"זיכרון חי ונושם": מסע לזכרו של הדר גולדין

תלמידי בית הספר אמי"ת מדעי ברעננה, בו למד החייל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, השתתפו בצעדה מיוחדת בשבילי הארץ, כפי שאהב. "זוכרים את הדר ומנציחים את דמותו המיוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/18 17:24 ו באדר התשעח

"זיכרון חי ונושם": מסע לזכרו של הדר גולדין
המסע לזכרו של הדר גולדין, צילום: אמי"ת

לרגל יום הולדתו ה-27 של סגן הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בשבי חמאס, השתתפו תלמידי בית הספר אמי"ת מדעי ע"ש שטראוס ברעננה, בו למד הדר, במסע ״בשביל החיוך״ בשבילי הארץ, בהם אהב הדר לטייל.

מדובר במפעל הנצחה בו מטיילים לזכרו של הדר ביום הולדתו - בכל שנה באזור אחר בארץ - במסע שמשלב מעגלי שיח בהם דנים המשתתפים בערכים המאפיינים את דמותו של הדר. הפעם צעדו לזכרו של הדר ב"מצפה הדר" שהוקם לזכרו בסמוך למושב סלעית.

המסע אורגן על ידי חבריו של הדר ומחנכים מביה״ס אמי״ת מדעי ברעננה, בו למדו הדר ואחיו צור . במסע השתתפו מאות תלמידים, בוגרים, חברי תנועות נוער וחיילים, ידידים ובני משפחה ובהם לאה גולדין אמו של הדר ואחיו איילת וצור.

שגיא רוזנבאום, מנהל בית הספר אמי"ת מדעי, אמר: "תלמידי בית הספר וחבריו של הדר לכיתה זוכרים את הדר ומנציחים את דמותו המיוחדת בשילוב של צעידה בשבילי הארץ ושיח אודות הערכים בהם הדר האמין ולאורם חי".

צור גולדין, אחיו התאום של הדר, אמר בשם המשפחה: "המסע הוא זיכרון חי ונושם להדר - מסע הזדהות וקריאה להשיב את הדר משדה הקרב ולהזכיר שבישראל לא משאירים לוחמים מאחור. המסע הזה מתרחש בתקופה בה אנחנו כמשפחה נאלצים להיאבק על המובן מאליו.

"ארגון טרור שבוחר לחטוף לוחמי צה"ל צריך להבין שהדבר מהווה עבורו נטל ולא נכס, והוא משלם מחירים. יש פעולות שנקבעו בהחלטת קבינט שנועדו להחמיר את תנאי המחבלים האסירים בבתי הכלא הישראלים ולהפסיק את השבת גופות המחבלים שרצחו אזרחים ישראלים בפעולות טרור.

"ממשלת ישראל נכשלת שוב ושוב בכל סבב ומפסידה לחמאס. לכן הגשנו עתירה לבג"ץ על אי יישום החלטות הקבינט, ועתירה נוספת הוגשה השבוע לאחר שנוכחנו לדעת ששוחררו שתי גופות מחבלים האחראים לפיגועים רצחניים, אחד מהם ביולי האחרון בו נרצחו שני אזרחים וחייל מג"ב בהר אדר".

הוא הוסיף כי "אנחנו נמשיך במאבק הערכי הזה, ובסוף המסע הקשה הזה - הרוח תנצח. רוח הרעות והלכידות החברתית שהיא נשמת אפה של המדינה הזאת. ומה שמחמם את הלב הוא לראות דור חדש שמתחנך לאור הערכים האלה ולא מתפשר על תבוסתנות ואבדן ערכים".