האטרקציות שיעשו לכם חג מושלם עם הילדים

חנוכה בפתח והילדים במתח - הכנו עבורכם מקבץ אטרקציות לילדים בימי החנוכה, שגם ההורים יהנו מהן מאוד: קרקס, שמורת טבע, הצגות ילדים, מוזיאונים ועוד. חג שמח!

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/17 16:01 כב בכסלו התשעח

האטרקציות שיעשו לכם חג מושלם עם הילדים
פארק יטבתה , צילום: יח"צ

פארק תמנע - מוציאים אוצרות עם רשות העתיקות

פארק תמנע ורשות העתיקות מקיימים בחנוכה פעילות חווייתית לכל המשפחה ומזמינים את הקהל הרחב להפוך לארכיאולוגים אמתיים ליום אחד.

הפעילות תתקיים בין השעות 10:00 - 15:00.

היום הקסום ייפתח במיצג מרהיב במרכז החוויתי החדש, בו ייצאו המבקרים למסע בזמן אל תור הזהב של ממלכת הנחושת. לאחר מכן יצטרפו האורחים אל צוות הארכיאולוגים של מרחב דרום ברשות העתיקות, וביחד יחפרו, ינפו, יתעדו וימיינו את הממצאים, שעדיין מסתתרים במכרות הנחושת העתיקים בעולם.

עמודי שלמה - תמנע

עמודי שלמה - תמנע צילום: יח"צ

משלחת של ארכיאולוגים מרשות העתיקות יגיעו לפארק תמנע וילמדו את המשפחות המטיילות כיצד חופרים אוצרות עתיקים מתוך האדמה ומוצאים אוצרות שקבורים תחת החול מעל 3,000 שנים. האורחים יחשפו לשרידי תנורים קדומים ששימשו להתכה של מטילי נחושת, סיגי נחושת, חרסים, חרוזים, מכתשי אבן ועוד. בחפירות בשנה שעברה התגלו חרוזים, פיסת בד שזורה בחרוזים ועוד.

באזור אגם הפארק היפהפה יוכלו המבקרים למלא בקבוקים בחול צבעוני וליהנות מסדנאות יצירה ופעילויות לילדים בנושא חנוכה, שייט בסירות פדלים, רכיבה על אופניים, ביקור באוהל מועד המשוחזר וליהנות מארוחת מלכים במסעדת חאן שלמה המלך.

בערבים יתקיימו (בתשלום נוסף) סיורי עששיות אל הפטריה, עמודי שלמה, מקדש האלה המסתורית חתח'ור, ואגם תמנע. הסיור יערך בתאורה עוצרת נשימה ומשחק מהפנט של אורות וצללים על צוקי ההרים.

בסוף היום ניתן ללון באתר הקמפינג למשפחות שמשיק פארק תמנע. אתר הקמפינג מציע אלטרנטיבה זולה לאפשרויות הלינה באילת, בצד חוויה של שהייה בחיק הטבע ובילוי משפחתי בצל נופי בראשית עם חלון גיאולוגי לנופים מפוסלים בידי הטבע כפי שיש רק לבקעת תמנע להציע.

המחיר לפעילות יום 49 ₪ לאדם (מגיל 3). כל יום בשעה 15:30 יחל סיור עששיות. מחיר 59 ₪ לאדם (מגיל 3).

מחירי לינת הקמפינג 55 ש"ח, מחירים מיוחדים לוילה קמפ וחדרי אירוח.

להזמנות: באתר או בטלפון 08-6316756

סיור עששיות בפארק תמנע

סיור עששיות בפארק תמנע צילום: יח"צ

חנוכה במוזיאון ישראל – הכניסה לילדים חינם

בחנוכה הקרוב מוזיאון ישראל מזמין את ילדי ישראל להיכנס למוזיאון ללא תשלום.

תערוכת הענק של האמן הבינ"ל איי וייוויי, תערוכת "כלבים וחתולים" לכל המשפחה, כתב חידה ועוד

ובמיוחד לחג האורות: מופע חדש של קבוצת "פירומניה" המשלב תאטרון, קרקס, אשליות וקסמים:

המופע יערך בימים ב'-ד', 20-18 בדצמבר בשעות 11.00, 12.30, 14.00. מחיר הכרטיס - מבוגר 65 ש"ח כולל כניסה למוזיאון, ילד ומנוי 47 ש"ח.

