"היולדת בוחרת כיצד תלד" - ללדת בדרך שלך

שתיים מכל שלוש יולדות מירושלים רבתי בוחרות שערי צדק, ללא ספק תעודת כבוד לבית החולים הירושלמי. לקראת הבוקר החוויתי לזוגות בהריון שמקיים בית החולים, חוה חכם, המיילדת הראשית של שערי צדק, מספרת לנו על חדרי הלידה החדשים ועל כיבוד רצונה של כל יולדת, עיקרון  שדוגלים בו במחלקה

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 20/11/17 10:49 ב בכסלו התשעח

"היולדת בוחרת כיצד תלד" - ללדת בדרך שלך
חדרי הלידה בשערי צדק , צילום: שערי צדק

"חדר הלידה בשערי צדק פתוח לכל שיטות הלידה וערוך לקראתן. אנחנו מקפידות לכבד רצונה של כל יולדת ולאפשר לה ללדת על פי בחירתה". כך חוה חכם, מיילדת ראשית בבי"ח שערי צדק. לשאלה כיצד גישה זו באה לידי ביטוי, מרחיבה חוה: "אנחנו קשובות ליולדות, ועוקבות אחרי המגמות החדשות בתחום. המיילדות שלנו עוברות הכשרות כדי שיוכלו לסייע לכל יולדת בכל דרך, ובלבד שלא יהיה סיכון ליולדת או לתינוק.  במקביל, אנחנו משפרים כל הזמן את התשתיות. פתחנו ארבעה חדרי לידה חדשים ומאובזרים וחדר קבלה חדש על שטח נרחב המאפשר פרטיות לכל יולדת ומציע תמיכה וטיפול ראשוני בכאב, ייחודי לשערי צדק. המבנה המיוחד מאפשר פרטיות ואינטימיות ליולדת ולבן משפחה שמלווה אותה, וכבר בקבלה היא נהנית ממקלחת, כדור פיזיו וגז צחוק. בנוסף, אנו מציעים דיקור סיני בקבלה ובהמשך גם בחדר לידה, בבוקר ובערב. נשים שמעדיפות לא לקבל משככי כאבים יכולות לבחור בפתרון זה". 

לידה בשערי צדק

לידה בשערי צדק צילום: שערי צדק

ציינת חדרי לידה חדשים, ספרי לנו עליהם

"חנכנו ארבעה חדרי לידה חדשים, ובעתיד הקרוב ייפתחו נוספים. בכולם מקלחת ג'קוזי, תאורה מיוחדת, מסך וידאו, מוזיקה, חבל, סולם וכדורי פיזיו. כולם מתאימים לנשים שמעוניינות בלידה טבעית ללא משככי כאבים, אבל ערוכים גם להזרקת אפידורל, אם היולדת משנה את דעתה.. כל  המיילדות עברו הכשרה לליווי לידה טבעית, שרות המוצע בשערי צדק לכל דורשת וללא תשלום".

אם כבר דיברנו על המיילדות, מה דעתך על הקשר בין היולדת למיילדת?

 

"אנו רואים ביולדת ובמיילדת צוות אחד. היולדת מגשימה את רצונותיה וקובעת את אופי הלידה, המיילדת תורמת מניסיונה ועוזרת להקל על כאב  ולקדם את הלידה תוך הקפדה על בריאות היולדת והתינוק. תמיד נמצא גם רופא בסביבה, והוא מלווה את התהליך ומתערב אם צריך.  

אנחנו משתדלות להתאים ליולדת מיילדת הדוברת בשפתה  ודומה לה בתפישת עולמה. רבות מהמיילדות שלנו דתיות, וזה מקרב אליהן את היולדות הדתיות . המיילדות שלנו עוברות סדנאות מקצועיות, למשל סדנת הרפיה על ידי מורה ליוגה התורמת לטיפול בחרדה.  רק הבוקר הגיעה אלינו יולדת מקסימה בלידה ראשונה. שתי מיילדות לא עזבו אותה לרגע והיא נעזרה רק בגז צחוק. היא יצאה מאושרת מהלידה. אנחנו עובדים הרבה עם הנשמה".

חדרי הלידה בשערי צדק

חדרי הלידה בשערי צדק צילום: שערי צדק

"חווית הלידה נמשכת גם לאחר צאת התינוק לעולם", אומרת חוה חכם. "אנחנו מאוד מעודדים הנקה, ומדריכים את מי שמתקשה להניק. במחלקות מוצע ביות מלא או חלקי, על פי בחירת היולדת (ואנחנו מרשים לה לשנות את דעתה בכל עת). לפני שבוע נפתחה מלונית חדשה ואיכותית, שנועדה לפנק את היולדת. החדרים מדהימים ויש נוף נהדר לירושלים. שירות זה מוצע בתשלום, וכדאי לבדוק עם הקופה השתתפות במימון". 

המלונית מציעה סטנדרט אירוח גבוה, עם מיטות הולנדיה מתכווננות, כורסאות הנקה, שירותים צמודים ופינות לטיפול בתינוק. יולדת המעוניינת בכך יכולה למסור את התינוק להשגחה בתינוקייה הצמודה בכל עת שתבחר.

בנוסף, מציעים בשערי צדק להצטרף ל'מועדון היולדות'. המועדון מציע תמיכה וליווי צמוד ליולדת ולהורים הצעירים, מגוון הטבות ייחודיות הניתנות על ידי בתי עסק וארגונים שונים, מידע זמין בנושאי הורות ולידה ועוד. במסגרת המועדון מופעל "קו חם" אליו ניתן לפנות בכל שאלה. החברות ללא תשלום.  

המלונית החדשה בשערי צדק

המלונית החדשה בשערי צדק צילום: שערי צדק

נראה שאתם מוכנים היטב לזמן שאחרי הלידה, אבל מה עם לפני?  

"אנו ממליצים בחום להצטרף לקורס הכנה ללידה, להגיע לכנסים שאנו עורכים ולהצטרף לסיורים בעברית ובאנגלית בחדר הלידה, במיון, בתינוקיות ובמחלקות, אותם מעבירה מיילדת. ידע מוקדם חוסך דאגות ומקטין חששות, וברגע האמת מקל על ההתמודדות עם הלידה".


ב-24 בנובמבר, ו' כסלו, 08:30 בבוקר יקיים המרכז הרפואי שערי צדק בוקר חוויתי לזוגות בהריון בתאטרון ירושלים. השתתפות חינם. לצד ארוחת בוקר ויריד מוצרי תינוקות, יתקיימו הרצאות של ג'יזל גורדון, מדריכת היוגה של בית החולים, עוז לוי, מטפל מוסמך בדיקור סיני, וד"ר חן סלע, מומחה בגניקולוגיה ובמיילדות.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

חדרי הלידה בשערי צדק

חדרי הלידה בשערי צדק צילום: שערי צדק

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן