"הצעד הכי חכם בחיי - ללכת לישיבה לפני הצבא"

בתום תקופת אימון בצפון, שבה התארחו חיילי הצנחנים בישיבת טפחות, העביר סגן מפקד החטיבה שיחת מוטיבציה לתלמידים. "המטען הגדול שקיבלתי סייע בקבלת החלטות בסיטואציות מורכבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 11:03 ב בשבט התשעח

"הצעד הכי חכם בחיי - ללכת לישיבה לפני הצבא"
סמח"ט הצנחנים מעניק תעודת הוקרה לישיבת טפחות, צילום: ישיבת טפחות

חטיבת הצנחנים קיימה בחודש האחרון תרגיל נרחב באזור הגליל והגולן. במהלך תקופה זו התארחו החיילים והמפקדים ימים רבים בישיבת ההסדר ביישוב טפחות, ונהנו מאירוח חם ולבבי מצד התושבים ותלמידי הישיבה.

ביום שלישי האחרון זכו התלמידים גם לשיחת מוטיבציה מפי סמח"ט הצנחנים, תלם חזן, שהעביר שיחה דווקא על חשיבות ניצול הזמן בישיבה, ועודד את התלמידים להשקיע ככל האפשר בזמן שבו הם נמצאים בישיבה. 

הסמח"ט, בוגר ישיבת ההסדר בחיספין, אמר כי "תקופת הלימוד בישיבה היא התקופה היחידה בחיים שבה אתה לגמרי בידי עצמך. זה הזמן לבנות את מידת האחריות. את הענווה שלכם, את המידות שלכם. הצעד הכי חכם שעשיתי בחיים שלי זה ללכת לישיבת הסדר לפני הצבא, ובזכות המטען הגדול שקיבלתי שם יכולתי לקבל החלטות משמעותיות תוך שניות אחדות בסיטואציות ודילמות מורכבות במהלך השירות הצבאי שלי".

עוד הוסיף הסמח"ט: "כל אחד מאיתנו צריך לדעת תמיד שהוא לא רק אדם פרטי אלא חלק ממשהו גדול - עם ישראל. זה מה שגרם לי להסתער על מחבל למרות הסיכון וזה מה שיגרום לכם לחיות בשליחות ולתרום לעם ישראל כל אחד בתחום שלו. התכונה הכי חשובה למנהיג זו ענווה. בלי הדרגות אני בדיוק כמוכם, כשאני נלחם באויב אני כתף אל כתף עם כל חייל, לא משנה שאני סמח"ט צנחנים והוא חייל פשוט". 

בתום תקופת האימון העניק חזן תעודת הוקרה למנהל הישיבה, ואמר: "רוצה להודות לכם בשם כל החטיבה, על רוחב הלב שלכם לחיילים במהלך כל החודש האחרון. החיילים ראו את המסירות שלכם לתורה ביחד עם המסירות האינסופית לחיילים, והעובדה כי לא נרתעתם מהלכלוך והבוץ, והכל בחיוך ובשמחה. תודה לכם בשם כל החיילים".