הפדלחו"שיות מוחות: הבנים באלונקות, הבנות שרות

היום הראשון של מחנה הרא"ה הנודד של תנועת בני עקיבא הוקדש לנושא הגבורה. בלו"ז: הבנים במסע אלונקות, הבנות 'שרות גבורה'. בקבוצת הפייסבוק הפדלחו"שיות מחו על האפליה והתנחמו בדבר אחד: "איזה כיף שנותנים להן לשיר ולא משתיקים אותן שמא יש גבר ברדיוס של חצי קילומטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/17 12:24 כב באב התשעז

הפדלחו"שיות מוחות: הבנים באלונקות, הבנות שרות
הבנים באלונקות, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בקבוצת הפמינסטיות 'אני פמינסטית דתיה בלי חוש הומור' שהחברות בה כבר זכו לכינוי פדלחו"שיות לא התלהבו מלוח הזמנים של מחנה הרא"ה הנודד שעולה לירושלים.

חדות העין בקבוצה שמו לב כי בין השעות 21:00 ל-22:30 מתחלקים בני ובנות השבט ולכל אחד אורגנה פעילות שונה: הבנים יעברו "מסע אלונקות בגבורה" ואילו הבנות "שרים גבורה לירושלים".

מהתגובות ניתן ללמוד שנשות הקבוצה לא אהבו את החלוקה לפיה הגברים נלחמים והבנות שרות. מגיבה אחת ציטטה מספר שמואל א' את ההשראה ללו"ז על תפקיד הנשים במלחמה: "וַתַּעֲנֶינָה הַנָּשִׁים הַמְשַׂחֲקוֹת וַתֹּאמַרְןָ הִכָּה שָׁאוּל בַּאֲלָפָיו וְדָוִד בְּרִבְבֹתָיו". מגיבה אחרת כתבה "אם זה בנות לפחות שיכתבו שרות..".

מגיבה נוספת הסתכלה על חצי הכוס המליאה והתנחמה בעובדה שנותנים לבנות לשיר: "אם להסתכל על חצי הכוס המלאה, אני חושבת שזה יפה שמעודדים בנות לשיר. זה לא מובן מאליו. כן, יש אתוס מבאס של בנים לוחמים ובנות מעודדות מהצד, אבל איזה כיף שנותנים להן לשיר ולא משתיקים אותן שמא יש גבר ברדיוס של חצי קילומטר".

הלוז של היום הראשון

הלוז של היום הראשוןצילום: צילום מסך