מבלים בחופש הגדול - חלק 1

יולי אוגוסט כבר כאן, ואתם מחפשים רעיונות לאטרקציות ופעילויות לילדים. ליקטנו עבורכם כמה אטרקציות מובילות שיהיו כיף לילדים - וגם לכם. ומחר - החלק השני עם אטרקציות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/17 12:43 יח בתמוז התשעז

מבלים בחופש הגדול - חלק 1
אטרקציות בקיץ, צילום: shutterstock

אוטובוס האמנות הראשון בישראל - מוזיאון פתח תקווה לאמנות

לרגל פתיחת חופשת הקיץ הושק אוטובוס האמנות הראשון בישראל:  ה- ArtBus בעיצובו של האמן הבריטי צ'רלס אייברי, ביוזמת מוזיאון פתח תקוה לאמנות. האוטובוס מהווה את תחילתו של מסע דמיוני ואמנותי שנפתח באוטובוס האמנות  ונמשך במוזיאון פתח-תקוה לאמנות, בפעילות אמנותית וחווייתית המיועדת להורים וילדים כאחד. 

אוטובוס האמנות נולד כמיזם שמטרתו לקרב בין הורים וילדים, ולאפשר למשפחות לבלות זמן איכות, תוך חשיפה לתערוכות מרתקות והנאה מפעילות חווייתית מגוונת. הפעילות תכלול מסלול הרפתקאות בתערוכות המוצגות במוזיאון, המצאת משחקים, יצירת  דגל משפחתי וסדנאות אמנות מיוחדות. היוזמה לפרויקט החלה במטרה לייצר חוויה משפחתית וקהילתית משותפת, על רקע מחקרים בארץ ובעולם המצביעים על מיעוט הזמן שהורים מבלים עם ילדיהם. מטרה נוספת, היא להנגיש את האמנות לכל אחד במרחב הציבורי ולאפשר לציבור הרחב ליהנות מאמנות שמגיעה לכולם.

האוטובוס פועל כמיצג אמנות קבוע של המוזיאון ונותן שירותי הסעה ייחודיים לפעילות האמנותית – "המרוץ למוזיאון"  ממוקדי איסוף מרכזיים בשכונות ברחבי העיר פתח-תקוה למוזיאון פתח-תקוה לאמנות ובחזרה- במחיר סמלי של 5 ש"ח. בהמשך, תורחב הפעילות לאיסוף משכונות בכל רחבי הארץ למוזיאון פתח תקוה.

לטובת הפרויקט, ובהזמנה מיוחדת של מוזיאון פתח תקוה לאמנות יצר האמן צ'רלס אייברי אוטובוס אמנות מיוחד, שהמעטפת שלו מהווה יצירת אמנות ניידת להסעת משפחות למוזיאון. 

העיצוב הייחודי של האוטובוס נשען על עבודתו של אייברי, "אונומטופיאה", ומושתת על דגם גיאומטרי של נקודות בצבע כחול אולטרה-מרין ומראות על רקע לבן, שיעטוף ויכסה את האוטובוס כולו כמראה מנצנצת בתנועה. דרורית גור-אריה, המנהלת והאוצרת של מוזיאון פתח-תקוה לאמנות אמרה כי "יוזמת ה- ArtBus בניצוחו של האמן הבריטי צ'רלס אייברי מביאה איתה רוח רעננה לעיר, ולנוף האמנות בישראל. אני מאמינה כי הפעילות הייחודית שמחברת דרך מסע מופלא בין ההורים לילדים תעורר הדים ותביא קהלים חדשים למוזיאון".

ראש עיריית פתח-תקוה, איציק ברוורמן אמר בנושא כי "אנו שמחים להביא לעיר ולמדינת ישראל את אחד מהפרויקטים האמנותיים המסקרנים שהגיעו לכאן שמחבר את הילדים וההורים לפעילות משמעותית, ערכית וחינוכית במוזיאון פתח-תקוה לאמנות, מהמובילים בארץ. בנוסף, זו הזדמנות עבורנו לארח בעיר את אחד מהאמנים הבריטים המובילים בתחומם ולהכניס למרחב הציבורי את האמנות היצירתית והמרתקת שלו."

עו"ד איתי שונשיין, סגן ראש העיר וראש מנהל התרבות:  "השקת פרויקט הArtBus בשיתוף פעולה עם מתנסים ברחבי העיר הוא ביטוי לחזון שהוגדר בתחילת כהונתי על הנגשת התרבות בעיר לכלל האוכלוסיות והגילאים. אנו נמשיך לפעול להרחבת שיתופי הפעולה עם גורמים בינלאומיים ומקומיים לצורך הטמעת תפיסות אלה לגבי תחום התרבות בעיר".

פרויקט זה התאפשר תודות לתמיכתם הנדיבה של קרן Outset לאמנות עכשווית, BFAMI ותרומת תושב חוץ באמצעות חשבון נאמנות אצל עו"ד אהרון שפרבר.

