"צעד היסטורי": תנועת אריאל פתחה סניף חרדי

הסניף החרדי הראשון של תנועת הנוער הוקם בשכונת הר שלמה בגבעת זאב, כחלק מחזונו של המזכ"ל שמבקש לפתוח את התנועה לקהלים חדשים. "שמחים לקבל את אריאל לשכונתנו", אמר רב הקהילה הדיין שלמה כהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/18 15:17 כא באדר התשעח

"צעד היסטורי": תנועת אריאל פתחה סניף חרדי
הדיין הרב שלמה כהן, צילום: באדיבות המצולם

תנועת הנוער אריאל פתחה לאחרונה את הסניף הראשון שלה במגזר החרדי, בשכונת הר שמואל בגבעת זאב. סניף הבנות, שפועל בשכונה חרדית ומיועדת לחניכות בנות המקום, קיבל את ברכת הדיין הרב שלמה כהן, רב בית הכנסת אהבת ישראל ורב הקהילה.

פתיחת הסניף באה כחלק מחזונו של המזכ"ל החדש, דביר עמיאור, שמבקש לפתוח את התנועה לקהלים חדשים מהציבור החרדי והמסורתי, זאת מבלי להוריד דגלים, ותוך שמירה על הרף הרוחני והצביון התנועתי. בתקופה האחרונה התנועה משקיעה משאבים בפניה לקהלים שונים ובימים אלו נמצאת בשיח ודברים עם קהילות ורבנים שונים בציבור החרדי לגווניו השונים על פתיחת סניפים הפונים ומתאימים לציבור החרדי.

הרב שלמה כהן, רב הקהילה מסר כי "אנחנו מאוד שמחים לקבל את תנועת הנוער אריאל לשכונה שלנו. מאוד חשוב לנו שהילדים שלנו יהיו עסוקים בדברים חשובים וקדושים בשעות אחר הצהריים, שעות הפנאי. אנחנו מאוד שמחים שהתנועה שיתפה פעולה ומצאה שיח משותף לצרכים שלנו. אנו מודים לתנועה על ההשקעה הגדולה במשאבים שלה".

עוד ציין הרב כי "מה שמתאים את תנועת אריאל לקהילתנו היא המעטפת התורנית-רוחנית שיש בתנועה ההולמת את הערכים שלנו, ובראש ובראשונה בהיות הפעילות נפרדת לחלוטין. כמו שבבית כנסת יש סגנונות שונים ואנשים שונים, כך בשכונה ובבית כנסת שלנו יש אנשים שונים ולמי שמתאים הסניף זה דבר מבורך וחשוב. ישנה השגחה רוחנית מטעם הקהילה על הנעשה והנלמד בסניף".

מזכ"ל אריאל, דביר עמיאור אמר כי "מדובר בצעד היסטורי בתולדותיו של העם היהודי, בו ילדים מרקעים שונים יפעלו, יתחנכו וייהנו תחת תנועה אחת הקוראת בשם ה' ומציבה כתנאי ייסוד, מוצק ובלתי ניתן לשינוי את הנאמנות לתורה. אחדות זו היא שתזכה אותנו במהרה לבניין אריאל".

בתנועה שוקדים בימים אלה, כחלק מהערכות לפתיחת סניף הבנים בשכונת הר שמואל, לאיתור מדריכים וקומונרים המתאימים לאוכלוסיית המקום. צוותי ההדרכה יעברו הכשרה וליווי צמוד מטעם הנהלת התנועה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן