ב"שמחה לחיים" - כל יום הוא יום מעשים טובים

מיזם "שמחה לחיים" מבית "מרפא לחיים" מעניק ליווי של חונך לילדים בסיכון ולילדים יתומים שאיבדו את הוריהם בתאונה או מחלה. שוחחנו עם רעות רוזנברג  - רכזת ארצית בעמותה ומי שהייתה חונכת בגרעין הראשון בעיר בית שמש.

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/18 10:43 כו באדר התשעח

ב"שמחה לחיים" - כל יום הוא יום מעשים טובים
מרפא לחיים, צילום: דוברות מרפא לחיים

יש ארגונים ועמותת שעבורם "יום המעשים הטובים" נמשך כל ימות השנה. מיזם "שמחה לחיים" מבית "מרפא לחיים" הוא כזה בדיוק. המיזם מעניק ליווי של חונך לילדים בסיכון ולילדים יתומים שאיבדו את הוריהם בתאונה או מחלה. החונך משמש למעשה כ"אח בוגר" ומסייע לחניך בהתמודדות עם השכול תוך מתן כלים, תמיכה וחוויות נעימות שיסייעו לו בהסתגלות למציאות השונה והכואבת שנכפתה עליו. השניים נפגשים פעמיים בשבוע למשחק, עזרה בלימודים, וכמובן שיחות מלב אל לב. 

"בחרנו לעסוק בזה כי גילינו שיש ואקום עצום, ושהמון ילדים יתומים שהוריהם לא נהרגו בפעולות איבה, אין מי שילווה אותם, לכן ראינו צורך גדול להיכנס לתחום הזה. לפי הנתונים שיש לנו הרבה מהילדים סובלים מחוסר ביטחון עצמי, ירידה בלימודים, ויש לא מעט שסובלים גם בפן הנפשי, והמטרה שלנו דרך המתנדבים המסורים לתת מענה ולשים לב לכל אותן נקודות". אומרת רעות רוזנברג  - רכזת ארצית בעמותה ומי שהייתה חונכת בגרעין הראשון של "שמחה לחיים" בעיר בית שמש.

"אופי הפעילות היא גם אישית וגם קבוצתית בשיתוף עם בתי הספר של התלמידים, יש ליווי של היועצת החינוכית בכל בית ספר וכמובן המורים וכמובן בני המשפחה הבוגרים. הפעילות היא חווייתית ומהנה בכל השנה, ובחגי תשרי, חנוכה, פורים, יום העצמאות ול"ג בעומר יש אירועים גדולים ומושקעים לכל ילדי הגרעין. כיום המיזם פועל בשני מוקדים בעיר בית שמש, בירושלים -  בהר חומה ובפסגת זאב ובקריית ארבע".

מרפא לחיים

מרפא לחייםצילום: דוברות מרפא לחיים

מרפא לחיים

מרפא לחייםצילום: דוברות מרפא לחיים

מרפא לחיים

מרפא לחייםצילום: דוברות מרפא לחיים

יש סיפור שנגע בך במיוחד?

"זכיתי ללוות השנה ילדה שאיבדה את אימה בפתאומיות, המשבר היה גדול, האם הייתה מסורה מאוד והילדה עברה משבר קשה. וממש ראיתי והרגשתי עד כמה החונכות מסייעת לה להתגבר על האובדן והקשיים - ובאמת לצמוח מהם. עבורי זו הייתה הזדמנות מיוחדת להרגיש משמעותית, לתת מעצמי עבור מישהו אחר ולהתרגש מהחיוך והחיבוק המיוחדים של המתוקה הזו בכל פגישה מחדש".

אם גם אתם רוצים לקחת חלק בפעילות המיזם או לתרום למען קידומו, ניתן לפנות ליצור קשר באמצעות דף הפייסבוק של העמותה: "מרפא לחיים - קרן ישעי" או דרך אתר האינטרנט.


.