שבוע החמ"ד: המורים לאמנות יוצרים אמנות בעצמם

תערוכת "מקום ורוח", התערוכה הארצית הרביעית למורים-אמנים בחמ"ד, מציגה את יצירותיהן של 25 מורות ומורה גבר אחד. לתערוכה קדם מסע יצירה והשראה בן שלושה ימים בצפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 17:41 כ באדר התשעח

שבוע החמ"ד: המורים לאמנות יוצרים אמנות בעצמם
תערוכת "מקום ורוח", צילום: יח"צ חמ"ד

השבוע נפתחה תערוכת "מקום ורוח", התערוכה הארצית הרביעית למורים-אמנים בחמ"ד. התערוכה מוצגת בהיכל שלמה למשך שלושת השבועות הקרובים ואוצרת אותה לביאה כהן, בוגרת מכללת אמונה, כמו גם מרבית מהמורות המציגות בתערוכה.

במסגרת התערוכה מוצגות יצירותיהן של 25 מורות ומורה גבר אחד. כל היוצרים הינם מורים לאמנות המלמדים במגמות האמנות של החינוך הדתי השונות בארץ. התערוכה מתקיימת זו השנה הרביעית ברצף ונועדה לתת במה ליצירתם של המורים ולהעצים את המורה לאמנות בעבודתו, מתוך אמונה שמורה יוצר הוא מורה טוב יותר, המבין לעומק את התהליכים שעוברים תלמידיו.

לתערוכה זו קדם מסע בן שלושה ימים בעיר צפת - מסע יצירה והשראה שכלל עבודה עם הגוף והנפש  ומפגש עם יוצרים בתחומים שונים.

רויטל שטרן, המפקחת על לימודי האמנות בחמ"ד, אמרה: "ראינו לנכון לתת למורי האמנות עצמם פינה לביטוי עצמי ושכלול מקומו של היוצר שבתוכם. מניסיון העבר התערוכות מוצלחות מאוד ומהוות השראה הן למורים והן לתלמידיהם".

מפגש המורי-אמנים בתערוכת "מקום ורוח"

מפגש המורי-אמנים בתערוכת "מקום ורוח"צילום: יח"צ חמ"ד

 

יגאל גרוס, ראש החוג לתקשורת חזותית במכללת אמונה, שהוא גם הגבר היחיד שיצירותיו מוצגות בתערוכה, סיפר: "התערוכה 'מקום ורוח' שפנתה אל מורי האמנות בחמ"ד אפשרה לי להציג שני צילומים שעוסקים לדעתי בדיוק בנושא.

"בשנים האחרונות אני מצלם ברחובות. רחובות ירושלים מלאו לא רק זקנים ותינוקות אלא יצירות גרפיטי שמבחינתי הן יצירות אמנות, שאם לא נתעד אותן, הן תאבדנה ללא שוב. אמני הגרפיטי הם בדרך כלל אנונימיים וצר לי מאוד לעיתים שאינני יכול לפגוש את האמנים האלה.

"שתי העבודות המוצגות בתערוכה הנן צילומים בגודל 120 על 80 ס"מ מודפסות על קנבס. באחת, כתובת מרוססת על קיר באמצעות שבלונה של אותיות חתוכות, 'מודיעה' לאלוהים שאנחנו, היהודים הרגילים, אוהבים יהודים רפורמים. הכתובת מופיעה פעמיים. בשחור ובסגול על קיר ישן. העליבות של הקיר מהווה לדעתי תפאורה מתאימה לכתובות האלה.

"את העבודה השנייה צילמתי ברחוב אגריפס ליד שוק מחנה יהודה. צייר אלמוני צייר משפחה: אבא, ילד ואמא ליד ציור ישן יותר שנראה כמו נשר שחור. אחד מצדיקי השוק הדביק על פניהם של הגבר והאישה מדבקות. האחת מודיעה על זמני כניסת ויציאת השבת והשנייה מודיעה על סוף זמן אכילת וביעור חמץ בערב פסח. הקיר הוא כמובן המקום והרעיון הוא הרוח. למותר לציין שהמקור ברחוב כבר לא קיים".

תערוכת "מקום ורוח"

תערוכת "מקום ורוח"צילום: יח"צ חמ"ד

תערוכת "מקום ורוח"

תערוכת "מקום ורוח"צילום: יח"צ חמ"ד