חנוכיה במוזיאון ישראל

חנוכיה במוזיאון ישראל צילום: יח"צ

במהלך החג יפעיל המוזיאון מדי יום גם תכנית יצירה לילדים ברוח החג:

סדנאות אמנות בעקבות האור - ימים א'-ד', 20-17  בדצמבר  בשעות 15:00-10:00, מחיר 15 ₪

סדנת המחזור - יצירת חנוכיית כלב או חתול ממגוון חומרים - ימים א-ד, 17-20 בדצמבר בשעות 15:00-10:00 , מחיר 15 ₪.

חברים בחורף – תאטרון בובות על פי סיפור של האחים גרים עם ענת גייגר-שבתאי - ימים א-ד, 17-20 בדצמבר בשעות 12:00, 17:00

בחג החנוכה, הילדים והוריהם מוזמנים לצפות בתערוכת הענק של האמן הבינ"ל איי וייוויי. עד כה מאז פתיחתה הגיעו למוזיאון יותר מ-400,000 מבקרים והיא נחשבת לאחת מתערוכות האמנות המצליחות ביותר בישראל. זו תהיה ההזדמנות האחרונה ליהנות מהתערוכה בחינם שכן היא תינעל בתחילת חודש מארס.

חוויה פותחת מחשבה במוזיאון הילדים

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון הוא מתחם פעילויות ייחודי  לילדים מגילאי שנתיים וחצי ועד מבוגרים. כולם ימצאו בו עניין רב, הנאה ותוכן מרתק. מסלולי הילדים מחולקים למספר קבוצות גיל. מאז פתיחתו בשנת 2001 פקדו אותו יותר מ-3 מיליון מבקרים מכל רחבי הארץ.

המוזיאון נמנה עם כ-100 המוזיאונים היחידים בעולם המוקדשים לעולמו של הילד, והוא היחיד מסוגו בארץ ואולי בעולם העוסק בפיתוח האינטליגנציה הרגשית. התפיסה העומדת מאחורי מסלולי הפעילות לילדים היא שבילד הפעיל בסביבה, שבה הוא משמש חלק מסיפור מתמשך, מתרחשים  לצד החוויה וההנאה גם תהליכי למידה והטמעת מושגים חדשים. 

מוזיאון הילדים בחולון

מוזיאון הילדים בחולון צילום: יח"צ

לצד מסלולי הילדים מציע המוזיאון מגוון תערוכות מרתקות העוסקות בקבלת השונה ובהעצמה:

"דיאלוג עם הזמן" – בסימן 70 שנה למדינה  (למבוגרים וילדים מעל גיל 10): מסלול העוסק בשיח הבין-דורי ומודרך על ידי מדריכים צעירים ונמרצים בגילאי 70 עד 85.

 "דיאלוג בחשכה" - (למבוגרים ולילדים מעל גיל 9): מסלול שכולו בחשכה מוחלטת ומודרך על ידי מדריכים עיוורים וכבדי ראייה.

"הזמנה לשקט" - (למבוגרים ולילדים מעל גיל 9): פעילות העוסקת בתקשורת ומודרכת על ידי מדריכים חירשים וכבדי שמיעה.

מוזיאון הילדים נמצא במתחם "פארק פרס" בחולון.  הכניסה היא מרחוב ירושלים (חניית היכל הספורט החדש)

כל הסיורים מודרכים ולכן חובה לתאם את הביקור מראש (ניתן ומומלץ לתאם באמצעות אתר האינטרנט של המוזיאון או בטל' 03-6503000)

מוזיאון הילדים בחולון

מוזיאון הילדים בחולון צילום: יח"צ

קרקס פלורנטין מציג בחנוכה: "קרקס אמריקה"

 

קרקס פלורנטין משתייך לז'אנר הנקרא "קרקס מודרני"- קרקס ללא בעלי חיים, שאומני הקרקס שלו הם ליבת הקרקס, והם מומחים באומנויות השונות: אקרובטיקה אווירית, להטוטי אש, הליכה על חבל, טרמפולינה, ריחוף על גלגל ענק, עמידה על הידיים, נסיעה על חד אופן, ביצוע תרגילי גמישות מסובכים וג'אגלינג. 

בחג החנוכה קרקס פלורנטין מזמין את הקהל הרחב לחגוג בחוויית קרקס אמריקאית מופלאה לכל המשפחה, ולהצטרף למסע קרקסי ייחודי ברחבי ארצות הברית, במופע "קרקס אמריקה".

