובר אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות "בית הבד של הגולן" ותרומתו לסביבה ולאדם. לאחר מכן, עוברים המבקרים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים. בחלק הבא בסיור נעבור חוויה קולינרית של טעימות שמן זית בעוצמות שונות. התחנה האחרונה בסיור היא כניסה למעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים בעולם כfrom the sea of galilee"  "Olea essence. בסיום הסיור יוכלו המבקרים להתרשם מהמוצרים שפותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן ולרכוש לשימוש אישי. 

משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים).

תשלום למשתתף: 14 ₪  (ילדים מתחת לגיל 6 – כניסה חינם!)

ימי פעילות: א'-ה' 09:00-18:00, ו' 09:00-15:00

כתובת: אזור תעשיה קצרין, 04-6850023  050-2888709

*חניה רחבה, המקום נגיש

בית הבד

בית הבד צילום: סמדר טלמון