"אני הכי אוהבת בהתנדבות את הגיוון המתמיד. בכנסת תמיד קורים דברים חדשים"

שיר מתנדבת בשירות הלאומי במרכז המבקרים של הכנסת, אחד ממקומות השירות המעניינים ביותר במדינה. אף פעם אי אפשר לדעת מה יקרה ויום פתיחת מושב החורף היה חוויה בלתי נשכחת. גם בעתיד, שיר תרצה לעורר השראה באנשים

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 09/11/17 09:40 כ בחשון התשעח

"אני הכי אוהבת בהתנדבות את הגיוון המתמיד. בכנסת תמיד קורים דברים חדשים"
הכנסת, צילום: shutterstock

שיר היא מתנדבת השירות הלאומי בירושלים, במרכז המבקרים של הכנסת, דרך עמותת "שילה".

למה בחרת במקום השירות שלך?

"בחרתי להתנדב דווקא בכנסת, משום שזה לב ליבה של המדינה והדמוקרטיה, המרכז הפוליטי שלה. אני אוהבת את המדינה שלי והיה לי חשוב ללמוד על התנהלותה, להתחבר אליה יותר ולתרום לחיזוק הקשר והאהבה של אחרים אליה. יותר מזה, חשוב לי לעזור לאחרים ללמוד ולהבין את הקשר שלהם לכנסת, את יכולת ההשפעה העצומה שיש לכל אחד על התנהלות המדינה דרך הכנסת. 

לאזרח יש יכולת להשפיע ולקחת חלק בקבלת ההחלטות במדינה, אך רובנו לא עושים זאת כי אנחנו לא תמיד מודעים לכך, לכן היה לי חשוב לנסות ולעורר את מי שמבקר כאן לפעול לשינוי שהם רוצים לראות בעולם, לא רק לייחל לו, אלא להגשים אותו". 

תארי לנו את יום ההתנדבות שלך

"אני מתנדבת שמונה שעות ביום, לפעמים אם יש אירועים מיוחדים אז קצת יותר. בכל יום השעות שלי שונות קצת ונקבעות ביחד איתי מראש.

כל מי שרוצה יכול להגיע לסיורים,אזרחים, תיירים, מבוגרים, ילדים, תלמידי תיכון, הורים, אנשי צבא, מורים, סטודנטים ועוד. לפעמים מבקרים אפילו שגרירים וראשי מדינות זרות המגיעים לתמוך בישראל.

כמות האנשים איתם אני עובדת ביום משתנה. יש המון מבקרים, לפעמים יש קבוצות של 60 איש ויותר, ולפעמים רק שניים בקבוצה. כל העבודה היא מול אנשים. גם באינטראקציה הקבועה עם שאר צוות ההדרכה וכל עובדי הכנסת, וגם עם קבוצות המבקרים".

מה הכי אהוב עלייך בהתנדבות ומה לא כל כך?

"אני הכי אוהבת בהתנדבות את הגיוון המתמיד והמפגש עם האנשים. בכנסת תמיד קורים דברים חדשים, יש טקסים, יש מפגשים מיוחדים, מגיעים אנשים חשובים... תמיד מרגישים מעודכנים במה שקורה ומגלים דברים חדשים בכל יום. בנוסף, הקבוצות השונות של המבקרים מסייעות להכיר המון גוונים באוכלוסיה וללמוד עליהם ומהם יותר.

הדבר שאני פחות אוהבת בהתנדבות הוא חוסר הידיעה מראש מה הולכים לעשות במהלך השבוע. מטבע הדברים ובגלל אופן העבודה של הכנסת, אני מקבלת את סדר ההתנהלות והמשימות של כל יום רק בבוקר של אותו היום, ותמיד יתכנו שינויים. יש אנשים שאוהבים את זה, אך אני אוהבת להיות ערוכה מראש ולדעת כמה סיורים אני הולכת לעשות ואיך לתכנן את היום שלי". 

האם השירות שבחרת ישפיע על העתיד שלך?

"בעתיד ארצה לעסוק גם בעבודה עם אנשים, עם קהל, לעורר באנשים השראה ולנסות להשפיע עליהם. אבל לא בהכרח בהקשר של הדרכה ופוליטיקה". 

חוויה מיוחדת מהשירות?

"עברתי חוויה מיוחדת ביום פתיחת המליאה, יום די לחוץ בו הכנסת חוזרת מפגרה ומושב החורף מתחיל לפעול. 

הגיעו כל כך הרבה אנשים, שגרירים וראשי מדינות, הכל היה חי והיה אפשר ממש לראות שלהמון אנשים אכפת מכל מה שקורה במדינה. 

וכן, בכל פעם שאני רואה את הניצוץ בעיניים של האנשים שאומרים שהם למדו, שהם מופתעים מהיכולת לשנות ורוצים לשנות, יש לי סיפוק פנימי".