הישג: 120 תרומות שיער בערב אחד

אירוע התרמת שיער הפך למושג מוכר בנוף הישראלי, ליבי גולדשטיין-כותבת הבלוג "מיומנה של מחלימה" ארגנה הפקה מורכבת שכזו בבית הספר של בנותיה. מה שהתחיל ב-8 נרשמות הגיע ל-120 תרומות שיער. על הדרך ועל התחושות שאחרי, ליבי משתפת בטור זה.

חדשות כיפה ליבי גולדשטיין 18/01/18 11:22 ב בשבט התשעח

הישג: 120 תרומות שיער בערב אחד
120תרומות שיער, צילום: ליבי ורובי גולדשטיין, ישראל אליסף

שמי ליבי גולדשטיין, אני נשואה ואמא לשתי מתוקות. אחות בהדסה עין כרם, מאמנת אישית, מרצה, כותבת הבלוג "מיומנה של מחלימה בפייסבוק", יו"ר ועד ההורים בי"ס ממ"ד תורני לבנות בשכונת הר נוף בירושלים, ו....מחלימה מסרטן מזה שלוש וחצי שנים, ברוך ה' יום יום לא נחה לרגע.

 

הייתי חולה במשך שלוש שנים. כשחליתי הייתי אמא צעירה לילדה בת שנה וחצי ובהריון עם ביתנו השנייה. בזמן המחלה התחלתי לשתף פעולה עם עמותת זכרון מנחם בקמפיין החשוב לתרומות שיער, לטובת הכנת פאות לילדות ונשים החולות בסרטן. אומרים ש"אין חכם כבעל ניסיון" וכיוון שחוויתי על בשרי את הנושא הכאוב של אובדן השיער במהלך טיפולי הכימותרפיה, יכולתי לשתף ולהסביר את החשיבות של הנושא הרבה יותר טוב מכל אדם. הדבר הנפלא שקרה בשיתופים הללו וכל התהליך, היה שיצאתי מהם מחוזקת ומועצמת. הבנתי שאמנם קרה לי משהו קשה, אך הבחירה ודרך ההתמודדות הם בידיי. מצאתי את עצמי דרך קמפיין זה בוחרת לצמוח מהמשבר ולהעביר מסרים חשובים לכל מי שמוכן לפתוח את הלב ולשמוע.

 

היוזמה להפיק אירוע התרמת שיער בבית הספר "ממ"ד תורני לבנות הר-נוף" הגיע לאחר שהשתתפתי בכמה אירועי התרמה והתמלאתי באנרגיות המדהימות שהיו שם. גם אני עצמי כבר זכיתי לתרום שיער מאז הקרחת וזכיתי ללוות את הבת שלי ואת אחייניות שלי בזמן שהן תרמו את שלהן, וההרגשה הזו הייתה מדהימה, לכולנו!
העליתי את הרעיון בפני ועד ההורים וההנהלה ואמרתי שלדעתי זהו אירוע שכל מי שלוקח בו חלק, נתרם. מהמתנדבים שמרימים את ההפנינג, הספרים המתנדבים, תורמות השיער ומשפחותיהם וגם הילדות או הנשים שבסופו של דבר יזכו לקבל פאה בחינם. כולם יוצאים מהנתינה הזו עם משמעות ועוצמות אדירות.
צריך להבין שפאה משיער טבעי זה דבר יקר, לפעמים זה מגיע לכמה אלפי שקלים אם לא יותר, כך שהתרומות האלו של שיער חשובות ביותר. 
מנהלת בית הספר- אחינעם שיינטופ, התלהבה מאוד מהרעיון, לאחר שגם באולפנה של הבת שלה הרימו אירוע התרמת שיער דומה. היא נתנה את האישור להרים את הפרויקט וגיבתה אותנו לאורך כל התהליך עד הפרט הכי קטן.
סגנית בית הספר- המורה שולה שמחון, אמא למתנדבים ותיקים ומוכרים בזיכרון מנחם החליטה שהיא וכיתתה לוקחות אחריות על ההפנינג מה שהקפיץ את האירוע לרמות גבוהות מאוד. כיתה של למעלה מ-20 בנות שלוש עשרה, המתארגנות להרים הפנינג ראשון מסוגו בבית הספר.- האנרגיה היתה כל כל גדולה שהיא הדביקה וסחפה את כל תלמידות בית הספר.
 
תרומת שיער

תרומת שיערצילום: ליבי ורובי גולדשטיין, ישראל אליסף

 

כהכנה לאירוע, עברתי בין הכיתות וסיפרתי את סיפורי האישי. כמו כן, עברתי בין חנויות, התקשרתי לבתי עסקים ועסקתי גם בנושא של הפרסום והשיווק של האירוע בעיתונים וברשתות החברתיות. אני יכולה לומר שהשבועות האחרונים פשוט היו מרגשים ונפלאים עבורי. יש כל כך הרבה אנשים טובים ויופי בעולם. אם זה בעל המכולת הסמוכה לבית הספר שתרם לנו שקיות חלב וקפה לדוכן של קפה ומאפה שהפעילו התלמידות, חנות לאביזרי שיער שתרמו מוצרים, קונדיטוריית "נוגטין" בשכונה שהעניקו שובר מתנה לכל תורמת, כולם רצו לעזור ולתרום. היו עשרות תורמים וכל אחד פתח את הלב למיזם המדהים הזה.

יחד עם זאת, היו לנו חששות. ההיענות להתרמה אמנם היתה יפה, תרומות של מוצרים ואביזרים לדוכני המכירות החלו להתגלגל לפתחינו, אך ההרשמה להתרמת שיער עצמה היתה דלה. ביום האירוע עמדנו על מספר של שמונה נרשמות. כן, כן, 8..
אמרתי לעצמי כל הזמן: ליבי, שמונה זה יותר מאפס ואל תשכחי שאת מלכת האופטימיות, חוץ מזה שישראלים לא נרשמים עד הדקה ה-90 לאף אירוע, ואני מאמינה בלב שלם שהקב"ה ראה את כל המאמצים שלנו ואת הכוונות הטהורות שלנו ויהיה בעזרינו.
במהלך הערב הגענו למצב שלא היה אפשר לזוז בבית ספר מרוב צפיפות. אנשים קנו מוצרים ותרמו כסף בסך של אלפי שקלים לטובת עמותת "זיכרון מנחם" ובסוף הערב חיכתה לנו ההפתעה הגדולה מכולן - 120 צמות שנתרמו בערב אחד ומכל הלב לטובת חולות סרטן. ההתרגשות של כל מי שהיה שם הייתה עצומה ואני בטוחה שהאנרגיות האלו ילוו את התלמידות ואת כל האורחים באירוע לעוד שנים רבות. 
אני רוצה להודות אישית לכל מי שלקח חלק בהפקה הזאת. תודה לעמותת "זיכרון מנחם" ולמתנדבים שעבדו איתנו בהכנות לאירוע ובערב עצמו. תודה ענקית לצוות ההנהלה והמורות על האמון וההשקעה בהכנת הבנות לערב המיוחד. לתלמידות האהובות ולהורים היקרים שנרתמו והתלהבו איתנו יחד. לארבעת הספריות שלא נחו לרגע ודאגו שכל תורמת תצא מאושרת ויפה. לצלמים שתיעדו את האירוע והעניקו מגנטים כמזכרת. לכל מי שפתח דוכן בהפנינג ותרם אחוזים מהרווחים ל"זיכרון מנחם". תודה לכל אחת מ-120 תורמות הצמות ולכל מי שתרם בדרכים אחרות. 
תודה לרכזת החברתית שירה ויצמן וליו"ר רחל לוי שעומדת לצידי בתפקיד, תודה מכל הלב למשפחה שלי, שתומכת בי וגאה בשליחות שלקחתי על עצמי.
ותודה הכי גדולה לקב"ה, שמחזיר בנו נשמה שמחה ובריאה מידי יום ומעניק לנו אנרגיות לקום כל בוקר כדי לצאת אל החיים ולנסות דברים חדשים ונפלאים!  

אני מאחלת לכולם שתהיו תמיד בצד הנותן ושתעסקו כל החיים בעשייה משמעותית מתוך בריאות ושמחה!

 

120תרומות שיער