בשורה להורים לפעוטות: יש תחליף לג'ימבורי!

הבשורה הטובה: יש תחליף. הבשורה הרעה: הוא רק בתל אביב. כחלק מחשיפתו לציבור של מיזם חדש, אשר מטרתו הפיכת העיר לידידותית יותר לפעוטות, הקימה עיריית תל אביב מתחם ענק בכיכר רבין המכיל את כל החידושים העירוניים בתחום, ואשר יוטמעו בהמשך בכל רחבי העיר. אתם מוזמנים להגיע ולהינות עם הפעוטות ביומיים הקרובים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/18 12:28 א בסיון התשעח

בשורה להורים לפעוטות: יש תחליף לג'ימבורי!
צילום: shutterstock

95 סנטימטרים, זה הגובה הממוצע של ילדים בני 3 וזו גם ההשראה למיזם העירוני החדש של העיר תל-אביב-יפו "URBAN 95". העירייה מצטרפת לרשת ערים בינלאומית הפועלת ביוזמת קרן ברנרד ון ליר. בין החברות ברשת, אמסטרדם, סאו פאולו ואיסטנבול. תל-אביב-יפו היא העיר הראשונה בישראל המשתתפת בתכנית.

היום (ג') יוצגו לציבור חידושים שמטמיעה העירייה במרחב הציבורי במיצג שיוקם בכיכר רבין תחת הכותרת "משחקים בעיר- כיכר רבין מארחת את הגיל הרך". המיצג יתקיים  בתאריכים 15-17 במאי בשעות 19:30-16:30

המיצג יכלול: ארגזי חול חדשניים שניתן לסגור בתום הפעילות, קוביות דמיון המבוססות על מחקר בינלאומי ומאפשרות לילדים לשחק ולעשות שימוש נרחב בדמיון דבר התורם באופן משמעותי להתפתחות המוח בגילאים הללו. "המחסן של מישה", המאפשר להורים וילדים להשאיל צעצועים, דליים, בימבות ומשחקים נוספים במרחב הציבורי מבלי לסחוב ציוד מהבית, משחקי רצפה, היכרות עם "המשחקיסטים" – מאמני משחק לגיל הרך שמנחים את ההורים כיצד לשחק עם הילדים בצורה שתורמת להתפתחותם.

המיצג הוא חלק ממגמה עירונית שמטרתה לעודד ריבוי הזדמנויות למשחק התורמות להתפתחות הילד בסביבה העירונית. האלמנטים שיוצגו בכיכר יוטמעו בהמשך בכל רחבי העיר.

התכנית מתוכננת ומתוקצבת ל- 3 שנים ופועלת בעירייה מזה כשנה. במסגרתה עוסקת העירייה בתכנון, פיתוח וקידום פעולות אופרטיביות שמטרתן להפוך את העיר לידידותית יותר עבור ילדים עד גיל 3 והוריהם באמצעות יצירת תשתית עירונית מותאמת, בניית סל שירותים איכותי ובר השגה שיוטמע במרכזים הקהילתיים בעיר, פיתוח מודלים לגינות הציבוריות כולל הזדמנויות למשחק בסביבה עירונית שמחזקות את התקשורת בין הילד להורה.

המתחם בכיכר רבין

המתחם בכיכר רביןצילום: ברק ברינקר