במרכז האקדמי לב - מתנדבים מכל הלב

טקס פתיחת השנה של פרויקט "לב בקהילה" של המרכז האקדמי לב נפתח השבוע בבית החינוך לעיוורים בירושלים. בפרויקט ישתתפו השנה מספר שיא של מעל ל- 100 סטודנטים וסטודנטיות מתנדבים

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף המרכז האקדמי לב 28/12/17 15:41 י בטבת התשעח

במרכז האקדמי לב - מתנדבים מכל הלב
הסטודנטים בטקס, צילום: מיכאל ארנבורג

השבוע נערך טקס פתיחת השנה של פרויקט "לב בקהילה" – פרויקט הדגל החברתי של המרכז האקדמי לב. הטקס, שהתקיים ב"בית חינוך עיוורים" בירושלים, ציין את פתיחתה של שנת פעילות מגוונת ועשירה עם מספר שיא של סטודנטיות וסטודנטים מתנדבים. השנה מעל 100 סטודנטים מתנדבים בפרויקט הדגל ובקורסים המשלבים עשייה חברתית לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלות, לשילובם כשווים בחברה ולהעצמתם.

באירוע סיפרו ד"ר צביקה אור וד"ר עדי פינקלשטיין, שעומדים בראש הפרויקט, על פעילות מרכז הזכויות של "לב בקהילה" וארגון "עזר מציון" עבור אנשים עם מוגבלות בחברה. במרכז הזכויות הסטודנטים נותנים לאנשים עם כל סוגי המוגבלות (פיזית, חושית, נפשית ושכלית-התפתחותית) מידע על מגוון זכויותיהם וסיוע וליווי מתמשך במימושן. תחומי הפנייה העיקריים למרכז הזכויות הם חינוך, דיור, תעסוקה, ביטוח לאומי, בריאות ונגישות. נציג ארגון "עזר מציון", יאיר ברקו, הודה לסטודנטים המתנדבים והציג נתונים חדשים על התמודדות הפרט, המשפחה והקהילה עם מוגבלות פסיכיאטרית בשנת 2017. ברקו, עובד סוציאלי קליני המנהל את מרכז הייעוץ למשפחות של "עזר מציון", הדגים והסביר את ההסתרה, הבושה והסטיגמה שהם עדיין מנת חלקם של מתמודדים רבים עם מגבלה נפשית, והציע כיוונים לשיפור המצב ולשינוי חברתי בשיתוף עם הסטודנטים של פרויקט "לב בקהילה".  

מובילים את הפרויקט

מובילים את הפרויקטצילום: מיכאל ארנבורג

צבי גנץ, נציג "בית חינוך עיוורים" שקלט השנה מעל עשרה סטודנטים מתנדבים, סיפר על המסירות, האחריות והמחויבות העמוקה של הסטודנטים ועל תרומתם המשמעותית לילדים העיוורים הלומדים בבית הספר או מגיעים לפעילות אחר הצהריים, כמו גם לצעירים בתכניות ההמשך של בית חינוך עיוורים. מאור מרשה, סטודנט לסיעוד המתנדב בפרויקט זו השנה השלישית, שיתף בתחושת הסיפוק והלמידה מהעשייה עם הילדים בבית חינוך עיוורים.

הסטודנטיות והסטודנטים השתלבו השנה בארגונים חברתיים מגוונים בפעילות עם אנשים וילדים עם מוגבלות, ביניהם יד שרה, שלוה, אחל"ה, שיח סוד, עלה ועוד. בארגון "קשר" הסטודנטיות והסטודנטים מובילים פרויקט חדשני לפעילות עם אחים ואחיות של ילדים עם מוגבלות במגזר החרדי. האחים והאחיות, שלא תמיד זוכים לתשומת הלב המלאה בתוך השגרה המשפחתית העמוסה, מקבלים מהסטודנטים תשומת לב, אוזן קשבת, עזרה ותחושה שהם במרכז. סטודנטים נוספים מבצעים מחקר מעורב חברתית עם ולמען הקהילה, בשיתוף ארגונים חברתיים דוגמת "מילבת" ו"המרכז לבריאות לב האישה" במרכז הרפואי הדסה.