"ההתנדבות נתנה לי השראה לכמה גבוה אפשר להגיע"

דיאנה מתנדבת במועצת ארגוני הילדים והנוער. היא חיפשה מקום התנדבות משמעותי ומרגישה שמצאה אותו. היא נפגשת ומתנהלת מול ארגונים חשובים, בעלי תפקידים חשובים וחברי כנסת, אוהבת את ריבוי המשימות ויש לה אחריות רצינית על הכתפיים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 05/12/17 12:53 יז בכסלו התשעח

"ההתנדבות נתנה לי השראה לכמה גבוה אפשר להגיע"
שירות לאומי, צילום: shutterstock

דיאנה לוייאס מתנדבת במועצת ארגוני הילדים והנוער, דרך עמותת אופק. דיאנה היא רכזת פעילות במועצה כחלק מהצוות. המועצה היא ארגון גג של ארגונים העוסקים בנוער ועמותות שמטרתן לעזור לנוער ולקדם אותו, להפוך את החברה הישראלית לתורמת יותר, מגובשת יותר ואכפתית יותר דרך הנוער. ייעוד המועצה הוא לאפשר לארגונים להתרחב, להשפיע ולממש את חזונם ביחד ולחוד. ששת ליבת הפעילות של המועצה הן: ייצוג, קשרי ממשל, שותפויות אסטרטגיות, שיתופי פעולה, מחקר ופיתוח והכשרות מקצועיות בנושאים נבחרים כגון: בטחון ובטיחות, היערכות לחירום, שילוב ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים וכדומה.

למה בחרת במקום השירות שלך?

רציתי שירות משמעותי בשבילי, משהו שייתן לי הכשרה טובה יותר לחיים. לא רציתי להתבאס כשאני קמה בבוקר כי אין לעבודה שלי תכלית, רציתי להספיק כמה שיותר. מנכ"לית אופק המליצה על המועצה בחום רב ואני באמת מרגישה שרכשתי כאן כישורי מחשב, יכולת שיח עם אנשים בדרגה גבוהה, היכרות עם ארגונים חשובים, בטחון עצמי. יש לי אחריות גדולה על הכתפיים, ואני מרגישה שיש הבנה והדדיות בין המטרות שלי למטרות של המועצה.   

תארי לנו את יום ההתנדבות שלך

אני מגיעה לעבודה ב 8:00 בבוקר ונשארת עד 16:00. לפעמיםאני נשארת יותר אם יש צורך, ומסיימת משימות דחופות. המנהל הישיר שלי הוא מנכ"ל המועצה. אנחנו צוות קטן ומקצועי מאוד של ארבעה אנשים במשרד, אבל בעצם אני עובדת ומתקשרת מול עשרות אנשים ביום. אני עובדת מול אנשי הצוות של העמותות השונות, מול משרדים ממשלתיים, חכ"ים, מנהיגי החברה הישראלית, רשויות מקומיות וספקים שונים.

מה הכי אהוב עלייך בהתנדבות ומה לא כל כך?

אני מאוד נהנית מההיכרות עם האנשים השונים והמעניינים שלא יוצא לי לפגוש ביום יום. יש לנו ימי הכשרות ואירועים. ובכלל, אני  אוהבת שיש לי הרבה משימות ולהספיק כמה שיותר. אני מגיעה למשרד ושמה באוזניות מוסיקה בפול ווליום עד שאני מסיימת את כל המשימות… אני פחות אוהבת לקרוא את כל המיילים שמחכים לי בבוקר במשרד.

האם השירות שבחרת ישפיע על העתיד שלך?

פגשתי הרבה אנשים והייתי בהרבה ימי הכשרה מקצועיים וזה באמת מעלה לי את השאלה. יש לי חלום מגיל צעיר להיות אדריכלית, ואני לא אוותר עליו. אבל ההתנדבות נתנה לי השראה לכמה גבוה אפשר להגיע. בהתנדבות הבנתי שמצוינות והגעה למטרה דורשות זמן, ולמדתי שכדאי לא לבזבז את הזמן ולפעול להגשמת המטרות שלך.

חוויה מיוחדת מהשירות?

הייתי ביום הוקרה בכנסת למתנדבי שנת שירות. נכנסתי לדיוני וועדת כספים, וועדת חוץ ובטחון וועדת חינוך. היה לי אישור כניסה שלא כל אחד מקבל, וזה היה מאוד מיוחד עבורי. הייתי שם כנציגה של המועצה, התבוננתי, צילמתי ולמדתי המון. זה היה יום מדהים. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן