פרס בוני ציון הוענק לרב שאול פרבר מעמותת עתים

בטקס חגיגי ומכובד, הוענק אתמול (ג') פרס 'בוני ציון' על ידי ארגון 'נפש בנפש' לרב ד"ר שאול פרבר יו"ר ומייסד ארגון עתים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/15 15:48 כד באייר התשעה

פרס בוני ציון הוענק לרב שאול פרבר מעמותת עתים
דוברות, צילום: דוברות

אתמול (ג'), במעמד ח"כ צחי הנגבי, נציגי ארגון 'נפש בנפש', משפחה ואורחים רבים, הוענק פרס “בוני ציון” לרב ד"ר שאול פרבר- יו"ר ארגון עתים, על ידי ארגון 'נפש בנפש'. מוסד הפרס נוצר במטרה להוקיר את הישגיהם של עולים ממדינות דוברות אנגלית ולהכיר רשמית בתרומתם יוצאת הדופן למדינת ישראל.

הרב ד"ר שאול פרבר, יליד ארה"ב, עלה לארץ בשנת 1995 והופתע מהניכור שחש הציבור הישראלי כלפי קיום חיים יהודיים. הוא גילה כי המפגש של ישראלים רבים עם הרגעים שאמורים להיות המשמעותיים ביותר בחייהם כיהודים - לידה, נישואין, גירושין, קבורה וגיור - מלווה בחשש, בחוסר ידע, ברתיעה ותסכול כלפי הממסד הדתי.

בעקבות כך הקים הרב פרבר את עמותת 'עתים' בשנת 2002. סביב החזון לתרום למפגש חיובי ומשמעותי עם החיים היהודיים, החלה עתים לסייע לאנשים לנווט בנבכי הביורוקרטיה של רשויות הדת בישראל; לספק מידע, לבאר בקשות, לתווך, לייצג, לפעול לקיצור תהליכים ולפתור בעיות סבוכות. במרוצת השנים הארגון סייע לעשרות אלפי אנשים, אשר מצאו בו אוזן קשבת ויד מושטת לעזרה.

על כך הוענק לרב פרבר פרס בוני ציון לשנת 2015. הפרס, אשר מוענק על ידי ארגון 'נפש בנפש' מוענק לעולים ממדינות המערב, דוברי אנגלית, המשפיעים בצורה משמעותית על המדינה היהודית - בכלכלה, בחברה ובתרבות - ותורמים לחברה הישראלית בכל תחומי עיסוקיהם. פרס בוני ציון הוא ביטוי לתמיכה בעולים שסייעו להצעיד קדימה את ישראל ולהכרה באלה המגשימים את מימוש מהותה של הציונות המודרנית על ידי תרומה משמעותית לפיתוח מדינת ישראל.

לאחר קבלת הפרס אמר הרב פרבר: "אני נרגש לקבל פרס המוקיר את פועלי, אך יחד עם זאת, אני נבוך לקבל פרס על משימה שטרם הושלמה. הדרך לשיפור שירותי הדת בישראל עוד ארוכה, ואני מרגיש שעבודה רבה עוד לפנינו. אמשיך לפעול לטובת שיפור פני הממסד הדתי, כך שהמפגש של הציבור עם החיים היהודיים יהיה חיובי ומשמעותי יותר".