אחרי האסון ביישוב: באבני חפץ מונעים שכחת ילדים ברכב על ידי טכנולוגיה מתקדמת

לפני כחודש נהרגה ילדה שהושארה ברכב הוריה למשך שעות ארוכות עד למותה. בימים אלו, הותקן במעון באבני חפץ טאבלט עם אפליקציה שאמורה למנוע שכחת ילדים ברכב. התגובות משבחות וההורים מרוצים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 18/06/17 12:59 כד בסיון התשעז

אחרי האסון ביישוב: באבני חפץ מונעים שכחת ילדים ברכב על ידי טכנולוגיה מתקדמת
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90 גרשון אלינסטון

לאחרונה הותקן במעון בישוב אבני חפץ, טאבלט עם אפליקציה העוקבת אחר הגעת הילדים למעון מתוך מטרה למנוע שכחת ילדים ברכב. במעון יש שלוש קבוצות גיל, מגילאי שלושה חודשים ועד שלוש שנים.

האפליקציה פשוטה וקלה לתפעול: ההורה שמביא את הילד בבוקר למעון, מסמן בטאבלט שהילד הגיע. אם עד 8:30 לא התקבל דיווח שהילד הגיע למעון, האפליקציה שולחת סמס לאחד ההורים עם בקשה לסמן: האם היום הילד בחופש? האם הוא מאחר או האם הוא חולה? ההורה מסמן חזרה בסמס והאפליקציה מתעדכנת. במידה וההורה סימן את האופציה של איחור, אבל עד 9:00 הילד עדיין לא הגיע לגן, מתקשרת פקידה להורים להבין למה הילד לא הגיע עדיין. בשעה 10:00 מנהלת המעון מקבלת דיווח מי חסר, מאחר או חולה בכל קבוצה.

הטאבלט לרישום הגעת הילדים

הטאבלט לרישום הגעת הילדיםצילום: רחל כראדי

במאי האחרון ארע אסון בישוב בו נפטרה פעוטה לאחר שנשכחה ברכב ולא הובאה למשפחתון. רחל כראדי, מנהלת המעון: "לפני חמש שנים עלה רעיון לאפליקציה במועצה אבל זה לא יושם. לאחר האסון שקרה לנו בישוב, פניתי לארגון 'בטרם לבטיחות ילדים', שם הציעו לי ארבע אפליקציות שונות המיועדות למניעת שכחת ילדים ברכב, מתוכן שתיים נראו לי מתאימות. דיברתי עם החברות אישית והחלטתי על 'מוגנים בגנים' שעולה לנו 250 ש"ח בחודש כולל ההתקנה והשרות".

רחל מוסיפה: "אנחנו בתהליך קליטה של זוגות צעירים לישוב וחשוב לי להדגיש שאנחנו מפעילים את כל המשאבים הטכנולוגיים שיכולים לסייע לביטחון הילדים. אני מרגישה שעשינו עוד צעד למען המטרה החשובה הזו".

מה התגובות שקיבלתם?

"שלחנו במייל להורים הודעה על התקנת האפליקציה ומיד קיבלנו תגובות מאוד טובות ומחמאות על החשיבה המבורכת. כבר ביום השני של הטאבלט במעון, ההורים ומנהלות מעונות מכל הארץ התקשרו ורצו לשמוע פרטים. אני מאוד ממליצה".

הטאבלט לרישום הגעת הילדים

הטאבלט לרישום הגעת הילדיםצילום: רחל כראדי