מה לכוכבת קולומביאנית בלבוש חושפני והכתרת רב פורים בנתיב מאיר?

שערוריה: חלק מתלמידי הישיבה התיכונית בחרו לקדם את האירוע הגדול של פורים בעזרת ברכות מצולמות של דוגמניות בלבוש פרובקטיבי. נתיב מאיר: "הרשתות החברתיות הן אתגר חינוכי". בעקבות הפרסום ב'כיפה', מפיצי הסרטונים פרסמו התנצלות בפני יתר חברי המחזור

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/18 17:57 ו בשבט התשעח

מה לכוכבת קולומביאנית בלבוש חושפני והכתרת רב פורים בנתיב מאיר?
תראו מי מזמינות להכתרת רב פורים, צילום: פלאש 90 וצילומי מסך

תלמידי ישיבות תיכוניות רבים עמלים בימים אלה על אירועי הכתרת רב פורים. גם חברים במחזור ס' בישיבת 'נתיב מאיר' מתכוננים לפורים ולשם כך הם ביקשו משורת מפורסמים ברכה מצולמת בחשבון האינסטגרם שלהם. הבעיה? חלק מהמברכות עשו זאת בלבוש שכלל לא בטוח שמחנכי והורי התלמידים היו רוצים שייחשפו אליהם.

לצד שורת סרטוני ברכה של מפורסמים כמו כוכב הילדים טל מוסרי, איש התקשורת מלך זילברשלג, והשחקנים אניה בוקשטיין ועידו מוסרי, פורסמו בחשבון האינסטגרם המופעל על ידי חלק מתלמידי הישיבה, גם ברכות מצולמות של שתי דוגמניות שעשו זאת בלבוש חושפני שלא הולם את גדרי הצניעות, גם של המקלים ביותר בציבור הסרוג.

מדובר בשחקנית קולומביאנית בשם אנדראה אספדה שהתפרסמה בארה"ב, וכן בנטע אלחמיסטר דוגמנית ישראלית המשמשת כפרזנטורית של חברת האופנה קסטרו ובת זוגו של כדורגל מכבי חיפה רמי גרשון.

יש לציין כי התמונות החושפניות זכו להתלהבות רבה בקרב כמה מתלמידי אחת מישיבות הדגל של הציונות הדתית, שכתבו תגובות כמו "אין ספק השיא עד עכשיו" ו-"לא הספיק מפורסמים מהארץ גם הוליווד החליטה לברך אותנו". 

צילום: צילום מסך

צילום: צילום מסך

מישיבת נתיב מאיר נמסר בתגובה לדברים כי "ישיבת בני עקיבא נתיב מאיר היא בית של חינוך לתורה דרך ארץ וצניעות, ככאלה אנחנו גאים בתלמידי מחזור ס' בישיבה שהחליטו כבר לפני מספר שבועות כי לא יקיימו הכתרה אלא יגייסו כספים בהד סטארט למען קיום חתונה לזוג גרים".

לדבריהם, "פרוייקט זה רץ כבר שבועיים ואנו עמלים על הצלחתו. דף האינסטגרם כמו הרשתות החברתיות כולן הוא אתגר חינוכי לשימוש נכון וערכי גם אם כביכול נחבא מהעין. לצערנו נעשה בו שימוש שלא ברוח הישיבה ובעיקר לא ברוח המחזור. אנו מקווים ופועלים כי התלמידים ידעו ויפעלו לנצל את הרשת החברתית  עתה להצלחת פרוייקט החתונה".

בעקבות פרסום הכתבה, פרסמו מפעילי דף האינסטגרם פוסט תגובה בו הם התנצלו על המקרה:

צילום: צילום מסך