ArtBus

ArtBus צילום: יח"צ

מצודת האבירים במוזיאון מגדל דוד ירושלים

מה דעתכם להעביר את הלילה במחנה אבירים ואבירות במצודה מימי הביניים? פעם בשנה נפתחים שערי המצודה ולכם יש הזדמנות להצטרף למסדר. בואו לפגוש אבירים ולסייר איתם במצודה, ללכת לאיבוד במבוך הגדול, לצפות בקרב אבירים אמיתי, לגלף ולצבוע חרבות ושרביטים מעץ, להתלבש ולהצטלם בבגדים מימי הביניים, לשמוע את סיפורה של הנסיכה ועוד. בחפיר המצודה תהנו ממופע אש מרהיב ומהפנט לכל המשפחה, בין בשעות 16:00-19:00. 

קצת אחרי שהשמש תשקע, נתחבר ללילות ימי הביניים ונתחיל בחגיגת אבירים: תלבושות, שריונים וכלי נשק קדומים יהיו חלק ממחנה הלילה במצודה העתיקה. ארוחת ערב של אבירים, מוסיקה וריקודי ימי הביניים, התנסות במלאכות עתיקות, קרב אבירים עוצר נשימה, סדנת סיף ולינה תחת כיפת השמים כשסביבנו חומות המצודה העתיקה ומעלינו הכוכבים.

תאריכים, שעות ומחירים:

מבצר האבירים במגדל דוד פעילות יום – חודש אוגוסט ימים ראשון, שלישי, חמישי בשעות 16:00-19:00

בתאריכים: 3/8, 6/8, 8/8, 10/8, 15/8, 17/8, 20/8, 22/8, 24/8, 27/8, 29/8.

לגילאי 6-12. מחיר: 18 ₪ לילד (עד גיל 18) 40 ₪ למבוגר. סדנת יצירה בתוספת תשלום של 10-40 ₪.

מופע אש (בהרשמה מראש) תוספת מחיר: 15 ₪ לבני כל הגילים. 3 מופעים בערב (בהתאמה לתאריכי פעילות האבירים) 17:00, 18:0 ו 19:00. מספר המקומות מוגבל

אבירי הלילה – מחנה לילה במצודה בימי חמישי 10.8, 17.8, 24.8 משעה 20:00 ועד הבוקר.

מחיר: 150 ₪ למשתתף, כולל לינה. מגיל 6, בליווי מבוגר. יש להצטייד בשק שינה, בגדים חמים, חומר דוחה יתושים, פנס, מגבת פנים, כלי רחצה (ישנן ברזיות ושירותים, אין מקלחות). בהרשמה מראש. מספר המקומות מוגבל

להזמנות:  2884*

מצודת האבירים במוזיאון מגדל דוד

מצודת האבירים במוזיאון מגדל דוד צילום: עדו כהן

"בוסתן בראשית בגולן" בעין זיוון, קטיף עצמי של אסנה, פטל, אוכמניות, שזיפים ונקטרינות בטעם מנגו

הדובדבנים כבר פינו את מקומם בבוסתן בראשית בגולן בסמוך לקיבוץ עין זיוון, וכעת עוברים לקדמת הבמה פירות היער (פטל אסנה ואוכמניות), השזיפים, ואפילו נקטרינות בטעם מנגו. את הפירות יהיה ניתן לקטוף ולאכול במקום, וכל מי שירכוש כרטיס כניסה לבוסתן (ללא מבצעים והנחות) יקבל גם ק"ג של נקטרינות או שזיפים מתנה.

 

בבוסתן יהיה ניתן ליהנות גם, מלבד הקטיף, מפארק חבלים, פינת חי, בריכת שכשוכית, עולם האגדות, רכיבה על סוסים, מתחמי מזון, סיור בעגלה רתומה לטרקטור, פינת יצירה, מתחם טרקטורונים, אופני קארטינג לילדים, בית קפה ועוד. והחל מחודש יולי - גם חץ וקשת ואופניי קארטינג לילדים.

