מה הביא את התלמידה לבכות באמצע בחינת הבגרות?

לפעמים מבעד לאבק הציניות היומיומית, אנחנו מגלים נקודות של אור ותמימות בתלמידים שלנו. אני רוצה לשתף בסיפור אמיתי על תלמידה שהתרגשה עד דמעות במבחן הבגרות.

חדשות כיפה אבינועם הרש 24/05/18 10:20 י בסיון התשעח

מה הביא את התלמידה לבכות באמצע בחינת הבגרות?
צילום: pixabay

לפעמים מבעד לאבק הציניות היומיומית, אנחנו מגלים נקודות של אור ותמימות מהתלמידים שלנו. הנה סיפור שסיפר הרב יהודה טרופר - מפמ"ר תושב"ע  בחמ"ד לד"ר אברהם ליפשיץ - ראש מנהל החינוך הדתי:

יום חמישי אחר הצהרים, בגרות בתנ"ך באולפנה ידועה במרכז הארץ, המשגיחה מטעם משרד החינוך יוצאת מהחדר בו נבחנות בנות כיתה י"א, וקוראת לאחת המורות להיכנס מפני שאחת התלמידות בוכה.

המורה נכנסת, מרגיעה את התלמידה, והתלמידה מסבירה שבעצם הכל בסדר, היא רק התרגשה מאחת השאלות בתנ"ך, התרגשה עד לדמעות.

איזו שאלה בתנ"ך יכולה ליצור התרגשות שכזו אתם שואלים?

שאלון 2581 שאלה 8 סעיף ג':

"פעמים שההיסטוריה היא הנותנת את הפירוש הנכון לכמה פסוקים בספר הספרים... לנגד עינינו הולכות ומתמלאות הבטחות הנצח של נביאי ישראל" (מתוך דבריו של הרב יצחק הלוי הרצוג, רבה הראשי הראשון של מדינת ישראל).

לפניך שלושה מִקְבְּצֵי תמונות מן ההיסטוריה של מדינת ישראל.

בחר בשני מקבצי תמונות והסבר בנוגע לכל מקבץ תמונות שבחרת כיצד באה בו לידי ביטוי אחת מנבואות ישעיהו שלמדת. בסס את דבריך על הכתוב.

התמונות עסקו בהפרחת השממה בנגב, בקיבוץ גלויות, ובשמחה ששרתה בארץ עם ההכרזה באו"ם על הקמת המדינה. אחת התמונות הייתה של ניצולי שואה על אוניית מעפילים בנמל חיפה.

תמונה זו ריגשה את התלמידה, שכתבה לאחרונה עבודה מעמיקה בהיסטוריה על ניצולי שואה, ותוך כדי המבחן בתנ"ך התחברו לה שיעורי היסטוריה והמפגש עם ניצולת שואה, עם התמונה המרגשת ועם פסוקי הנצח של ישעיהו הנביא: "וּפְדוּיֵי ה' יְשׁוּבוּן וּבָאוּ צִיּוֹן בְּרִנָּה וְשִׂמְחַת עוֹלָם עַל רֹאשָׁם שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּׂיגוּן נָסוּ יָגוֹן וַאֲנָחָה" (ישעיהו ל"ה, י).

שילוב מרגש של חכמת הראש עם חכמת הלב, "לב לדעת" במלוא עוצמתו.

אוניית מעפילים

אוניית מעפיליםצילום: ללא קרדיט