ארוחת עשר: ממש, אבל ממש לא מה שחשבתם

כולנו מכירים את זה: מגרדים את עצמנו מהמיטה, מוציאים את הפיתות מההקפאה ומתמודדים עם הדרישות של הילדים. אז מה לשים לכם בפיתה?

חדשות כיפה משה נא-אור 22/10/17 14:55 ב בחשון התשעח

ארוחת עשר: ממש, אבל ממש לא מה שחשבתם
אב ל-6 וכלב

לפעמים אני מוצא את עצמי תוך כדי שיחה אומר לנוות ביתי: "כמו שאמא שלי תמיד אומרת" וממשיך לאיזה ציטוט מפורסם. עוד עשרים, אולי שלושים  שנים, כשילדי היקרים ירצו לצטט אותי, אני די בטוח מה הם יאמרו, ולא, זה לא יהיה איזה פנינת חכמה, לא משפט ביידיש או פתגם בלדינו. זה פשוט יהיה "מה אתה רוצה בפיתה?" אני כבר רואה את מספר 1 אומר לנכדי היקר: "וכמו שאבא שלי אומר 'מה אתה רוצה בפיתה'?" והוא מתמלא בנחת מעצמו שהוא זוכר משהו מאבא.

כל בוקר אותו סיפור מההתחלה: ארבעה ילדים צריכים ארוחת עשר, בכל בוקר לפחות 4 פיתות, אחת כמובן נטולת גלוטן, וכל בוקר אותה השאלה: מה את/ה רוצה בפיתה. כן, אני מכיר את שיטתה המופלאה אם כי המעט כפייתית של מרלין: להכין פעם בחצי שנה כריכים לכל הילדים ולהקפיא. זו אחת משיטות הפלא שאתה מבין שהן שייכות לעולם אחר. עולם בו סופרמן יודע לעוף, ספיידרמן קופץ מגגות ואורן חזן עושה סלפי עם טראמפ. בכל אופן כבודה של הקוסמת במקומו מונח ואני כל בוקר מוציא 4 פיתות מהפריזר. האמת שאצל מספר 4 זה לפעמים לחמניות נטולות גלוטן או לחם נטול גלוטן אבל העיקרון זהה. 

הטוסטר, שבכל בית נורמלי משמש כמכשיר להכנת טוסטים משגעים ומפנקים, משמש בביתנו הקט כמכשיר הפשרה מהיר (אין מיקרו בעקרון). לאחרונה שדרגנו לדגם ממש כבד גדול ומשוכלל, שמאפשר להפשיר 3 וחצי פיתות בו זמנית. אני בהתאמה שיניתי את השעון המעורר ל 6:45 במקום  6:30.

אז מה את/ה רוצה בפיתה? בדרך כלל זה יהיה ממרח שוקולד, לפעמים ריבה. מספר 3 מחבבת חמאה, אבל אני הכי אוהב שהם מאתגרים אותי ואז אני מתחיל לשמוע חביתה, חביתה עם בצל, טונה וביצה קשה, חביתה וגבינה לבנה, גבינה צהובה ו"תעשה מזה טוסט, אבא, טוב"? לפעמים מספר 2 עף על עצמו ומבקש פיתה גם לארוחת בוקר ולשם הגיוון זה יהיה: "ממרח שוקולד ותעשה מזה טוסט, טוב אבא"? (נעבעך אסור לו גבינה צהובה).

לא "בוקר טוב", לא "איך ישנת"?, לא "חלמתם חלומות טובים"? רק "מה אתם רוצים בפיתה". שני הצדדים נהנים מהמחול המשותף, מהתקווה להפתעה, מהחשש שאולי לא יהיו פיתות בפריזר ונלך לבקש מהשכנים. המון אפשרויות יכולות לצמוח משאלה תמימה בתחילתו של יום.
ואני מייחל ליום בו אני אשמע: "בפיתה? רק שווארמה אבא"! 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן