מי בתי הספר שמצטיינים בקליטת עלייה?

מאות מנהלים בחינוך הממלכתי דתי השתתפו בכנס מיוחד בכנסת, ולקחו חלק בוועדות השונות. שמונה בתי ספר זכו לתעודות הוקרה. "המורים והמורות, המנהלים והמנהלות הם כעמוד האש לפני המחנה", אמר ח"כ סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/18 16:54 ז בשבט התשעח

מי בתי הספר שמצטיינים בקליטת עלייה?
כנס חמ"ד בכנסת, צילום: דוברות השר נפתלי בנט

כנס מנהלי בתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי דתי התקיים היום (ג') בכנסת בסימן נס קיבוץ גלויות ב-70 שנות מדינת ישראל. במסגרת הכנס, שהוביל ח"כ בצלאל סמוטריץ', השתתפו כ-500 מנהלים בוועדות השונות ובאירועים מיוחדים לציון יום החמ"ד בכנסת.

כמו כן העניקו סמוטריץ' ושר החינוך נפתלי בנט תעודות הוקרה לשמונה בתי ספר על הצטיינותם בתחום קליטת העלייה, ובהם בי"ס נצח ישראל בפתח תקווה, בי"ס מירון בתל אביב, בי"ס אבני חושן במודיעין, בי"ס הקריה באשדוד, בי"ס דוגמא עוזיאל בירושלים, בי"ס מורשת מנחם בגבעת שמואל, בי"ס רמב"ם בחיפה ובי"ס האר"י בצפת. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת שיגרו ברכות לכבוד האירוע.

"'הדואג לדורות מחנך אנשים'. זכות גדולה לארח את מנהלי החמ"ד בכנסת ישראל. המורים והמורות, המנהלים והמנהלות הם כעמוד האש לפני המחנה", אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ':

"אין מקום ראוי יותר מכנסת ישראל לציין בה את נס קיבוץ הגלויות. תקומתה של מדינת ישראל מאגדת בתוכה את המגוון האנושי הרחב שהגלויות יצרו עבורנו ומציבה בפנינו אתגר ומשימה חשובים מאין כמותם.  אני מחזק את ידי המנהלים שימשיכו ביתר שאת בעבודת הקודש של חינוך, שימשיכו לשאת בגאון את דגלי החינוך הממלכתי דתי והערכים המנחים אותה של ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל.

"כמו כן, אני מברך את ידידי השר נפתלי בנט על עשייתו המבורכת, הן כשר החינוך והן כשר התפוצות, וקורא לו להמשיך ולחזק את העשייה הנהדרת של מנהל החינוך הדתי. עלו והצליחו", הוסיף.

השר בנט סיפר למנהלים על הדרך שלו לחמ"ד, ואמר: "בארה"ב ההורים שלי לא היו דתיים, אבל בכל זאת כיהודי הייתי בגן חב"ד. עברנו תהליך של התחזקות, ובארץ ההורים שלי רשמו אותי ואת האחים שלי לחמ"ד"

"השליחות העצומה מובנית ויסודית בחמ"ד, אני גאה בחיבוק באהבה ובקבלה, כולם רצויים, זה משהו שאנחנו צריכים להנחיל יותר ויותר בכלל הציונות הדתית, גם בבתי הכנסת כולם רצויים וכולם אהובים".

השר הוסיף: "אני מצדיע לכם מנהלים ומנהלות, אתם בתפקיד הקשה ביותר במערכת החינוך, אתם הגיבורים שלי אני אוהב אתכם".