מספר החניכים בבני עקיבא כמעט והכפיל את עצמו

בני עקיבא היא התנועה השלישית בגודלה בישראל, זאת לאחר שביצעה קפיצה מרשימה של למעלה מ20 אלף חניכים בעשור האחרון

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/02/16 11:30 כ באדר א'

מספר החניכים בבני עקיבא כמעט והכפיל את עצמו
בני עקיבא, אילוסטרציה, צילום: בני עקיבא, אילוסטרציה

במשרד החינוך מפרסמים היום (ב') את אומדן תנועת הנוער ומציינים בסיפוק כי בין השנים 2015-2006 חלה עלייה של 65% במספר החניכים והמדריכים הפעילים בתנועות הנוער השונות (מ-150,400 ל-248,600).

על פי הנתונים, תנועות הנוער הגדולות ביותר בשנת 2015: תנועת הצופים (26.3%), תנועת הנוער העובד והלומד (25.2%) ותנועת בני עקיבא (21.3%). זאת בהשוואה לאריאל 2.5% ועזרא 3.5%. המשמעות של הנתונים היא שכ-80% מהחניכים במגזר הדתי-לאומי הינם חניכים בתנועת בני עקיבא (ללא הכללה של הצופים הדתיים שנכללים יחד עם תנועת הצופים).

בבני עקיבא נאמדו 56 אלף חניכים ומדריכים עליה של למעלה מ-20 אלף משנת 2006 מספר החניכים בבני עקיבא עומד כעת על 52,967 בעוד שבמפקד הקודם עמד מספרם על 28,136. גם בעזרא ואריאל יכולים לציין בסיפוק עלייה במספר החניכים בכ-4000 בכל אחת מהן.

בבני עקיבא הגיבו בסיפוק לנתונים, מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג אמר: "הנתונים שמפרסם כעת משרד החינוך לא הפתיעו אותנו. אנו מביטים אל הנתונים בגיל וברעדה, בעוז ובענווה, בסיפוק רב אך מתוך תחושת אחריות גדולה על המשך הדרך. אנו רואים בשטח את הביקוש הגובר להצטרף ולהיות חלק מהתנועה, כשהדבר בא לידי ביטוי במיוחד במסעות ובמחנות הקיץ. זוהי הבעת אמון מלאה בערכי התנועה ובפעילות החברתית אותה אנו מקדמים במשך השנה. בני עקיבא תמשיך להתרחב ולחנך דורות נוספים בדרך התורה והעבודה וההשתלבות בכל תחומי החיים בחברה הישראלית".

בין השנים 2015-2006 משרד החינוך הגדיל את תמיכתו בתנועות הנוער ב- 37.5 מיליון שקלים (מ- 49.3 מיליון ש"ח ל- 86.8 מיליון ש"ח). בשנת 2016 משרד החינוך יגדיל את תמיכתו בתנועות הנוער ב- 10 מיליון ש"ח נוספים ל- 97 מיליון ₪.

שר החינוך נפתלי בנט בירך על הדו"ח ואמר, "גידול ב 100 אלף חניכים בתנועות הנוער, זוהי בשורה גדולה למדינת ישראל. החינוך לערכים הוא לב ליבה של מערכת החינוך בישראל. תנועות הנוער הן החלוץ שהוביל עד טרם הייתה לנו מדינה את החיבור הערכי של בני הנוער בישראל למדינה ולעם".

בנט אמר כי לדעתו תנועות הנוער רלוונטיות יותר מבעבר, "כיום, בדור המסכים, הפייסבוק והווטסאפ, משמעותן של תנועות הנוער עולה. לכן, אחד הצעדים הראשונים אותם בצעתי כשר חינוך, היה להגדיל באופן משמעותי את תקציבן של תנועות הנוער", אמר בנט והצהיר כי המטרה היא להרחיב את הפעילות, "בקשתי מתנועות הנוער הייתה: פתחו ועוד ועוד סניפים, צרפו עוד ועוד חניכים, יותר חניכים בעלי צרכים מיוחדים, יותר סניפים בפריפריה. אין כמו תנועות הנוער עבור צמצום פערים, שילוב בחברה, פיתוח מנהיגות העתיד של ישראל וצה״ל. סוד החוסן של מדינת ישראל נמצא אצל המדריך והמדריכה בתנועת הנוער. נמשיך להשקיע בהן, נמשיך להגדיל ולהרחיב את המסגרות".