את חוויות הקטיף אפשר להפוך למושלמת עם לינה בכפר הנופש של עין זיוון, שחדריו משקיפים אל הר אביטל ומצויים בין מרחבים ירוקים, תחת עצי אלון עתיקים המצלים עליהם. בכפר הנופש קיימות מגוון אופציות ללינה והחדרים עברו שיפוץ מקיף מקצה אל קצה שמציע למתארחים עיצוב נקי, נינוח ונעים לעין. כך למשל, ניתן ליהנות מבקתות הבוסתן המפנקות, שנבנו רק לאחרונה ונמצאות במתחם מרוחק מעט מהחדרים שחודשו. או בבקתות הדובדבן החמימות, שמתאימות לזוגות או למשפחות בהן ג'קוזי וסאונה פרטית. בנוסף, חדרי כרמים שעוצבו מחדש בקו מוקפד להפליא, ומתאימים לזוגות או לשלושה מבוגרים. וישנו "חאן עין זיוון" הקסום המציע לינת שטח למפונקים כ60 מיטות ב6 חדרים הממוקמים במבנים סורים עתיקים ומיוחדים ,מועדון ומטבח עם המון פינות זולה במרחבים הפתוחים. בכל החדרים (מלבד החאן) עומדים לרשות המתארחים פינת קפה, מקרר קטן, מיקרוגל, כירה חשמלית, צלחות, כוסות וסכו"ם. אם רוצים לבשל, מביאים מהבית סירים ומחבתות. בכל החדרים כמובן יש שירותים ומקלחת. השהות בכפר הנופש כוללת ארוחת בוקר, כניסה לבוסתן ולבריכת השחייה בעונה, רק צריך להביא מגבות לבריכה מהבית.

שעות פעילות הקטיף: הבוסתן פתוח בימים א'-ה' בין השעות 9:00-17:00 וביום שישי בשעות 9:00-16:00

לפרטים ולהזמנות: 04-6993610/12  מייל: res@ein-zivan.co.il

בוסתן בראשית בגולן

בוסתן בראשית בגולן צילום: יח"צ

סיורי ערב למשפחות עם כוכבי התנ"ך בפארק נאות קדומים

סיורי ערבי קיץ בכל יום חמישי ביולי ואוגוסט בשעה  17:00 - 19:30, בעקבות כמה מהכוכבים הגדולים של סיפורי התנ"ך

מבשלים נזיד עדשים כמו יעקב אבינו, יורדים בסולם אל בור מים אפל בעקבות יוסף, מכירים את סיפורן של שתיים מן הנשים החזקות בתנ"ך – דבורה ויעל, חדים חידות  על שלמה המלך החכם באדם ועוד

אין מקום מתאים יותר מהפארק התנ"כי נאות קדומים לעורר לחיים כמה מגיבורי התנ"ך. 

בערבי הקיץ הנעימים, יתקיימו סיורי משפחות חוויתיים, העוקבים אחרי חייהם של כמה מן הדמויות הבולטות והמרתקות בסיפורי התנ"ך.

בכל שבוע יתמקדו הסיורים בדמות אחרת. במהלך הסיור ישמעו את סיפורם המיוחדים, יכירו מקרוב את אורח חייהם ואפילו יכינו מאכל מקראי טעים במיוחד.

הסיור הראשון יתמקד ביעקב אבינו, הילד של אמא, שקנה את בכורתו בנזיד המעולה שבישל לאחיו והפך להיות אחד מהרועים הגדולים של הזמן הקדום. בסיור מכירים מקרוב את עדר הצאן וחיי הרועים, דולים מים מבור המים, מבשלים נזיד עדשים סמיך ועשיר ושומעים על סיפור התאהבותו של יעקב ברחל.

במפגש השני פוגשים את יוסף, ומכירים את סיפור חייו הסוער של האח יוצא הדופן שאהב לחלום ולפתור חלומות, מהשלכתו לבור ומכירתו לעבד ועד הפיכתו למשנה לפרעה מלך מצרים. בסיור יורדים בעזרת סולם אל בור מים ריק ואפל, בונים מלבני בוץ דגם של מחסן תבואה מצרי קדום ולקינוח אופים פיתות על הטאבון.

הסיור בשבוע השלישי מתמקד בשתי נשים חזקות – דבורה הנביאה ויעל הגיבורה, שבדרך פעולתן השפיעו רבות על תקופה שלמה. נשים חזקות ומשפיעות שגברים התמוטטו לרגליהן. במהלך הסיור שוזרים צמידים מחוטי צמר צבעוני כאותו שלל שנלקח במלחמה, חובצים חמאה משמנת ומכינים גבינה מחלב, כמו שהכינה יעל באוהלה, את החמאה והגבינה מתבלים במעט דבש תמרים.

המפגש הרביעי יהיה על שלמה המלך. תקופתו של המלך שלמה זכורה כתקופת שפע חקלאי ושלום אזורי, שלמה החכם באדם כתב משלים רבים על הצומח הרב שהכיר ועל יופיו של הטבע. 

בסיור חדים חידות, מכירים את צמחי הארז והאזוב שאליהם ידע לדבר שלמה, כותשים את האזוב למזכרת קטנה וטעימה, מבקרים בבריכת 'שלמה' שבפארק בה מפעילים את מתקני המים המיוחדים. מסיימים במנה מלכותית מיוחדת וטעימה.

מחיר: 40 ₪ למשתתף (מעל גיל 3) לפרטים ומידע נוסף: 08-9770770 

כוכבי התנ"ך בנאות קדומים

כוכבי התנ"ך בנאות קדומים צילום: איתי בלסון