תכנית 929 מגיעה גם לרדיו

התכנית תתמקד בפרקי השבוע בתנ"ך, יגישו במשותף, יחד עם אורחים באולפן הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 22/12/15 12:55 י בטבת התשעו

תכנית 929 מגיעה גם לרדיו
יחצ, צילום: יחצ

תכנית רדיו חדשה ברשת ב' תפגיש מדי יום שלישי, החל ב-22 בדצמבר, בשעה 21:00 את הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי ראשי מיזם 929, בתכנית שתקרא '929 פרקים למחשבה'.

את התכנית ינחו כאמור הרב בני לאו והעיתונאית גל גבאי יחד עם העורך הראשי של המיזם, לירון מרוז, והיא תכלול שיחות על פרקי השבוע וראיונות.

בתכנית תינתן סקירה וניתוח של פרקי השבוע בסדר על פיו הם נקראים במיזם 929, כמו גם ויכוחים עקרוניים על השקפות עולם כפי שהן באות לידי ביטוי אצל ראשי המיזם הבאים משתי אסכולות שונות ואצל אורחיהם. בכל שבוע ישוחחו המנחים עם אנשי תרבות, אקדמיה, פוליטיקאים, אנשי צבא, רבנים ועוד, שיחברו רעיונית בין פרקי התנ"ך לסוגיות הבוערות בחברה הישראלית. יחד עם אורחיהם יבחנו הרב לאו, והעיתונאית גבאי את אירועי השעה בראי הכתובים, תוך מתן במה לקשת רחבה של פרשנויות.

התכנית הראשונה שתעלה הערב תתמקד בדמותו של שאול המלך ויתארחו בה העיתונאי יהודה נוריאל והסופרת יוכי ברנדס. הזמר והיוצר הבאר שבעי, דויד פרץ, יזכה לפינה קבועה בתכנית, בה יספר את סיפורם של שירים שנכתבו בהשראת התנ"ך והפעם ידבר על שיר "דוד ושאול" של אהוד בנאי.

הרב בני לאו מסר בתגובה: "בתכנית החדשה נבקש לשמוע מגוון מהקולות הישראלים המלווים את המיזם. התכנית נועדה לאנשים אמיצים המאמינים שהתנ"ך הוא נכס של כל בני האדם".

כזכור, התכנית 929 שהחלה לפני כשנה עוררה בתחילתה סערה רבה, בעיקר בשל דברים שכתבו כמה מן המתארחים בתכנית מהם ניתן היה להשתמע זלזול באישי התנ"ך. גל הביקורת הגיע מקשת רחבה של רבנים בציונות הדתית החל ברב שלמה אבינר שכינה את התכנית "תנ"ך בגובה ביוב" והרב ישראל רוזן כינה אותו 'חתולים בארון הקודש' והרב בזק שהביע אף הוא ביקורת נוקבת. גל הביקורת הביא לכך שהוקם מיזם דומה בשיתוף עם מכללת הרצוג ותחת פיקוח תורני יותר תחת השם - תתקכ"ט השווה לגימטריה של 929 מספר פרקי התנ"ך.