טיול עם הילדים- לפני שיוצאים לדרך....

לא משנה באיזו עונה אתם אוהבים לטייל, וגם אם אתם אוהבים לצאת עם הילדים בכל עונה בשנה, תוכלו למצוא בארץ מגוון רחב של מסלולי טיול המתאימים למשפחות עם ילדים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/04/18 10:58 כז בניסן התשעח

טיול עם הילדים- לפני שיוצאים לדרך....
צילום: shutterstock

יוצאים לטיול משפחתי? חלק מהמסלולים הם מסלולים מעגליים, כלומר, יוצאים מנקודה מסוימת ומסיימים את הטיול בה וחלקם מסוג אחר. ישנם מסלולים מאתגרים יחסית, המתאימים למשפחות עם ילדים מתבגרים המגדירות את עצמן כ"מטיבות לכת" וישנם קלים במיוחד. 


לפני שיוצאים לדרך...
בין אם אתם בוחרים מסלול טיול בצפון ובין אם בדרום, בין אם הטיול במהלך החורף ובין אם הוא בקיץ, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בשלום:


1. התאמה נכונה של המסלול - וודאו שאתם בוחרים מסלול, התואם לגיל הילדים. הדבר נכון גם לגבי אטרקציות. אם הילדים שלכם קטנטנים, חפשו אטרקציות חינמיות באזור שאליו אתם נוסעים או מסלולים פשוטים וקצרים מאד.

2. השכרת רכב - טיול ברחבי הארץ עם הילדים הוא הזדמנות מצוינת לשכור רכב.
בעת השכרת רכב חשוב לבדוק על מה משלמים ומהן האותיות הקטנות של העסקה, למשל, בעת טיול עם ילדים מתחת לגיל 3 מומלץ לבדוק האם מקבלים בוסטר / כסא תינוק (בד"כ יתאפשר בתוספת תשלום).

מומלץ לקרוא: טיפים להשוואת מחירים בהשכרת רכב.

3. מזג אוויר – אנחנו נמצאים בתקופה בשנה שמזג האוויר מאוד הפכפך. יש ימים חמים לצד ימים קרים יותר. במידה ואתם יוצאים לטיול של כמה ימים עם הילדים תבדקו היטב את מזג האוויר לימים הקרובים על מנת שתוכלו להיערך בהתאם.  

4. הפסקות בדרך – אם מתוכננת לכם נסיעה ארוכה, ובמיוחד אם יש לכם קטנטנים באוטו, הקפידו על הפסקות בדרך מדי פעם במקום לנסוע נסיעה רצופה עד ליעד. כך תיהנו מילדים ערניים, שמחים ומרוצים, מה שיהפוך את הטיול כולו לכייפי הרבה יותר. 

צילום: shutterstock

הנה סקירה קצרה על כמה מהמסלולים המומלצים, תוך התייחסות לגילאי הילדים: 


מסלולי טיולים ואטרקציות להורים עם תינוקות:
ארצנו קטנטונת אמנם, אך אפשר למצוא בה מגוון של מסלולי טיול קלילים וגם לא מעט אטרקציות, שמתאימות למשפחות עם תינוקות. אם יש לכם קטנטנים בבית ואתם רוצים לצאת יחד איתם לטיול ברחבי ישראל, שמורת תל דן היא מקום מתאים להגיע אליו. המסלול הקצר שבשמורה, זה המסומן בירוק, מתאים בעיקר למשפחות המגיעות עם עגלת תינוקות. זהו מסלול מעגלי פשוט וקל שיפגיש אתכם עם יופייה של השמורה והצמחייה המרהיבה שבה. נאות קדומים הוא מקום נוסף שמתאים למשפחות המגיעות עם עגלת תינוקות. השמורה המיוחדת הזו, שנמצאת ליד יער בן שמן, מציעה לכם מסלולים נהדרים, העוברים בין צמחייה רבה ועצים שונים. 


מסלולי טיולים ואטרקציות לילדים:
אם הילדים שלכם גדולים יותר ואתם מחפשים מסלולים נהדרים, שתוכלו לקחת אותם אליהם, נחל תבור שבצפון הוא דוגמא מצוינת לכך. תקופה מומלצת במיוחד לצאת למסלול שלאורך הנחל היא במהלך פברואר ומרץ, אז הפריחה שם בשיאה. המים בנחל זורמים לאורך כל השנה ואפשר לטייל באזור בכל עונה. הרי ירושלים הם יעד נוסף, שמתאים למשפחות עם ילדים צעירים. גם שם אפשר לטייל בכל עונה בשנה והמסלול שמוצע הוא פשוט יחסית, ונמשך עד כחצי יום. זהו מסלול מעגלי באורך של 2 ק"מ, כך שכדאי מאד להגיע עם נעליים נוחות. 

צילום: shutterstock

מסלולי טיולים ואטרקציות להורים עם ילדים מתבגרים:
אם אתם והילדים חובבי אתגרים ומגדירים את עצמכם כ"מיטיבי לכת", תגלו שארצנו שופעת במסלולים נפלאים, המתאימים להורים עם ילדים מתבגרים. מסלולים אלה ארוכים יחסית (10 ק"מ ולעיתים יותר) והם כוללים לפעמים גם טיפוס בסולמות והליכה באזור מסולע. הם מתאימים לילדים בני 12 או 14 ומעלה. באזור רמת הגולן יש מבחר עצום של מסלולים למיטיבי לכת, כמו המסלול שבבריכת המשושים. באזור הנגב מוצעים לכם המסלולים שבעין עקב ומסלול הסנפיר הגדול וגם החולות הצבעוניים. אם אתם מטיילים עם הילדים באזור אילת, הקניון האדום הוא מקום מושלם לצאת אליו עם הילדים הגדולים וגם הר תמנע. שימו לב: המסלולים האלה, מסלולים לא פשוטים כאמור, מתאימים בעיקר כשתנאי מזג האוויר יבשים, כלומר, פחות מומלצים במהלך החורף, אז גשום ועשויות להיות הצפות באותם אזורים. 

תכננו את יום הטיול שלכם בקפידה, וודאו היכן נמצאים החניונים הקרובים ביותר, דאגו לבגדים נוחים, אוכל ומים בכמות מספקת. תהנו!