עשרות אלפי תלמידים בישראל ובעולם: שומרים על הלשון

ב-200 בתי ספר ברחבי הארץ ובמוסדות נוספים מ-23 מדינות ברחבי העולם יצטרפו תלמידים למיזם מיוחד של החמ"ד לשמירה מפני לשון הרע. מנהל האגף לתרבות יהודית:"כל יום ילמדו התלמידים שתי הלכות של שמירת הלשון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 09:49 כו בניסן התשעח

עשרות אלפי תלמידים בישראל ובעולם: שומרים על הלשון
ילמדו לשמור על הלשון. תלמידים בבית הספר, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על רקע ימי ספירת העומר, החליטו באגף לתרבות יהודית במשרד החינוך ובחמ"ד להצטרף למיזם עולמי של שמירת הלשון אותו מובילה הקרן למורשת החפץ חיים ב23 מדינות, שייקרא בארץ - "חמ"ד של דיבור".

הפרויקט המיוחד יתקיים במשך כחודש, וייקחו בו חלק עשרות אלפי תלמידי כיתות ה'-ט' מ-200 בתי ספר ברחבי הארץ.

"כל יום, בשעה עשר בבוקר, יעצרו כל התלמידים את הלימודים וילמדו שתי הלכות של שמירת הלשון, במטרה להנהיג שעה שלמה של שמירת הלשון", אומר איתיאל בר לוי, מנהל האגף לתרבות יהודית, "עשר זו שעת הפסקת הבוקר, ובחרנו דווקא בה מאחר ולשמור על הלשון במהלך השיעורים זה הכי קל, אבל בהפסקה, כשהתלמידים משוחררים יותר זה המבחן האמיתי".

הרב אברהם ליפשיץ, ראש מנהל  החמ"ד: "אנו חיים בתרבות האומרת כי 'זכות הצבור לדעת' הנה ערך עליון, כי חובת העיתונות לדווח הנה כמעט מצוות עשה. ברשתות החברתיות הכול מותר, ופעמים ש'לשון הרע' הולך ומתגבר, חלילה. התכנית 'חמ"ד של דיבור' תסייע לכולנו להיות במקום הנקי, המתרחק משמיעת לשון הרע. מתפלל לדבר טוב ולהוסיף אור".

בחודשים האחרונים עמל צוות המיזם על החומרים והתוכן המיוחד של הפרויקט, "ההבדל בין המיזם הזה למיזמים אחרים רבים שיזמתי ושקיימים  הוא שכאן היישום הוא מיידי עוד ברגע הלמידה", אומר איתי גרנק, יו"ר המועצה לדיבור טוב ויוזם המיזם בארץ, " במסגרת ההכנות למיזם ראינו מחקרים שמראים כי אנחנו מדברים ביום 40,000 מילים בממוצע, זאת אומרת שיש לנו בכל יום 40,000 הזדמנויות לדבר טוב ואין ימים יותר טובים מימי ספירת העומר לעשות זאת על מנת לקחת את הלקחים למשך כל השנה"