המופע כולל מגוון קטעי קרקס עוצרי נשימה, אפקטים, תפאורת וידאו מתחלפת על גבי קיר פנסי לדים עצום, ועשרות אומנים מהארץ ומהעולם, המככבים במופע סוחף, קצבי ואינטראקטיבי, אשר מציע לקהל אפשרות לקחת חלק בקסם ולהשתתף במסע. כל זה באוהל קרקס מפואר וממוזג במתחם הכפר הירוק ובלייב פארק ראשל"צ.

המסע מתחיל ברחובות ניו יורק הסוערים, ממשיך אל המדבר הגדול באריזונה המסוכנת, ומשם יטוסו הצופים אל הירח עם נאס"א ובחזרה עד למשחק כדורסל של נבחרת ה- N.B.A. נבקר בהוליווד עיר הסרטים הנוצצת ונקפוץ אל החופים הקסומים של קליפורניה.

 

9-26.12.2017, במתחם הכפר הירוק ובלייב פארק ראשל"צ, אורך המופע: תשעים דקות כולל הפסקה.

מחיר כרטיס 49 ₪' מחיר כרטיס משפחתי 189 ₪ (4 נפשות )

החנייה חינם. לפרטים והזמנת כרטיסים: * 9080 / 03-7626666 או באתר

קרקס פלורנטין

קרקס פלורנטין צילום: יח"צ

פונדק יטבתה – חווית אירוח בטעמים ישראלים ומתחם תיירות חדש

פונדק יטבתה הוא סוג של אהבה ראשונה וגם הזדמנות להיזכר בטעם של ילדות ישראלית. ומעכשיו זה הרבה יותר מפונדק. בדרך לאילת עושים אתנחתא, רגע לפני החופשה במלון וגם אחרי, לצד מסעדה בשרית וחלבית כשרה וחנות נוחות, פארק יטבתה מציע לכם מגוון של פעילויות תוכן. 

במתחם החוויתי בפארק יטבתה תוכלו לחוות את סיפורו של קיבוץ יטבתה והחוויה הייחודית של מדבר הערבה, בארבעה עולמות תוכן, בתוך ארבעה מבנים כיפיים וייחודיים: קיבוץ ומחלבה, עולם המדבר, אנרגיה מתחדשת ורפת. 

קיבוץ ומחלבה 

המתחם הראשון במסע לוקח את המבקר אחורה בזמן להיסטוריה של הרפת, המחלבות וקיבוץ יטבתה. איך הפכה המחלבה הקטנה בערבה לאחת המחלבות המובילות במשק הישראלי. לאחד המותגים האהובים ביותר. סיפור סינדרלה הכובש של מחלבת יטבתה מוצג במיצג חוויתי מסעיר של מחלבת יטבתה 

 

עולם המדבר 

רק מי שעלה על ג'יפ ונתן לו להוביל אותו אל קרבי נופי המדבר, יודע מהי נסיעה מסעירה אמיתית וחוויה חרוטה בליבו לכל החיים. תוסיפו לוח משחק בארגז חול ותקבלו עוד משהו שפשוט אסור לפספס 

 

אנרגיה מתחדשת 

מהי אנרגיה מתחדשת ולמה בכלל צריך לחדש אותה. מעטים הילדים שיידעו להשיב על השאלות ומעטים עוד יותר הם ההורים. כל התשובות לכל השאלות על אודות אנרגיה מתחדשת, במתקני משחק וטכנולוגיה מתקדמת, מחכות לכם בשילוב חוויה ולמידה 

 

רפת יטבתה 

מתי פעם אחרונה יצא לכם להכיר מקרוב פרה, אזה הנה, הפעם צוללים אל תוך העולם הסודי של טעם יטבתה ונפגשים מקרוב עם הפרות שלנו במשחקי חליבה ועוד 

 

בנוסף, יוכלו המבקרים בפארק יטבתה להשתתף בסדנאות גלידת יטבתה "עם חלב יטבתה כבר בפנים", להכיר את תהליך הייצור המרקמים והמרכיבים ולהתמוגג על גלידה טעימה, ללא משפרי טעם וללא חומרים משמרים. 

 

מומלץ למשפחות עם ילדים בגילאי 5-15 

 

אז הניעו את הרכב, העמיסו את המשפחה וסעו להתוודע לעולמות חדשים....

