האם התגלה השם של השבט החדש?

הנהלת התנועה שולחת מסרים מזויפים, המדריכים מנסים להכחיש ולהסתיר. בינתיים הוואטסאפ סוער עם שמועות בנוגע לשם השבט החדש. בני עקיבא גרסת 2018

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/17 22:12 ד בכסלו התשעח

האם התגלה השם של השבט החדש?
וועידת בחירת השם החדש , צילום: צילום מסך

מי מאתנו שהיה חניך בבני עקיבא מכיר את השיטה: בחודש ארגון, חודש חשוון, חברי שבט הרא"ה מקבלים שם חדש שילווה אותם כל חייהם. את השם מחליטה הוועידה שמתכנסת כשבוע לפני שבת ארגון, וברגע שהשם נבחר, המטרה העליונה היא להסתיר אותו מהחניכים עד למפקד במוצאי שבת ארגון. המדריכים עושים שמיניות באוויר כדי להטעות את החניכים, למשל יוצרים כתובות אש עם השם הלא נכון, וחברי הנהלת התנועה תורמים את חלקם בהפצת שמועות על שמות שונים ומשונים. בשנים האחרונות, הקרב הזה מתחולל מעל דפי הוואטסאפ:

תחרות הקיר הכי יפה של חודש ארגון. הרשמו עכשיו!

"שלחו לנו בקבוצה של הקומונריות תמונה מהועידה עם שם על המסך ואמרו לנו לשלוח את זה לחניכים ולהגיד שזה השם הנכון. יש ניסיון להטעות אותם ולהפתיע אותם במוצ"ש", כך מספרת לנו נחמה נוימן, הקומונרית של סניף ראש פינה, "ברור שמנסים להסתיר, אני לא באה ומספרת לשבט החדש מה השם שנבחר, אבל זה כן רץ. מעטים החניכים שמגיעים למפקד ולא יודעים מה השם החדש שלהם. הרבה יותר קשה להסתיר מפעם".

איך אתם מטעים את החניכים שלא יעלו על השם האמיתי?

"אין לנו עדיין מסורות של הטעיות כי זה סניף חדש"... 

אמת או זיוף?

אמת או זיוף? צילום: צילום מסך

לזאביק פלק, המדריך של שבט הרא"ה בסניף עפרה, זה לא כל כך משנה אם החניכים שלו ידעו את השם החדש: "בסוף כולם יודעים ואי אפשר להסתיר. החניכים שלי עדיין לא יודעים מה השם, אבל לי לא חשוב להסתיר מהם. פעם זה היה הרבה יותר נסתר, היום זה יותר קשה. בשנה שעברה הייתי גם אחראי על זה, עשינו שתי כתובות אש ועבדנו עליהם עם איזה ארבע שמות והם האמינו וזה היה מאוד כיף. המדריכים שלהם גם עבדו עליהם. השנה הם שאלו אותי מה השם, כשעוד לא ידעתי אותו". 

הגיעו אליך כל מיני שמועות או הטעיות בוואטסאפ?

"אין לי וואטסאפ, אבל שמעתי שמועה שהשם החדש הוא 'כפיר'".

"כל הזמן מנסים לדעת מה השם, זה מאוד מדובר" מספרת טוב פלר, חניכה בשבט הרא"ה בסניף גוננים בירושלים, "יש הרבה שמועות, אני חושבת שיש גם כמה חניכים שיודעים.  אני גיליתי במקרה ואני בטוחה ב-99%שזה באמת השם האמיתי. המדריכים שלנו  יודעים, הם אמורים להכין לנו כתובת אש וסווטצ'רים". 

הגיעו אלייך כל מיני תמונות בוואטסאפ?

"יש כל מיני שמועות ותמונות שרצות בוואטסאפ. כל הזמן רצים דברים מזויפים". 

אולי זה בכלל כפיר?

אולי זה בכלל כפיר? צילום: צילום מסך

בניגוד לכל הסניפים בכל הארץ, בסניף כפר מימון המסורת שונה לחלוטין: "אצלנו השבט החדש יודע את השם ומסתירים אותו מהחניכים הקטנים", מגלה שירה חורב, מדריכת שבט הרא"ה בסניף כפר מימון "אנחנו (המדריכים) אומרים להם את השם, ובשבוע הזה אנחנו מתכננים את הכניסה שלהם ועושים אירוע גדול יחסית לשאר הסניפים. השבט החדש נכנס עם טרקטור וכאלה, זו השקעה שלהם. מכינים כתובות אש, כל שנה ממציאים את זה מחדש. כשהשבט שלי קיבל שם, היו זיקוקים".

מאוד מפתיע, ממש הפוך מכל הארץ

"נראה לי נחמד יותר שהם אלו שמסתירים, זה הכניסה שלהם והשם שלהם". 

נראה שהחניכים האחרים בסניף מאוד סקרנים לגבי השם החדש, למרות שלא הם אלה שמקבלים אותו: "לכולם אכפת ואת כולם מעניין מה השם. לפעמים כותבים בכוונה שלט עם שם לא נכון, או מספרים שם לא נכון לאח הקטן וכו'. לפעמים הם יודעים אבל לא באופן ודאי".

שמעת שמועות או קיבלת הטעיות בוואטסאפ?

"בני עקיבא מריצים בוואטסאפ תמונה של השם הלא נכון, וסרטון. כל אחד ממציא הודעה שלכאורה התנועה  שלחה לקומונריות עם שמות לא אמיתיים". 

כנראה שגם השנה לא נדע עד הרגע האחרון... 

האם בסרטון הזה נחשפת החלטת הוועידה?