ללכת להופעה של רדיו הד זה חילול ה'?

האם יש בעיה הלכתית ורוחנית בהשתתפות בהופעות של זמרים מחו"ל, או שאנחנו יכולים להתאים הכל לדרך חיים של שומרי מצוות, גם אם השירים באנגלית? ומה עם הפרנסה של הזמרים הישראליים?

חדשות כיפה יעקב בפרט ומתן ישראל 25/07/17 11:50 ב באב התשעז

ללכת להופעה של רדיו הד זה חילול ה'?
חמ"ד על גחלים

בשנים האחרונות מגיעים זמרים רבים מחו" ל להופיע בארץ, ובחברה הדתית לאומית מתעוררת שאלה: האם הגעה להופעה כזאת גורמת לעבירה על איסורים כמו שמירת נגיעה וצניעות ולכן בהכרח אסורה, או שבעזרת בחירה נכונה של זמרים והכנות נוספות, ניתן להתגבר על הכל? והאם הליכה להופעות כאלה עלולה גם לפגוע בפרנסה של זמרים ישראליים? השבוע ביקשנו ממתן ויעקב לחוות את דעתם על כך

בעד הופעות של זמרים מחו"ל - יעקב בפרט, כיתה י', ישיבה תיכונית קריית הרצוג  

"תפילין הנחת היום? לא? מה, אתה ממהר להופעה של ג'סטין ביבר? כן?! וואי אפשר טרמפ?"
לפני כמה שנים השיחה הזו נראתה לא כל כך מציאותית ואפילו מצחיקה, אבל זה מה שהולך עכשיו. המגזר הדתי נפתח יותר מאשר אי פעם. אם תצפה היום באחת מתוכניות הטלוויזיה של קשת או רשת, תוכל להבחין בכמה כיפות לבנות מבצבצות מהקהל. זה כבר הפך לעניין שבשגרה.
ואיך זה קשור להופעות של זמרים מחו"ל?
אי אפשר לומר שהתרבות המערבית לא משפיעה עלינו ואנחנו צריכים לדעת איך להתמודד איתה. אחת ההתמודדויות הקשות ביותר הן הופעות ושירים לועזיים של זמרים וזמרות מחוץ לארץ. מצד אחד, זה מגניב ואפשר לפגוש ולהכיר בהופעות האלה הרבה חברים עם תחום עניין דומה, אבל מצד שני יש בזה גם עניין הלכתי.
אני חושב שכל עוד אנחנו שומרים על הלכות הצניעות בכל מה שקשור להופעות זמרים, שכוללות בחירת זמרים עם שירים איכותיים בעלי ערך, עמידה בשורות האחרונות על מנת לא לראות את הזמר במידה ויש צורך בכך (לבנים – זמרות), אז אפשר ליהנות מהרגע וליהנות מהופעה של פעם בחיים!

 נגד הופעות של זמרים מחו"ל - מתן ישראל, כיתה י"ב, ישיבה תיכונית בני עקיבא מטה בנימין בית אל

אני נגד הופעות של זמרים מחו"ל, מבחינתי אין פה שאלה. 
 דבר ראשון, אנחנו אנשים דתיים ששפתנו היא שפת התורה, שפת הקודש, ולא אחרת.  דבר שני, מחירי הכרטיסים להופעות הם  גזל של ממש, כל כרטיס מצריך כמעט למשכן את הבית… בנוסף אני מזכיר שאנו אנשים שומרי מצוות ויש לנו בעיות עם הופעות כאלו שמעודדים בהם סחר של סמים ואלכוהול.
 הופעות כאלו יכולות להביא אותנו לקלות ראש במהירות רבה ובלי שנשים לב בכלל, ועלולות לגרום לנו לחטוא בשמירת נגיעה, ריקודים מעורבים ועוד.
 ועוד לא דיברנו בכלל על חילול ה' הענק של כמויות זבל ההזויות שנזרקות שם על הרצפה ואותם מנקים בסופו של דבר אנשים מבוגרים.
 בקיצור, בואו נעשה פחות חילול ה' וניתן אפשרות לפרנס קודם  כל את הזמרים שלנו בישראל!

שאלה לדיון בסניף ובכיתה:

פעמים רבות בחיינו אנו רוצים לעשות דברים שבחלקם כוללים דברים שאסורים על פי ההלכה. האם על דברים כאלה תמיד צריך לוותר, או שפעמים רבות ישנה דרך להתפשר ולשנות קצת את הדברים בצורה שתגרום להם להשתלב עם ההלכה?
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן