"לא ידעתי שיש בו כישרון כזה": תלמיד כיתה ג' ריגש בכתיבתו

בין הזוכים בתחרות כתיבת הסיפורים של ילדי החמ"ד בלט סיפורו של ליאם אסף טָלַה, שכתב על סיפור עליית משפחתו מאתיופיה. "כשקראתי את מה שליאם כתב, עלו לי דמעות לעיניים", סיפרה אימו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/18 17:26 ה בניסן התשעח

"לא ידעתי שיש בו כישרון כזה": תלמיד כיתה ג' ריגש בכתיבתו
ליאם עם התעודה, צילום: אסף אפרתי

תחרות כתיבת הסיפורים של ילדי החמ"ד הגיעה אתמול (ג') לשיא. תלמידים מכיתות ב'-ו' בכל בתי הספר היסודיים בחמ"ד בארץ השתתפו בתחרויות כתיבה מקומיות, לאחריהן עלו המנצחים לאזוריות ו-45 מתוכם הגיעו לקו הגמר. 

התלמידים המנצחים הגיעו בליווי הוריהם ונציגי הצוות החינוכי בבית ספרם ליד יצחק בן-צבי בירושלים וקיבלו פרס על כתיבתם היצירתית ועל סיפורים מנצחים אותם כתבו. במהלך האירוע למעט פרסים ותעודות שחולקו לזוכים, היוצר והמאייר – שי צ'רקה הגיע וסיפר לתלמידים איך קווים מתחברים למילים.

התחרות אורגנה על ידי יעל נדלר, המפקחת על החינוך הלשוני בחמ"ד וצוות היחידה כולה. אחד מהזוכים בטקס, עם סיפור ייחודי ומרגש, הוא ליאם אסף טָלַה, תלמיד כיתה ג' בבית הספר חמ"ד מוריה בבאר שבע. 

סיפורו של ליאם שנקרא "המסע שלי", מגולל את סיפור עליית המשפחה מאתיופיה ומבוסס על סיפורים ששמע מכלי ראשון מסבו שנפטר לפני קצת פחות משנתיים. הסבא, אדהנני הייס טייה, עלה עם אשתו ו-11 ילדיו מסודן במסע שנמשך ארבע שנים. במהלך המסע נפטרו שניים מהילדים ונולד אחד חדש. אחת מהבנות היא טרי, אמו של ליאם.

ליאם עם משפחתו

ליאם עם משפחתוצילום: אסף אפרתי

טרי סיפרה: "ליאם חזר יום אחד עם מטלת כתיבה בשיעור עברית. בהתחלה הוא חשב לכתוב על משהו שקרה לו עם חברים בשכונה. אני עודדתי אותו לכתוב על מה שיש לו בלב ומה שהוא רוצה לספר. אחרי יומיים הוא בא אלי ואמר שהוא שינה את דעתו והוא החליט שהוא רוצה להצניח (כך במקור) את זכרו של סבא. זה היה מאוד מרגש עבורי וכל כך מתוק מצדו".

עוד מספרת טרי: "אבי עליו השלום היה יושב עם הנכדים בכל הזדמנות ובליל הסדר בפרט, ומספר על 'יציאת מצרים' האישית שלו. ליאם כבר כילד מאוד קטן היה גומע בשקיקה את הסיפורים האלו ובכל פעם היה מבקש מסבא שיספר לו עוד קצת על הזיכרונות מהמסע לארץ ישראל. כשקראו לי למזכירות בית הספר לקרוא את מה שליאם כתב, עלו לי דמעות לעיניים. התרגשתי ולא ידעתי שיש בו כישרון כזה".

ליאם עצמו היה נרגש מאוד ולא הצליח להסתיר את ההתלהבות שלו. "בהתחלה כתבתי סיפור על דברים שזכרתי שסבא סיפר לי. המורה אהבה מאוד את מה שכתבתי ואמרה שהיא תשלח את זה לתחרות הכתיבה. והיום אני לא מאמין שאני מקבל את הפרס. זה ממש כיף לי", אמר ליאם.

ליאם עם התעודה

ליאם עם התעודהצילום: אסף אפרתי

 
"בכל שנה מחדש זה מרגש לראות את הילדים שמפתחים ניצני כתיבה ראשונים והדמיון הפורה שלהם מסייע להם בכתיבת סיפור שהוא לעיתים נוגע יותר מסיפור של אדם 'מבוגר'. בסיפורים ניכר שהתלמידים מביאים לידי ביטוי את עולמם הפנימי ומפתחים אהבה לכתיבה", אמרה יעל נדלר המפקחת ומארגנת האירוע.

"התחרות נקראת 'מירוץ הצבי' על שמו ולזכרו של צבי כורך ז"ל, מייסד תכנית עופרים לטיפוח ההבעה בעל פה ובכתב. התכנית מבוססת על לימוד דרך חוויה, ומצליחה בכל שנה להפוך ילדים רבים בחמ"ד לאוהבי ספר וכתיבה", הוסיפה.

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש מנהל החמ"ד אמר: "בשבוע החמ"ד ראינו לנכון לקיים אירוע שיא של תהליך בו אלפי תלמידים כותבים ומביעים את עצמם. אני רואה בכתיבה כלי חינוכי חשוב ליכולת ביטוי עצמי, יצירתיות ומקוריות שמשפיעים על נפש הילד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן