חידון הציונות והמורשת: נקבעו נציגי מחוז יו"ש וירושלים

משפחת בן יוסף מתקוע זכתה במקום הראשון בחידון המחוזי ותשתתף בתחרות הארצית שתשודר במוצאי יום העצמאות. משפחת בניטה מבית שמש שהגיעה שנייה קיבלה גם היא כרטיס

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 14:25 ד בניסן התשעח

חידון הציונות והמורשת: נקבעו נציגי מחוז יו"ש וירושלים
חידון הציונות והמורשת במחוז יו"ש וירושלים, צילום: דוברות אפרת

יותר מ-300 איש השתתפו אמש (ב') בחידון הציונות והמורשת למשפחות של מחוז ירושלים ויו"ש, שהתקיים באפרת. החידון, ביוזמת הסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית בישראל, ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת, נערך בסימן 70 שנה למדינה, והוא יועד למשפחות בהקשר הרב דורי - סבים, הורים וילדים, כשלכל משפחה היו ארבעה נציגים שכללו שלושה דורות.

את האירוע כיבדו במעמדם עודד רביבי ראש מועצת אפרת, יעקב חגואל סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, שלומי אשכנזי מנכ"ל המועצה הציונית בישראל, אלי כהן מנכ"ל ההסתדרות הציונית העולמית ויגאל ביבי יו"ר המועצה הציונית בישראל.

החידון, המתקיים זו השנה החמישית, הינו פרויקט ייחודי בו משפחות מהארץ מתחרות זו בזו בנושאי ציונות ומורשת יהודית. בגמר הגדול, שישודר במוצאי יום העצמאות בערוץ עשר, יתקיים חידון אינטראקטיבי.

את פרויקט החידונים מלווה אתר אינטרנט פתוח ובו מידע נגיש על נושאי החידון, שאלות לדוגמה ועוד. פורמט החידון מותאם לבתי ספר ומסגרות חינוכיות, ומטרתו לחבר בין דורות שונים של הסיפור הציוני בחוויה חינוכית עכשווית.

חידון הציונות והמורשת במחוז יו"ש וירושלים

חידון הציונות והמורשת במחוז יו"ש וירושליםצילום: דוברות אפרת

החידון היה מאתגר מאוד והמשפחות גילו בקיאות וידע רב בהיסטוריה של מדינת ישראל, לפני ואחרי הקמתה. התלמידים למדו אליו בבית הספר ועלו לגמר יישובי ובני המשפחה הצטרפו אליהם לקבוצה אחת מלוכדת. את המקום הראשון קטפה בהצלחה רבה משפחת בן יוסף מהיישוב תקוע, ולמקום השני הגיעה משפחת בניטה מבית שמש. משפחות אלו כאמור ייצגו את מחוז יו"ש וירושלים בחידון הארצי שיתקיים לקראת יום העצמאות.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, אמר: "השנה בציון 70 שנה לתקומת  מדינת ישראל, מרגש לראות משפחות שלמות ובינהן את הדור הצעיר המגלים בקיאות ורצון בחיזוק זהותו הציונית ומורשתה. אירוע זה המתקיים בערים רבות בארץ מעיד על הצורך של העם והנוער היהודי  בהשתייכות למסורת וההיסטוריה המפוארת והערכית שלו. אנו מברכים את כל ראשי הערים והשותפים המסייעים לקיום האירוע החשוב זה ומאחלים לכלל ישראל עוד עשורים רבים של צמיחה והתפתחות בארצנו".

ראש המועצה המקומית אפרת אמר בפתח החידון כי "אנו נמצאים בנקודה קריטית, חוגגים שבעים שנים למדינה רובנו נולדנו אחרי קום המדינה ולוקחים את זה כמובן מאליו שיש לנו מדינה ושיש לנו עיר כמו אפרת. אנחנו צריכים לזכור דווקא  בימי ההולדת לעשות חשבון נפש מה היה לפני שנולדנו, מה היה לפני שנולדה המדינה,  התנועה הציונית הכינה את השיבה לציון וחיברה בין המקורות".