הימים מתקצרים, מה עושים עם הילדים אחר הצהריים?

עברנו לשעון חורף, החושך מגיע מוקדם ובחוץ קר. אבל את הילדים צריך להעסיק עוד כמה שעות - מה עושים? אורה פולק מסבירה למה זו הזדמנות ולא מטלה, ונותנת לנו טיפים שיעזרו לנו להעביר את הזמן בקלות ובכיף

חדשות כיפה אורה פולק 29/10/17 13:30 ט בחשון התשעח

הימים מתקצרים, מה עושים עם הילדים אחר הצהריים?
משחקים בבית, צילום: shutterstock

הימים מתקצרים ועוד מעט גם יתקרר ויהיה לנו פחות נעים להימצא בחוץ במעט שעות האור שנותרו. ובכל זאת, ישנן מספר שעות בהם אנחנו ההורים, בדרך כלל אמא או אבא ולא ביחד, נמצאים עם הילדים. אצל הורים רבים מד הלחץ מעונת החורף עולה כבר בימים אלה, ולא מהחשש מהקור או מהרטיבות, אלא ממקום אחר: מה עושים עם הילדים בין ארבע קירות הבית יום יום בכל ימות השבוע כשלא ניתן לצאת החוצה ולהתאוורר?!

האמת שעונת החורף היא העונה האהובה עלי. זה הזמן להיות יחד בבית, יש משהו יותר מכונס בעונה הזו, יותר אינטימי ויכול להיות הרבה יותר מקרב מאשר בעונות השנה האחרות. עם זאת, אין ספק שהסתיו והחורף מציבים לנו ההורים אתגר לא קטן עם שעות בית רבות.

אני מציעה להסתכל על האתגר הזה כהזדמנות ולא כעל קושי או בעיה. ההזדמנות שבעניין יכולה לגייס מקומות בתוכנו שהזנחנו מעט, יצירתיות, קרבה והכרות מעמיקים יותר ובכלל הזדמנות לחיזוק התא המשפחתי.

אנחנו ההורים היינו פעם ילדים. זה היה ממש מזמן אבל משהו אנחנו עוד זוכרים מאותם ימים. איך אהבנו את הרגעים המיוחדים האלה כשאמא או אבא או שניהם יחד היו פנויים אלינו לגמרי והיינו משחקים יחד, או שהיינו מבשלים יחד או יוצרים יחד, בכלל לא משנה מה עשינו, העיקר שאמא או אבא היו איתנו, רק איתנו, ולא היו עסוקים בשום דבר אחר.

נתפלא, אבל גם הילדים שלנו כמהים לרגעים האלה אתנו, רק אנחנו והם. אם ביצירה, אם במשחק קופסה או קלפים, אם בבישול, או ביקור בספריה. ממש ממש לא משנה מה נעשה איתם, הם יהיו שבעי רצון ומסופקים כשפשוט ירגישו שאנחנו איתם נטו. נטו: בלי טלפונים ניידים כולל ווטסאפ, סמס, מיילים. בלי שיחות עם מבוגרים אחרים שבמקרה פגשתם, נטו אתם והם, הם ואתם. נשמע קשה וגם לא מעניין, אבל יש דרך לעשות את זה דווקא מהנה גם עבורכם ההורים, ממלא ומשאיר טעם של עוד לפעם הבאה.

איך עושים את זה?

  • מדברים ומגדירים - מדברים עם עצמכם לפני הכל, ומחליטים שממילא המציאות היא כזו שצריך למצוא משהו לעשות יחד ובתוך מקום סגור. אז אם זה בכל מקרה הולך לקרות, אולי כבר נעשה מזה משהו טוב. גם אנחנו ההורים נהנה, וגם הילדים שלנו יקבלו אותנו במנה גדושה, שכאמור לזה הם הכי מחכים.
  • מגדירים בצורה מדויקת מה הולכים לעשות בזמן המשותף העומד לרשותכם, וכמה מהזמן הזה אכן יהיה "נטו" אתם והם, וכמה מהזמן יהיה יותר חופשי וגמיש. הגדירו מינונים ריאליים, שתהיו בטוחים כי תוכלו לעמוד בהם ולצאת מהם בשלום. חצי שעה - שעה, זהו זמן התחלתי יפה כזמן משותף. עם הזמן תראו כי יגבר התיאבון לעוד מהדבר הזה, ובאופן טבעי זה יתרחב.
  • כדאי לתכנן מראש מה אתם רוצים לעשות עם הילדים כדי שהזמן שהגדרתם יהיה מנוצל ולא יתבזבז על התלבטויות של מה ולאן.
  • ניתן לפעול עם ילד אחד ולשאר לדאוג לסידור (בייביסיטר, חברים, סבתא), ובימים האחרים מתחלפים וניתן לפעול כמשפחה כולם יחד. תנסו את שתי האפשרויות ותראו מה מתאים לכם ומתי.
  • חשוב שתעשו מה שנח לכם כדי שגם אתם תצליחו להינות מהזמן הזה בצורה מקסימלית.

חורף נעים ומקרב.

לעוד רעיונות לפעילות עם הילדים ולשדרוג איכות החיים שלנו, מוזמנים להיכנס לאתר שלי.

אורה פולק

אורה פולק צילום: באדיבות המצולמת

אורה פולק, .M.A טיפול באומנויות, מטפלת בפסיכודרמה ומנהלת "יוצרות" - המקום לאימהות מובילה, יוצרת ושמחה. 0525-802176, חפשו בפייסבוק yotzrotcenter

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן