"הכל בחסד": משחק הנתינה שמשגע את המדינה

בשעשועון החדש של ערוץ מאיר לילדים, המתמודדים מתנדבים ותורמים את מה שהרוויחו. כנראה שיש אלטרנטיבה ערכית לתכנים של הערוצים הגדולים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 11/06/17 14:38 יז בסיון התשעז

"הכל בחסד": משחק הנתינה שמשגע את המדינה
הכל בחסד, צילום: גיל מזומן

ביום רביעי שעבר עלה לאוויר בערוץ מאיר לילדים, השעשועון "הכל בחסד" בפורמט חדש ומקורי, ראשון מסוגו בארץ. ילדים פונים אל הערוץ כשהם רוצים לתרום לעמותות או למוסדות חסד. צוות ההפקה מגיע עם אולפן נייד למקום אליו שניים מהילדים רוצים לתרום. לתוך האולפן נכנס זוג המתמודדים ונשאל שאלות טריוויה. הזוג לא מתמודד זה מול זה אלא מנסה יחד לענות נכונה לכמה שיותר שאלות. על כל שאלה שידעו את התשובה שלה, הזוג צובר כסף. הסכום שצברו נתרם בפועל לאותה העמותה שנבחרה על ידם. אם הזוג לא יודע את התשובה לשאלה, הוא יכול לקבל רמז אם יעשה משימת התנדבות למקום אליו הוא רוצה לתרום.

לצפיה בפרק הראשון של "הכל בחסד"

"הפכנו את היוצרות, מי שנותן הוא המתמודדים", מספר יהונתן רוזנהק יוצר הפורמט והמנחה: "כל העשייה בתוכנית היא עשיית טוב. הילדים ממש תורמים בסוף התוכנית את הרווחים שלהם לנציג מהעמותה . יש כאן שילוב של אלמנטים מותחים ומשעשעים של שעשועונים, אבל התוכנית גם מאוד מרגשת כי הילדים רוצים ומתאמצים כדי לתרום מאות ואפילו אלפי שקלים - דבר שאף פעם לא קרה להם".

הכל בחסד

הכל בחסדצילום: גיל מזומן

לאילו גילאים מיועד השעשועון?

"התוכנית מיועדת לגילאי  6-12 למרות שמהניסיון שלנו גם הקטנים יותר נהנים ממנה. המשתתפים הם בגילאי   8-13".

מה היו התגובות לתוכנית הראשונה?

"התגובות היו פשוט מרעישות. הפורמט חדש ולוקח זמן לעכל אותו. הילדים צופי הערוץ לא מורגלים לראות שעשועונים. למרות זאת, הילדים מאוד אוהבים והתגובות מאוד טובות. מאז שעלתה התוכנית קיבלנו פניות מכ-35 זוגות של ילדים שרוצים להשתתף. זאת אומרת שהם לא רק נהנו אלא גם רוצים להשתתף בעצמם. זה המטרה שהיתה לי כשיצרתי את השעשועון: שילדים ישאלו את עצמם ואת ההורים שלהם 'למי אנחנו רוצים לתרום ולעשות טוב?' זה בעיני הערך המוסף הכי משמעותי".

רוב העונה כבר צולמה, ובפרק הראשון נתרמו 1,500 ש"ח ל"איחוד הצלה".

"עשיתי הרבה תוכניות לערוץ מאיר". אומר רוזנהק: "בתוכנית הזו יש באמת מתח וגם אני לא תמיד יודע את התשובות לשאלות הטריוויה. אני מצפה לדעת יחד עם הילדים אם התשובה נכונה או לא. מדהים לראות כמה הילדים מתאמצים במשימות כדי להצליח לעשות טוב. מאוד מרגש לראות את זה".

הכל בחסד

הכל בחסדצילום: גיל מזומן

יהונתן רוזנהק - יוצר, עורך, מנחה, מביים

אסי צובל - יוצר

גיל מזומן - במאי ומפיק

העונה הראשונה בסיוע מ.א מטה בנימין

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן