כשהרגשתי תחרות על ההורות

שלב החזרה לשגרת היומיום, לימודים ועבודה הוא אחד האתגרים הכי קשים לאם לאחר חופשת לידה. הוא קשה כפליים לאם שקיבלה את המתנה הזו אחרי תלאות ודרכים פתלתלות.

חדשות כיפה תהילה מגן 09/01/18 11:09 כב בטבת התשעח

כשהרגשתי תחרות על ההורות
המסע למשפחה, צילום: כיפה

 

כשיהונתן היה בן 8 חודשים, כ4 חודשים אחרי שקיבלנו אותו, הייתי צריכה לחזור לעבודה וללימודים וזה היה שלב מאוד קשה.  המחשבה שמישהי אחרת תטפל בו ייסרה אותי ברמות כאלה שביום האחרון לחופשת לידה התעלפתי פשוטו כמשמעו. החלטנו שאסף מצמצם את שעות העבודה שלו ונשאר עם יהונתן בבית יומיים בשבוע והמטפלת תשמור על הגוזל רק שלושה ימים בשבוע. היא הייתה מקסימה ומסורה וחמה אבל זה שיגע אותי עוד יותר כי כנראה שהאמהות שלי אז הייתה כה חסרת בטחון שאשכרה הרגשתי תחרות וזה אולי האירוע היחיד שבו החיבור הביולוגי ליהונתן היה חסר לי. וככה התחילה לה שגרה חדשה ויהונתן עם האופי הסבלני והרגוע שלו התרגל וזרם עם השינוי והחיבוק איתו בצהריים בסוף יום עבודה היה נמשך לפחות 5 דקות על השעון  ''אימא חזרה, אימא כאן '' הייתי לוחשת  לו ומשננת לעצמי. כשהייתי משכיבה אותו לישון הייתי מסתכלת ארוכות על העיניים המלוכסנות שלו ועל העור העדין בצבע מוקה וחשבתי שזה הדבר הכי יפה בעולם כולו ויום אחרי יום הודיתי להשם מעומק הלב על המתנה המופלאה הזו. כל תלאות הדרך כאילו פרחו מהזיכרון והרגשתי הכי ברת מזל בעולם שיש לי את הילד הכי יפה והכי מקסים בתבל. הרגשנו את הזכות הגדולה ולא האמנו שבאמת מגיע לנו מתנה שכזו. לא הסתרנו את זה ממנו וסיפרנו לו איך הוא ילד מתנה ואיך יום אחד קיבלנו אותו ואיך הוא משמח אותנו כל כך כל כך . לא ברור מה הוא קלט מכל זה בגילו הצעיר אבל הוא גדל על זה שהוא מתנה והמילה אימוץ נאמרה מדי פעם . כשיהונתן היה בערך בן שנה ערכנו לכבודו אירוע ''ברוך הבא למשפחה'' והגיעו יותר ממאתיים קרובי משפחה , חברים ושכנים . זה היה יום מיוחד במינו עם דברי תורה ומוזיקה שולחנות ערוכים בכל טוב. להביא ילד לעולם בהקשר של אימוץ זה להביא אתו לעולם כל פעם מחדש, כל אירוע וכל מסגרת חדשה ואפילו כל גן משחקים חדש . להביא אותו ואת עצמנו עם המיוחדות ועם השוני החיצוני ולקוות שהעולם יידע לראות מעבר ל''ואו הם לא דומים הוא בטח מאומץ'' שהעולם לא יעצור בזה אלא ייראה את מה שאנחנו זוכים לראות כל יום- ילד יפיפה מבפנים ומבחוץ שלמרות כל השוני שייך לנו ואנחנו שייכים לו ובמובן הזה אין כל הבדל ביננו לבין כל משפחה אחרת.

 

 

למעקב אחרי המסע המרגש של תהילה, היכנסו!
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן