חדר מיון עם הילדים - עדיף שלא תנסו

יצא לכם לנסוע עם הילד לחדר מיון בפריפריה? משה נא-אור היה שם וחזר עם שלל חוויות די מפוקפקות. שנהיה בריאים!

חדשות כיפה משה נא-אור 01/06/17 12:44 ז בסיון התשעז

חדר מיון עם הילדים - עדיף שלא תנסו
אב ל-6 וכלב

מי מאתנו לא ביקר שם בין אם זה בגלל התקף קוצר נשימה, חבלה, חום גבוה או פשוט כי לא היה מה לעשות עם הקטנה ביום שלישי אחרי הצהריים.

חווית חדר המיון היא תלוית מיקום.  במרכז,  איפה שיש בתי חולים מתקדמים, מיון ילדים יכול באמת להיחשב בילוי: הקירות מצויירים, יש משחקים, חדר המתנה נוח וכו'. בפריפריה, לפחות זאת שקרובה אלינו, חדר מיון ילדים זה המקום המושלם עבור ילדים לראות את כל מה שחולה ודפוק בחברת המבוגרים, כולל הבונוס של להדבק בכל מיני מרעין בישין המסתובבים באוויר.

אבל לפני שאת או אתה תגיעו לחדר המיון תעבור לכם בראש המחשבה מה לעשות קודם? לעבור דרך המרפאה או להגיע ישר למיון? להתקשר למוקד של הקופה, למוקד של הביטוח הרפואי המשלים או פשוט להזמין אמבולנס? מה לעזאזל יהיה הכי יעיל, הכי מהיר, הכי בריא וכן, גם הכי זול?

יש מצבים בהם אין לכם שאלה, ואם חוויתם כאלה אני מניח שהפרק הזה פחות ישעשע אתכם ( ואולי להפך?) אבל ברוב המקרים אתה תופס את הראש בידיים ולא יודע מה לעשות.

אם זכיתם ואתם גרים במקום מסודר, יציב ובעל שרותי בריאות מפותחים, יש להניח שהשאלה הזאת תיפתר לכם די מהר. אם אתם גרים בישוב קטן בקצה בקעת הירדן קרוב לבית שאן להלן 'הישוב' אז השאלה הזאת הופכת לקצת יותר מורכבת. רוצים סיפור  - קבלו סיפור.

הבן יקיר לנו, בננו הבכור חובב האקסטרים ויותר מכל לראות אותנו מפרפרים סביבו, החליט שזה שהוא רץ מהר זה לא מספיק, צריך לנסות לשלב את זה בקפיצות ואם אפשר בדרך גם להיכנס בתוך ברז בולט מקיר אז מה טוב.

השעה 12:30 ואני מקבל טלפון מבית הספר: הבכור נפצע, כנראה שבר פתוח, המון דם תבוא מהר. אני נמצא בעבודה מרחק כשעה נסיעה במהירות חוקית מבית הספר. ב- 13:10 אני נכנס לחדר המורים, הילד חבוש, כואב ודי רגוע. האמבולנס שבית הספר הזמין גם הוא שם. מגיעים למסקנה שזה לא שבר אלא חתך מאד מכוער ומאד עמוק אין צורך בפינוי באמבולנס וגם אין צורך בחדר מיון. טוב, אז מרפאה. נוסע עם הבן יקיר למרפאה בבית שאן. המרפאה סגורה. מתקשר למוקד הקופה, מקבל את המידע הבא - בכל מקרה המרפאה בבית שאן לא יכולה לתת מענה כי צריך רופא שמתמחה בפציעות טראומה או משהו כזה. סע לעפולה (גם חדר המיון בעפולה). השעה 13:30, מתקשר למרפאה בעפולה - אומרים לי שסוגרים ב - 14:00 אבל נפתח שוב ב - 16:00, מבין שאין לי מה לעשות עם הילד שעתיים בעפולה כשהוא כואב ונוטף דם, חוזר הביתה לישוב ומחכה שהזמן יעבור. 15:20 (3 שעות חלפו מאז הילד נפצע), נוסע לעפולה לקופת החולים,  מגיע ב- 16:00 אחרי המתנה של כשעה עם ילד כואב ומבוהל נכנס לראות את הרופא. הנ"ל תופר את הברך של הילד, ואז שואל את שאלת המחץ -  אבל למה לא נסעתם ישר למיון?