הרב טהרלב למתגייסות: " אשריכן שזכיתן לחיות בדור שאתן יכולות לשלב בין תורה וצבא"

בכנס שהתקיים השבוע לבת הדתית של צה"ל ובצל הדיונים על פקודת השירות המשותף, אמר הרב אהד טהרלב " אשרי העם שאלה הן בנותיו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 14:11 כו בחשון התשעח

הרב טהרלב למתגייסות: " אשריכן שזכיתן לחיות בדור שאתן יכולות לשלב בין תורה וצבא"
הרב אהד טהרלב, צילום: דוברות אור תורה סטון

היום (רביעי) קיים צה"ל בבית החייל בת"א כנס הסברה לבת הדתית. הכנס נערך השנה שבוע לאחר פגישת רבני הציונות הדתית עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט, בנוגע לשינויים בפקודת השירות המשותף שיאפשרו לחיילים ולחיילות לשרת בצה"ל תוך שמירה על אמונתם וערכיהם.

לכנס הגיעו קרוב ל-2,000 מבנות מהמגזר הדתי-לאומי אשר פגשו את נציגי היחידות השונות בחיילות הים, האוויר והיבשה, וכן נציגי המדרשות והמכינות, וקיבלו הסברים אודות אפשרויות השירות לחיילות דתיות. בין המשתתפים היו ראש אכ"א אלוף מוטי אלמוז, יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר - שרון ניר, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון - הרב אהד טהרלב, ראש מכינת צהלי – הרבנית מיכל נגן, ראש מדרשת עין הנצי"ב - הרבנית רחל קרן, מנכ"לית אלומה - יפעת סלע ועוד.

הבנות בכנס

הבנות בכנסצילום: דוברות אור תורה סטון

"אתן עתידות לשלב ספרא וסייפא, שילוב אמיתי של עולם ערכים וקיום מצוות עם הסייף והצבא", אמר למשתתפות הרב אהד טהרלב ראש מדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, אשר השתתף גם הוא בפגישה עם הרמטכ"ל בשבוע שעבר. "אין ברכת שבח יותר גדולה מלהודות לבורא עולם על הזכות לממש את הזהות שלנו כאנשים דתיים, גם בבית המדרש וגם בצבא ההגנה לישראל".

הרב טהרלב התייחס לפגישת הרבנים עם הרמטכ"ל: "כל חיי אני משתדל דרך המדרשה, בשיתוף עם האגף הבטחוני-חברתי, לבנות תשתיות שיאפשרו לבנות דתיות לעבור מבית המדרש לצבא, ומהצבא חזרה לבית המדרש. רק בשבוע שעבר התכנסנו קבוצת רבנים אצל הרמטכ"ל בתקווה להמשיך לאפשר לבנות דתיות להתגייס לכל תפקיד, ולאפשר את התשתיות הנכונות על-מנת שבנות דתיות מהציונות הדתית, יוכלו לממש את הזהות היהודית שלהם בצה"ל, בספרא ובסייפא. באמצעות השילוב הנצחי של הערך אולי החשוב ביותר בעם ישראל - לימוד תורה ועבודת ה', עם הישות החשובה ביותר היום בעם ישראל - צבא הגנה לישראל, עבודת ה' מתעצמת ומתגדלת. אשריכן שזכיתן לחיות בדור שאתן יכולות לשלב בין שניהם. אשרי העם שאלה הן בנותיו".