ללדת בדרך שלך

בבית חולים ליס רוצים שתבואי אליהם ויש להם את כל הדרכים לגרום ללידה שלך לעבור כחוויה מיוחדת. אז הנה כל הפרטים למה כן

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בית חולים ליס 22/01/18 17:18 ו בשבט התשעח

ללדת בדרך שלך
המרכז ללידה טבעית בבית חולים ליס, צילום: יחצ

"אנחנו באמת מאמינים באמונה שלמה שהיולדת צריכה ללדת בדרך שהיא בוחרת. זאת תפיסת עולם", אומר פרופ' יריב יוגב, מנהל בית  החולים ליס ליולדות ונשים "אנחנו זוכרים בסוף שלידה היא תהליך טבעי. אני תמיד אומר ליולדת שמולי שכמו שלא לימדנו אותך לחייך ואת יודעת, ולא לימדנו אותך לאכול ואת יודעת, ולא לימדנו לצחוק ואת יודעת- את יודעת גם ללדת.  המטרה היא לתת ביטחון ותחושה שמדובר בתהליך טבעי, ואנחנו כאן בשבילך על מנת ללוות אותך במינימום התערבות אבל במקסימום בטיחות וביטחון". 

בבית החולים ליס ליולדות ונשים הבינו שלכל אדם חלומות משלו, צרכים משלו ודרך שונה להגשים אותם.  גם לידה היא אחד הרגעים המרגשים האלה שכל אישה מתכננת מראש באמצעות תכנית לידה וקורס הכנה ללידה. ליווי היולדות מתחיל עוד לפני שהציר הראשון תופס אותן. לצד קורסי הכנה ללידה השגרתיים, בית החולים מפעיל גם קורסי הכנה ייחודיים: לשנים חד הוריות, להורים שעומדים בפני לידת תאומים, לדוברי אנגלית, ועוד וכן, סיורים בחדר לידה , במרכז ללידה טבעית וכן לאלה שמתוכננות לניתוח קיסרי.

הצוות ב"ליס" קשוב לצרכי היולדות ונוהג בהתאם לדרך בה בוחרת היולדת  ועם מי שרק תרצה שיהיה לצידה, תוך שמירה על שלומה ושלום העובר שברחמה.  זה מה שהפך את בית החולים ליס ליולדות ונשים למבוקש ביותר ללידות באזור המרכז עם כ־ 12 אלף לידות בשנה.

מטבעי עד קיסרי

ב"לי"ס 16 חדרי לידה אישיים מאובזרים ומרכז ללידה טבעית עם שני חדרים. הלידה במרכז אינה כרוכה בתשלום, אלא רק בסיור ובהדרכה מוקדמים. "הלידה במרכז כזה הינה חווייה ייחודית המאפשרת לידה טבעית ובטוחה" אומר פרופ'  יוגב "המיילדות מסורות לכך , ואם מרכז הלידה הטבעית לא זמין כי הוא תפוס, אז כל חדר לידה אחר הופך למרכז לידה טבעית. אין מצב שמישהי רוצה ללדת באופן טבעי ואנחנו לא מאפשרים, אלא אם יש אינדיקציה רפואית אחרת".

על ספקטרום הלידה קיים הרצון ללדת בניתוח קיסרי. גם כאן נשים שבוחרות בניתוח קיסרי מתוכנן מוזמנות לסיור לקראת ניתוח קיסרי, בעקבותיו הן מתקשרות לטלפון ייעודי לקביעת מועד הניתוח ומוזמנות למרפאה לתאום ניתוח קיסרי. ניתוח קיסרי מתוכנן מראש מבוצע בגישה ידידותית במידה והיולדת מעוניינת בכך, התינוק מונח על האם לאחר הלידה.

המיון של בית החולים פתוח בפני נשים בהריון משבוע 39  ויום (39+1) למעקב והשגחה אחר התפתחות ההיריון העודף, במטרה לאבחן מצבים הדורשים התערבות רפואית מיידית, ולהבטיח את שלום האם והעובר.  השירות ניתן ללא עלות בימים א-ה בין השעות 07:30-13:30.

 

ביום ג' כא שבט (6/2/18) ישודר כנס הריון ולידה וירטואלי בשיתוף בית החולים ליס. לפרטים אודות הכנס הקליקו כאן >>