שעות פעילות הפונדק: א-ה 07:00-23:00, שישי: 07:00-17:00

שעות פעילות הפארק:  א-ה בשעות 10:00-16:00, להדרכות: 08-6356346. (התשלום מגיל 3). 

ניתן להתרשם באתר, או בפייסבוק.

פונדק יטבתה

פונדק יטבתה צילום: יח"צ

עשור לפסטיבל חנוכה להצגות ילדים - חגיגת תאטרון לילדים ולכל המשפחה מבית היוצר של תאטרון אורנה פורת

תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער מקיים זו השנה העשירית את פסטיבל חנוכה להצגות ילדים ויעלה 23 הצגות שונות לגילאי שנה עד 12, בין ה- 20-14 בדצמבר בתאטרון גבעתיים. הפסטיבל מהווה מוקד משיכה לכל מי שרוצה להעניק לילדו חוויה תרבותית מהנה, איכותית ובלתי נשכחת. ההצגות משלבות מוסיקה ומחול, כתובות ומבוימות על ידי טובי היוצרים בתחום הצגות הילדים בארץ. 

במסגרת הפסטיבל תעלה בבכורה ההצגה 'רובין הוד', בבימויה של צביה הוברמן ובכיכובו של גל אמיתי. הצגה מוזיקלית רבת משתתפים בהשראת האגדה האנגלית הידועה, לגילאי 12-6. 

תאטרון אורנה פורת

תאטרון אורנה פורת צילום: יח"צ

בין הצגות הפסטיבל: מולאן, טרופותי, אי המטמון, שרלוק הולמס, זהבה ושלושת הדובים, אלאדין ומנורת הקסמים, פרצוף חמוץ, מחסן השטוזים של דתיה ועוד.

בנוסף למגוון ההצגות הרחב, ייהנו באי הפסטיבל מהפנינג ופעילויות לכל המשפחה, עמדות יצירה, דוכני משחקים והפתעות נוספות. עבור הקטנטנים יוקם מתחם פשוש, המיועד כולו לפעוטות, הכולל מתקנים ופעילויות ייחודיות וכן הצגות ייעודיות לגילאי שנה עד שנתיים וחצי- 'צוציקים', 'תיאטרון פצפון'  והצגה אורחת 'בלונים'. 

כרטיסים ברכישה מוקדמת בטל: 03-5111444 שלוחה 9 או באתר התאטרון.

מחיר כרטיס 40-90 ₪, מחירים מיוחדים לוועדי עובדים וקבוצות, 1+1 למחזיקי כרטיס אשראי של ישראכרט.

תאטרון אורנה פורת

תאטרון אורנה פורת צילום: יח"צ

תאטרון פסיק מציג: אורות חנוכה בפסיק - מגוון הצגות לכל המשפחה

בואו לחגוג  בפסטיבל חנוכה שכולו מוקדש לילדים.

מגוון הצגות ילדים ב-20 ש"ח בלבד! מבית היוצר של תאטרון פסיק והצגות נוספות בבכורה עולמית- ממלכת בועות סבון, המכשפה שלא רצתה להיות מכשפה, כיפה אדומה ועוד.. 

ההצגות מתקיימות בין התאריכים 12.12.17-18.12.17 לאורך כל היום.

 

תאטרון פסיק ממוקם בבית מזיא לתאטרון, ירושלים, וחזונו: לפתח את ירושלים להיות מרכז התרבות העולמי הטוב ביותר. השורשים ההיסטוריים העמוקים של העיר וההשפעות הרב תרבותיות בה מספקים מקור השראה מגרה ובימה אינטלקטואלית להתפתחות אמנותית, המהווים מקור משיכה לעיר לשוחרי האמנות.

תאטרון פסיק

תאטרון פסיק צילום: יח"צ

 

רפרטואר התיאטרון כולל הצגות של יצירות מופת הבנויות ומבוצעות על פי אמות מידה מקצועיות ואמנותיות גבוהות. הצגות התאטרון מועלות בירושלים, ברחבי הארץ ובחו"ל בהיכלי תרבות, מוסדות חינוך, מוסדות קהילה ופסטיבלים בארץ וברחבי העולם. ההצגות פתוחות לקהל עפ"י לוח הצגות וכן ניתנות להזמנה לקבוצות.

