"האם כל מהותנו כנשים היא הפוריות שלנו?"

גיל המעבר אצל האשה מסמל את תום תקופת הפוריות. אבל האם בכך מסתיים תפקידה וייעודה של האשה? שרה אמנו היא דוגמה לאדם שלא הפסיק להיות פורה, גם אחרי שלא יכל להביא עוד ילדים

חדשות כיפה מיכל גרינשטיין 12/11/17 11:20 כג בחשון התשעח

"האם כל מהותנו כנשים היא הפוריות שלנו?"
גיל המעבר, צילום: shutterstock

עוד שבוע נגמר וכמה שאני אוהבת את השבתות שבהם קוראים בחומש בראשית.      
אני מרגישה שהם מחדדים ומדייקים בי את הנקודה הנשית, האימהית, אותה נקודה שניטעה בי מאמהותינו הקדושות וכמה עבודה ולמידה יש לעשות כדי לחשוף את אותה הנקודה שתהפוך לאור גדול.

שרה אמנו, האמא הראשונה, אם האמהות היהודיות כולן, הולכת לעולמה. אבל,  לפרשה קוראים חיי שרה, איך יכול להיות? כן, ידוע לכולנו שהחיים והמוות הם מעין הרמוניה של המציאות הלא מתוקנת שאנו חיים בה, ובכל זאת פה קרויה הפרשה על שם חיי הנפטרת בה. זה לא סתמי: שרה היתה הראשונה שלא נפטרה מזקנה אלא מצער. שרה היתה הראשונה שגילתה לעולם את מה שכולם מדברים עליו היום: יש קשר בין הגוף לנפש ויותר מכך. שרה גילתה לנו שרחמה של אישה הוא מרכז חיותה גם כשהיא כבר לא יכולה להוליד ילדים.        

את שרה ליוו בדרכה האחרונה המונים, ולא בגלל שהיתה כל כך יפה (כמובן שאין לזלזל בזה אך זה נושא אחר), אלא שלמרות עקרותה ארוכת השנים היא לא נתנה לרחמה למות והולידה מתוכה כוחות חיים עצומים. כוחות שהולידו המוני נשמות שיכירו בה' ובגדלותו. ולא, היא לא ילדה אותן פיזית אבל כמות האנשים שבאו ללוותה בדרכה האחרונה מוכיחה כמה אפשר ללדת גם כשרחמה סגורה להולדה פיזית.

לא אחת אני שומעת מנשים "זהו, הנשיות שלי עוד מעט ונגמרת" או "איך אני לא רוצה שתסתיים לי הפוריות, נראה לי שארגיש שסיימתי את תפקידי" ועוד כאלה ביטויים. ואני שואלת אותן: האם כל מהותנו כנשים היא הפוריות שלנו? בדרך כלל ישנה שתיקה או שיענו לי: "בגדול כן!"  

אז הרשו לי לחדש לכן: לא נכון! אמנם השחלות מתרוקנות מהביציות, אבל תפקידן של השחלות הוא לא רק לשמש שק לביציות אלא יש להן מגוון תפקידים והן ממשיכות לפעול ולהפריש הורמונים גם כשהווסת נפסקת. כמובן שכמות ההורמונים יורדת כי אין כבר צורך בכמות ההורמונים הרבה הנדרשת לרביה, אך שחלות תקינות ממשיכות להפריש הורמונים. 

גיל המעבר כשמו כן הוא מעביר אותנו מהתקופה שיועדה להולדת ילדים אל עבר השלב שבו הגוף והנפש יכולים להתפנות לדברים נוספים וחדשים, לשנות סדרי עדיפויות.  זוהי תקופה של שינויים פיזיים ונפשיים, אך אם תתחברי למקור בתוכך שהיה מסוגל להעניק חיים עד כה תצליחי גם בתקופה זו ללדת כוחות חדשים וגם לקבל בחזרה.        

אחרי מותה של שרה מגיעה רבקה, ולמרות שלא הכירה את שרה היא ממשיכה את דרכה. חיי שרה ממשיכים עד ימינו בתוך כל אחת ואחת מאיתנו: "אלו הם חיי שרה". 

 

מיכל גרינשטיין מנחת שיטת המודעות לפוריות ומנחה סדנאות למיניות בריאה במעגלי החיים הנשיים בקדושה. Binathaisha1@gmail.com
ניתן להזמין שיחות וסדנאות במגוון נושאים הקשורים במעגלי החיים הנשיים בקדושה

לטורים הקודמים
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן