יוזמת אמהות ברשת: "די לתחפושות הזנותיות של הילדות"

קבוצת נשים דתיות קוראות להורים "להשאיר את הילדות ילדות" ולהפסיק לרכוש תחפושות המציגות את הנשים "כיצור מיני". יוזמת המחאה: "איזה מסר אנחנו מעבירים לילדות שלנו, אם אנחנו מחפשים אותן לאשה מינית בצורת חתולה או אחות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 12:21 טו בשבט התשעח

יוזמת אמהות ברשת: "די לתחפושות הזנותיות של הילדות"
"השאירו את הילדות ילדות". המיזם נגד התחפושות, צילום: מתוך מיזם מחאת התחפושות

נמאס לכם שבכל שנה כשאתם רוצים לחפש את בתכם לנסיכה או חיילת, התחפושות היחידות שאתם מוצאים מזכירות רקדניות במועדונים אפלים? לקבוצת נשים זה נמאס אף יותר. לכן הן החליטו לצאת במיזם פרסומי ברשתות החברתיות שקורא להורים "להשאיר את הילדות ילדות".

"היוזמה נולדה משיח בקבוצה 'פמיניסטיות הלכתיות' שבה חברות הרבה נשים נהדרות", אומרת ל'כיפה' מוריה תעסן מיכאלי, עובדת בלשכת השרה מירי רגב ופעילת פייסבוק מוכרת.

לדבריה, "בעקבות פוסט שכתבה עפרה לקס, שוחחנו על עניין התחפושות המחרידות שמציגות ילדות צעירות בצורה זולה וזנותית בכל שנה, ועל הרצון המשותף לעשות עם זה משהו".

"אני לא אוהבת שרואים אשה רק כיצור מיני, היא מוסיפה ומציינת כי "חלק ניכר של חיי אני פועלת למען כך שלנשים יהיה קול ומקום היכן שרק תרצנה, ובעיני התחפושות האלה משדרות בדיוק את המסר המעוות הזה – נשים הן יצור מיני וכל ילדה בת חמש, עשר או חמש עשרה צריכה לשאוף או סתם להיות ליום אחד אשה שמשדרת מיניות כמו אחרונת מודעות הרחוב".

אחות זאת אחות

אחות זאת אחותצילום: מתוך מחאת התחפושות. אור רייכרט

כדי אכן לעשות עם זה משהו פתחה תעסן מיכאלי קבוצת וואטסאפ, שאליה התחברו בין היתר העיתונאית עפרה לקס ונשים נוספות כמו חגית מוריה-גיבור, סיון לייב יעקובסון ושרה סגל כץ, "צירפנו גם את שירת המעצבת הגרפית המקסימה ששום דבר לא היה קורה בלעדיה, והתחלנו לדון במסר שאנו רוצות להעביר. בסופו של דבר השתדלנו להתחשב במרבית הדעות ולגבש מסר יחסית אחיד, ועם זה יצאנו לדרך".

מי שעוזר להן בהעברת המסרים הוא איש הפרסום אור רייכרט שמספר כי גם הוא "מזדעזע כל שנה מהזניית המרחב הציבורי בפורים, תחת אצטלת התחפושות". לדעתו, "אנחנו במלחמה על הפרהסיה, כמעט בכל תחום. אישית, אני בדילמה. כי אני מאמין בזכות האדם לעשות מה שהוא רוצה כל עוד הוא לא פוגע בשכנו. מצד שני, זו מדינה יהודית, ואני מעוניין שהציבוריות תישמר נקייה. אבל יש דרך. מותר לנו לזעוק על בעיות מוסריות שנמצאות מול העיניים שלנו, ולהצביע על הבעיה ועל מקורותיה".

 

ארנבת זו ארנבת

ארנבת זו ארנבתצילום: מתוך מחאת התחפושות. אור רייכרט

"איזה מסר אנחנו מעבירים לילדות שלנו אם אנחנו מחפשים אותן לאשה מינית בצורת חתולה, אחות, טייסת או מלחית?", שואלת תעסן מיכאלי, "אני רוצה לשדר לבת שלי שהיא תוכל להיות כל מה שהיא רוצה, בין אם זה מלכה ובין אם זה אסטרונאוטית, אבל המסר האחרון שאני רוצה להעביר לה בפורים זה שתשתמש בגוף שלה כדי להחצין מסרים מיניים בגיל כה צעיר".

מי שרוצה להצטרף ליוזמה ולעודד את מטרותיה, כך אומרות המארגנות, מוזמן לכתוב על כך ברשתות החברתיות וכמובן לרכוש רק תחפושות שמכבדות את הבנות. "אנו השוק", מדגישה מוריה, "אנו הצרכנים ואנו אלה שקובעים מה ימכרו עבורנו. אם זה לא יהיה משתלם, זה לא יהיה על המדפים".