בין ההפקות האחרונות של התיאטרון:

אדיפוס המלך (מאת סופוקלס), מחכים לגודו (מאת סמואל בקט), צמר (מאת ווילאם מסטרוסימונה), הימים של עאדל (מאת אורי ניצן), ליצני החצר (ע"פ סיפרו של אביגדור דגן ,עיבוד אורי ניצן), נסיך הצללים (ע"פ "בן החמאס" מוסעב חסן)  התאומות (מאת עוזי ביטון), הקומדיה הירושלמית (מאת  עוזי ביטון והשחקנים), הרופא בעל כורחו (מאת מולייר) ועוד.

תאטרון פסיק

תאטרון פסיק צילום: יח"צ

בשורה לתושבי ירושלים: אירועי חנוכה בשכונות ובמינהלים הקהילתיים

ביוזמת מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים משה ליאון וסגנית ראש העיר חגית משה, יתקיימו הופעות של מיטב אמני ישראל בתוך השכונות בירושלים, וזאת לרגל אירועי חג החנוכה.

ההופעות שיתקיימו: רותם אבוהב (13/12, הר חומה; 19/12, תלפ"ז), חנן בן ארי (20/12, פסגת זאב), יהונתן רזאל (30/12, הרובע היהודי), אריאל זילבר (21/12, גוננים), יווני טברנה (12/12, יובלים), אהרון רזאל (18/12, נווה יעקב), הרכב תחריר - יגל הרוש ואנסמבל (16/12, ק. מנחם - גוננים), נטע אלקיים (12/12, גינות העיר), דניאל אסייג, צמד שיניים (14/12, בית הכרם), מחזמר אורנה פורת (17/12, בקעה), הצגה טוביה וחבורת 366 (13/12, רמות; 19/12, 16/12, גבעת שאול- מיתרים; 19/12, גבעת מרדכי - מיתרים), אמיל איינבנדר, יוסי לב (18/12, גילה), להקת רבע לאפריקה, מלבי טרופיקל (13/12, לב העיר), להקת פרחי ירושלים (16/12, הר נוף), תאטרון נקודה טובה (14/12, 19/12, פת).

אריאל זילבר

אריאל זילבר צילום: יח"צ

לאורך ימי החג יתקיימו מופעים ופעילויות נוספות בשכונות.

המהלך אותו ממשיכים להוביל משה ליאון וחגית משה, בברכת ראש העיר ברקת, נובע מתוך כוונה ורצון להמשיך להביא בפני התושבים בשכונות את אירועי התרבות הגדולים, ולא לקיימם רק במרכז העיר. על מנת למצוא תקציבים לאירועים בסדר גודל שכזה ולרגל חג החנוכה, פנו חגית וליאון למשרד החינוך וכך נמשך שיתוף הפעולה המיוחד בין עיריית ירושלים לבין משרד החינוך במטרה לקיים אירועים משמעותיים וגדולים בשכונות.

משה ליאון: ״כפי שדאגנו לאירועי תרבות משמעותיים ואיכותיים לרגל אירועי חגיגות 50 השנים לאיחוד העיר ולאור הצלחתם הרבה, החלטנו לעשות את המירב בשביל להמשיך ולהביא לשכונות, שחלקן בסדר גודל של ערים קטנות בישראל, אירועי תרבות ברמה הגבוהה ביותר. ישנה חשיבות רבה שהתושבים יוכלו להנות מאירועים אלו בשכונות ולא יצטרכו להגיע עבורם למרכז העיר. לשם כך ולרגל אירועי חג החנוכה, פעלנו להמשך וקידום שיתוף הפעולה בין עיריית ירושלים ומשרד החינוך בנושא. אני שמח מאוד שהצלחנו שוב לדאוג לתושבי ירושלים ולהביא הופעות, הצגות ופעילויות רבות לשכונות העיר. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לראש העיר מר ניר ברקת על התמיכה והסיוע״.

סגנית רה"ע, חגית משה: "כהמשך ישיר להצלחה של 16 מופעי סוף הקיץ שקיימנו בשכונות העיר, יזמנו את פסטיבל "חנוכה עד הבית" להנגשת מופעי תרבות איכותיים לרווחת תושבי השכונות. הנגשת התרבות בשכונות הינה אבן יסוד בפעילותי הציבורית ואמשיך לפעול ככל יכולתי על פי עיקרון זה, במגוון השירותים העירוניים.

אני מבקשת להודות לראש העיר ניר ברקת, שתומך ומסייע לפעילות זו."

חנן בן ארי

חנן בן אריצילום: Yossi Zeliger/FLASH90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן