הפגייה ב'מעייני הישועה' נסגרה בגלל זיהום

פג שנדבק בחיידק בבית־החולים "מעיני הישועה" בבני־ברק הדביק עוד 11 פגים. עדין לא ברור מה המקור לזיהום. משרד הבריאות הורה לסגור את הפגייה, לא לקבל אליה פגים חדשים ולהעביר יולדות בסיכון לבתי חולים אחרים. מעייני הישועה: "זיהום בפגייה הוא תופעה שקיימת בכל בית חולים. כיום לא נשקפת סכנה לפגים חלקם ישתחרר במהלך הימים הקרובים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/17 13:55 כב באב התשעז

הפגייה ב'מעייני הישועה' נסגרה בגלל זיהום
אילוסטרציה. פג, צילום: Yaakov Naumi/FLASH90

זיהום חמור שהדביק עד כה כ-12 פגים הביאו לסגירת הפגיה בבית החולים 'מעייני הישועה'. כך פורסם היום כתב הבריאות של ידיעות אחרונות, רותם אליזרע.

בימים האחרונים התגלה כי אחד הפגים בפגייה נדבק בחיידק עמיד לאנטיביוטיקה לאחר בדיקה התברר כי הפג הדביק בחיידק עוד 11 פגים נוספים, שלא חלו אך נושאים את החיידק. הפג שנדבק נמצא במצב קשה אך לא נשקפת לו סכנה מיידית. הפגים האחרים נמצאים תחת השגחה.

בעקבות הזיהום שפגע במספר רב של תינוקות הורה משרד הבריאות לסגור את הפגייה ולא לקבל אליה פגים חדשים. זאת עד שחלק מהפגים ישוחררו ויתאפשר לבודד את האחרים ולהציב להם צוות רפואי נפרד. במקביל הועברו יולדות שצפויות ללדת פגים לבתי־חולים אחרים, ולמגן דוד אדום ניתנה הנחיה להימנע מלפנות יולדות בסיכון ל"מעיני הישועה".

בית־החולים הדגישו שהם מקבלים יולדות רגילות ומעבירים לבתי־חולים אחרים רק יולדות שיש חשש שיילדו פגים. "אם מגיעה אישה שצפויה לה לידה מוקדמת, אנחנו מעבירים אותה לאחד מבתי־החולים האחרים במרכז", אמר מנהל בית־החולים, פרופ' מוטי רביד.

מבית החולים 'מעייני הישועה נמסר: "הפגיה נערכה באופן מיידי לטפל בנושא וניתן טיפול רפואי מתאים לפגים. כיום כל הפגים בריאים, יחד עם זאת הפגייה אינה מקבלת פגים חדשים עד שיושלם תהליך ההיערכות לקליטה. 

עוד נמסר בתגובה: "חדר הלידה ומחלקת ילודים במרכז הרפואי פועלים כרגיל ומקבלים יולדות, כאשר צוות הרופאים והאחיות המסור של הפגייה עושה ככל יכולתו להיערך במהירות לקליטת פגים חדשים. זיהומים בפגיות הם תופעה המתרחשת בכל בתי החולים, והפגייה במעיני הישועה מצטיינת במניעת זיהומים. המרכז הרפואי מעיני הישועה עומד בכל הסטנדרטים המוקפדים ביותר של איכות ובטיחות הטיפול הרפואי ולאחרונה גם עמד בהצטיינות במבדק איכות של ארגון ה- JCI חברת בקרה אמריקאית הקובעת את הסטנדרטים הניהוליים והרפואיים של בתי החולים בכל העולם".

מנהל בית החולים פרופ' מוטי רביד ביק להדגיש כי ""כיום לא נשקפת סכנה לפגים חלקם ישתחרר במהלך הימים הקרובים".